2019-03-22, 14:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Större problem, i framtiden. Planering handlar ju om att se framåt. Jag vet faktiskt inte, min överblick är väldigt begränsad. Men detsamma gäller för majoriteten av de som har åsiker i frågan. Och debatten verkar inte föras på den nivån offentligt.

Malmö är Sveriges demografiska framtid enligt alla prognoser. Malmö själv blir aldrig bättre. Man planerar framtiden just på sådan sätt, man tar in data och ser över områden/länder som varit förre egna landet i att experimentera med vis politik (i det här fallet sossestyrd invandringshärva).

Peka på en trend och visa att den blir bättre när Sveriges övriga storstäder inom 10-15 år får Malmös demografiska utmaningar.

Sossarna körde med taktiken att göra om sitt ungdomsparti till att bli islamistiskt i Malmö, kommer detta appliceras i hela riket?

Frågan är vem som kommer betala utjämningsbidrag till Sverige när den tiden kommer?
Citera
2019-03-22, 16:24
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Du verkar ha en sjuklig besatthet av att "påtala" hur kvinnligt kvinnor på forumet tänker, och inte i en positivt eller neutral bemärkelse. Jag antar att du ska representera någon sorts högre kvalitet då? Men hur kan du tycka att du gör det?

Är det uteslutande planeringsförmåga som gör någon till en känd arkitekt? Nej. Är det i stort sett uteslutande planeringsförmåga? Nej. Så vad ska din lilla lek bevisa? Hur kan du överhuvudtagt tro att den bevisar något? Är du ett troll eller är det andra alternativet som gäller för din del?

Det klagas på att inte tillräckligt många barn föds och det nedvärderas för att kvinnor inte är lika framgångsrika karriärmässigt.

Kvinnor vill ha framgångsrika män, män vill inte ha framgångsrika kvinnor. En man kan vara framgångsrik och ha familj. En kvinna måste offra barn och familj för att vara framgångsrik. I Sverige är det kanske en sanning med modifikation men det är så det är i stora drag.
Och damer(?) verkar ha en sjuklig besatthet att påtala något annat än topic. Finns inte ett ord i din text värt att kommentera. Prova att hålla dig till topic så svarar jag bättre.
Citera
2019-03-22, 16:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nja, sanning med modifikation.

Och det kommer alltid att vara så. Man skulle visserligen kunna industrialisera omhändertagandet av barnen ännu mer än vi redan gjort, men då blir det bara meningslöst att skaffa barn.

Personligen tycker jag faktiskt det är skittråkigt att vara framgångsrik och jobba hela tiden. Jag begriper inte varför alla verkar sträva efter att få jobba ännu mer. Lite lagom mycket "självförverkligande" kan jag väl förstå, men i längden blir det rätt uttjatat och meningslöst.

Det där med att jobba håller jag verkligen med om. På jobb är man till mångt och mycket en löneslav, om man inte jobbar med sin hobby. Men även en hobby tappar sin charm till slut när det blir uttjatat och förenat med tvång.
Jag tror nog att många gärna jobbat mindre, jag vet att jag är en av dem iallafall.
Tror mest att det är högljudda feminister som hörs i media om detta med karriär, kvotering och lika utfall gällande lön osv. Upplever inte att människor i allmänhet bryr sig så mycket om det.
Citera
2019-03-22, 16:33
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det går inte att få fram ett bröd heller med bara sunt bondförnuft. För det krävs kunskap och förmåga till planering så att allt är förberett för att det tänkta slutresultatet ska kunna nås. Detsamma krävs för punkterna du nämner. Det som skiljer är storleken på projekten, inte förmågan att planera.

Nu nämnde du specifikt lagsporter och tycktes mena att det som gör att män vinner över kvinnor där, har med planeringsförmågan att göra. Men du skrev alltså fel och menade sporter där fysiken inte spelar någon roll. I see. Jorå, så atteee, vi säger väl så.
Min 10-åring kan planera ett brödbak. Min 10-åring kan inte planera ett husbygge. Dessa jämför du utan vidare?

Jag nämnde lagsporter. Och då nämnde du fysiken. För att göra det enkelt tog jag exempel på sporter som visar att fysiken inte spelar roll, män vinner ändå. Det var inget du nappade på, trots att det är trådens diskussion, du verkar helt ignorant kring vad tråden diskuterar. Jag har svårare att bevisa att herrar är bättre att planera i alla lagsporter också. Gaming är väl det närmaste, finns inga kvinnliga gaming-lag (inga betyder "mindre än 10%"). Men prova att titta på damfotboll eller dambasket på TV, ser ut som småknattar som springer runt i blindo, alla på bollen som 10-åringar, tappar bollen, försöker passa men det finns aldrig någon att passa, försöker försvarsspel men ingen täcker upp osv. Herrfotbollslag är bättre både på fysiken och planeringen.

Jag har fortfarande inte läst ett enda exempel i tråden som visar att kvinnor kan göra upp stora planer utöver brödbak. Finns t.ex INGA helt kvinnliga organisationer eller företag på hela jorden, utöver inkvoteringar som Kvinnoorganisationer.
Senast redigerad av Paris24 2019-03-22 kl. 16:38.
Citera
2019-03-22, 16:38
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tror att man möjligen riskerar utöka Världens lidande genom att hjälpa människor till den grad att de blir beroende av ens hjälp (och ens hjälp kommer inte alltid finnas där). Tänker på ett land som Niger, där det knappt finns fertil mark, landet som lever helt på utländsk matbidrag, enorma platstpåsar fylld med föda som får landet att fortsätta överbefolka sin minimala fertila mark, vattnet fortsätter dräneras och folket där får fler barn än något annat land i Världen (8 barn per kvinna).

Det är alltså en ständig multiplicerande av lidande som inte vet något slut tack vare all hjälp de får.
...
Angående tyske saurkrautfilosofen Schopenhauers relation till kvinnor var den lite mer mångfaceterad än så:

Marrying means to halve one's rights and double one's duties

“I have not yet spoken my last word about women. I believe that if a woman succeeds in withdrawing from the mass, or rather raising herself from above the mass, she grows ceaselessly and more than a man."
...

Dina filosofiska klichéer och utläggningar får du ta i filosof-forumet. Inte här. Jag har ingen större lust att lägga ner dyrbar tid på att läsa dina långa haranger om metafysik, manliga lidanden, extremt manliga dygder, universums lidanden, munkfilosofer och om den eller den filosofen (man förstås) som skrivit si eller så.

Bakom andemeningen i Schopenhauers citat (det i fetstil) låg förmodligen en panisk rädsla för att som gift man bli av med hälften av sina rättigheter och i gengäld få dubbelt så många plikter. Tydligen förstod han inte eller så vägrade han inse att i verkligheten var förhållandet omvänt. Med andra ord var det 1800-tals gifta kvinnan som belastats med en fördubblad andel plikter i hemmet och berövats en halvering av rättigheter i den offentliga sfären. Samtidigt fick den gifte mannen dubbelt så många rättigheter: fri tillgång till högre utbildning och karriär i den offentliga sfären, fri tillgång till hemtjänst, fri tillgång till barnomsorg och fri tillgång till sex. Och hälften av plikterna frigjordes han ifrån direkt efter att han knutit hymens band med sin kvinna. De husliga plikterna från tiden som en ensamstående ungkarl hade försvann i och med att han gifte sig och fick en husmor, älskarinna och barnsköterska på köpet.

https://www.bioenv.gu.se/digitalAssets/1619/1619171_humanistenla--ngre.pdf

Ökad utbildning till flickor, familjeplanering med tillgång till moderna preventivmedel och laglig abort är empiriskt lyckade recept på minskad nativitet. I Sverige fram till tiden då preventivmedlet infördes och feminismen gjorde sitt intåg med bl a kvinnlig rösträtt och ökad jämställdhet var nativiteten mycket högre. Under min släktforskning fann jag att många av mina förmödrar födde 10-15 barn, av samma magnitud som i dagens Afrika. Både barnsängsfeber och spädbarnsdödlighet var mycket hög.

Den värsta befolkningsexplosionerna sker faktiskt i länder med 100 % patriarkalt styre och där kvinnor och flickor förtrycks, exploateras sexuellt, förvägras utbildning samt saknar både rättigheter och möjligheter. De könsstympas, får sin sexualitet kontrollerad, blir bortgifta redan i 12-13 årsåldern och tvingas föda många barn, helst söner som kan ta över faderns enväldiga ”familjeimperium”.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7045595

Ett tänkvärt citat:

Ge någon en kyckling och hen blir mätt hela dagen. Lär någon att föda upp kycklingar och hen blir mätt hela livet.

(där ”fisk” och ”fiska” bytts ut mot ”kyckling” respektive ”föda upp kycklingar”, samt ”han” mot ”hen”). Om Bill Gates levde i extrem fattigdom med endast 2 dollar om dagen skulle han försörja sig som en kycklingbonde för att kunna mätta sin familj.

Slut på diskussionen här för att vi har slirat utanför ämnet alltför länge.
Citera
2019-03-22, 16:40
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Den värsta befolkningsexplosionerna sker faktiskt i länder med 100 % patriarkalt styre och där kvinnor och flickor förtrycks, exploateras sexuellt, förvägras utbildning samt saknar både rättigheter och möjligheter. De könsstympas, får sin sexualitet kontrollerad, blir bortgifta redan i 12-13 årsåldern och tvingas föda många barn, helst söner som kan ta över faderns enväldiga ”familjeimperium”.
Du glömmer alltid Japan. Ett av de mest patriarkala samhällena, med jordens största folkminskning. Alltså bullshit som vanligt från dig.
Citera
2019-03-22, 16:52
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Dina filosofiska klichéer och utläggningar får du ta i filosof-forumet. Inte här. Jag har ingen större lust att lägga ner dyrbar tid på att läsa dina långa haranger om metafysik, manliga lidanden, extremt manliga dygder, universums lidanden, munkfilosofer och om den eller den filosofen (man förstås) som skrivit si eller så.

Bakom andemeningen i Schopenhauers citat (det i fetstil) låg förmodligen en panisk rädsla för att som gift man bli av med hälften av sina rättigheter och i gengäld få dubbelt så många plikter. Tydligen förstod han inte eller så vägrade han inse att i verkligheten var förhållandet omvänt. Med andra ord var det 1800-tals gifta kvinnan som belastats med en fördubblad andel plikter i hemmet och berövats en halvering av rättigheter i den offentliga sfären. Samtidigt fick den gifte mannen dubbelt så många rättigheter: fri tillgång till högre utbildning och karriär i den offentliga sfären, fri tillgång till hemtjänst, fri tillgång till barnomsorg och fri tillgång till sex. Och hälften av plikterna frigjordes han ifrån direkt efter att han knutit hymens band med sin kvinna. De husliga plikterna från tiden som en ensamstående ungkarl hade försvann i och med att han gifte sig och fick en husmor, älskarinna och barnsköterska på köpet.

https://www.bioenv.gu.se/digitalAssets/1619/1619171_humanistenla--ngre.pdf

Det finns ingen hyckleri i Schopenhauers avståndtagande från kvinnor, allt enligt hans lära, som i princip är buddism i svartvit (utan det esoteriska och det sagolika). Det finns vidare ingen motsägning kring att äktenskap var dåligt för mannen och att det kunde vara dåligt för kvinnan också, alltså så motbevisar du inte Schopenhauers tes genom att tala om hur dåligt äktenskap är för andra sidan.

Tänk nu på hur vänsterfilosofer agerat, de som ofta tror sig vara flygande änglar och lever ett liv som man kan likna sexuellt utsvultna demoner.

Rousseau hade visst 5 bastarder som han kastade omkring i barnhem runtom i Frankrike. Han som drömde om människans fina natur och hur civilisationen förvrängde allt till ondska och hur barn ska växa upp i naturen och utforska sig själva. Men visst är ett hem fylld med skrikande barn inte kan vara en trevlig ställe att drömma om barns goda natur, speciellt när de ska få göra vad fan de vill!

Vad gjorde herr Marx nu igen? Han som talade så mycket om arbetarklassens urusla förhållanden knullade visst sin unga piga som inte fick någon lön (för Marx skulle leva ut glad bohemisk liv som valfri Södermalmhipster) och när hon blev med hans barn så sparkades hon ut i kalla regnet utan några fina arbetsvilkor.

Moderna feminismens moder De Beauvoir och kommunistsympatören Sartre (den falskaste av existensialister) knullade visst tonåringar som de växlade emellan varandra, och Sartre den gamle fan höll på med skiten hela in i 80-årsåldern. De adopterade till och med unga tjejer som fick agera älskarinnor åt den gamle snuskgubben.

Vad gör dagens feministmän? Virtanen, Kapten Klänning och Lars Ohly, osv...

Samma gamle virtue-signalling och samma gamla inre tomhet och avsaknad av självkännedom (eller än värre: för bra självkännedom, men avsaknad av skam).

Grejen med vänstern är att den i alla tider har sålt en sak över allt annat: HOPP - och vilka är det som främst velat köpa hopp? Jo, kvinnor förstås. Och vad driver hela samhällsordningen, den eviga viljan, ifall inte just sexuella begäret? Jo, hur mycket kan man inte korrumperas för att få knulla lite (helst gärna mycket)? Från vänsterideologer till Osho och kultledare som säljer himmelriket.

Jag kom att tänka på den konstigaste av existensialistiska filosofer, Kierkegaard, och hans besynnerliga val i livet: han hade en otroligt vacker flicka som han älskade och hon älskade honom och de skulle visst gifta sig, men i princip dagen då de skulle förlovasvalde att ta den svåra vägen som filosof och förbli en celibat tänkare genom livet. Han släpte till och med sina böcker genom pseudonym, för att inte drivas av kändisskap och egot.

Jag tror att ifall man är en seriös tänkare så krävs någonslags personlig uppoffring som visar att man tror på orden som kommer ut från ens mun, det är givetvis vad som ens sålde kristendomen som saga till Världen (vem vet hur mycket den riktige Jesus korrumperades av att leda en rörelse).

Ifall vänstern bara levde lite mer som de lärde och inte bara lärde hur alla andra ska leva skulle jag möjligen börja ta de lite mer seriöst.

Citat:
Ökad utbildning till flickor, familjeplanering med tillgång till moderna preventivmedel och laglig abort är empiriskt lyckade recept på minskad nativitet. I Sverige fram till tiden då preventivmedlet infördes och feminismen gjorde sitt intåg med bl a kvinnlig rösträtt och ökad jämställdhet var nativiteten mycket högre. Under min släktforskning fann jag att många av mina förmödrar födde 10-15 barn, av samma magnitud som i dagens Afrika. Både barnsängsfeber och spädbarnsdödlighet var mycket hög.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7045595

Ett tänkvärt citat:

Ge någon en kyckling och hen blir mätt hela dagen. Lär någon att föda upp kycklingar och hen blir mätt hela livet.

(där ”fisk” och ”fiska” bytts ut mot ”kyckling” respektive ”föda upp kycklingar”, samt ”han” mot ”hen”). Om Bill Gates levde i extrem fattigdom med endast 2 dollar om dagen skulle han försörja sig som en kycklingbonde för att kunna mätta sin familj.

Slut på diskussionen här för att vi har slirat utanför ämnet alltför länge.

Men, vad ska diskuteras här då? Jag tror att Sydeuropa exempelvis är ganska patriarkalt (relativt) och har låg fertilitetsnivå gentemot mindre patriarkala Nordeuropa.

Det behövs alltså extrem nivå av kvinnokontroll för att det ska vara darwinistiskt vinnande strategi, vilket är anledning till att sekularism är dömd att gå under. Sveriges framtid är helt uppenbart patriarkalt så som våra förorter växer fram och vinner battaljen om framtiden. Du är annars ganska naiv ifall du tror du enkelt kan komma att bekämpa en så pass modernitets-resistant religion som islam och p-piller och modernitet är nu vad naturen söker omvägar att besegra, islam och superpatriarkala religioner som ortodoxa judar, amish, etc. är en sådan omväg.

Allt skulle Schopenhauer ganska enkelt förutsäga ifall han levde idag, då naturens brutala avsikter inte är ett dugg etiska eller logiska. Individen får givetvis söka rädda sig själv, då Världen inte kan fixas, den är för irrationell till själva naturen (naturen som vi alltid bär med oss, hur logiska vi än låtsas vara);

Citat:
“As a reliable compass for orientating yourself in life nothing is more useful than to accustom yourself to regarding this world as a place of atonement, a sort of penal colony. When you have done this you will order your expectations of life according to the nature of things and no longer regard the calamities, sufferings, torments and miseries of life as something irregular and not to be expected but will find them entirely in order, well knowing that each of us is here being punished for his existence and each in his own particular way. This outlook will enable us to view the so-called imperfections of the majority of men, i.e., their moral and intellectual shortcomings and the facial appearance resulting therefrom, without surprise and certainly without indignation: for we shall always bear in mind where we are and consequently regard every man first and foremost as a being who exists only as a consequence of his culpability and whose life is an expiation of the crime of being born.”
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-22 kl. 17:28.
Citera
2019-03-22, 16:57
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jo men det är nu det blir intressant: För det första är både inkvisition och korståg utan tvekan omfattande projekt som säkert kräver en enorm planering. Sen att det är moraliskt tveksamma saker må vara hänt; det vi diskuterade var ju förmågan att planera och genomföra. Du nämnde även IS vilket var ett välplanerat och välgenomfört projekt; även det moraliskt tveksamt.
För det andra kan vi skärskåda de bolag du listade: Gabrielle "Coco" Chanel lyckades inte med speciellt mycket innan hon fick hjälp av en man att skaffa de pengar och kontakter som behövdes. Hon designade en hel del kläder, men de berömda parfymer som Chanel har är för det mesta skapade av män. Sen passade hon på att bli nazist.
Cisco grundades av en man och en kvinna - det är självklart vem som gjorde den största insatsen. Estée Lauder skapades av en mytoman och hennes man, men där var faktiskt Estée den viktigare parten - men märk väl att deras största tillväxt kom då en man blev VD.
Adafruit Industries kan knappast anses vara ett lika omfattande projekt som katolska kyrkan.
För det tredje nämner du Lumi Labs, som är Marissa Mayers nästa projekt. Det är under uppstart fortfarande och vi får se om hon lyckas rasera det också eller om mannen som är medgrundare (och gör det mesta av jobbet kan man anta) kan rädda.
För det fjärde är "hemmafruroll" mest att följa rutiner. Jag förstår att du tycker att det är svårt, men det är bland det lättaste att göra.
För det femte är det naturligtvis en personlig erfarenhet, men de bästa lärare jag haft har alla varit män. De sämsta har alla varit kvinnor.

Du och jag har just genomfört den studie du efterfrågar.

Visst krävde inkvisitioner, häxbränningar och korståg mycket genomtänkta planeringar - i form av blodspillan och plundringar. De heliga korsfararna ägnade sig åt orgier i våld, plundrade städer. Män, kvinnor och barn våldtogs eller mördades. Åtskilliga av dessa Guds krigare var kannibaler. Medeltidens korsfarare som krigade i Guds namn var inte så mycket bättre än ISIS-krigare.

IS dödade, våldtog och torterade systematiskt barn i bl a Irak. Massavrättningar och halshuggningar, barn som korsfästes och begravdes levande var ofattbart grymma illdåd som utfördes i ögonblickets ingivelse. Vidare plundrades och förstördes ovärderliga konstföremål i Mosul. Deras handlingar var varken välplanerade eller välgenomförda projekt. Det finns bara ett ord som passar bäst i sammanhanget: BARBARI.

De allra flesta företag i startfasen är i behov av finansiering, och Chanels företag var inget undantag. Hennes parfym Chanel no 5 kom till genom hennes initiativ och producerades av parfymerister och annan expertis. Tror du att Ikeas-möbler skapades av självaste Ingvar Kamprad i hans snickar-boa? Nämen javisst ja... han var i sin ungdom nazistsympatisör.

Henry Ford var inte så mycket bättre i sitt vurmande för nazismen. Han var antisemit, beundrade Adolf Hitler och gav honom stora penningdonationer under 1930-talet.

Jag känner åtminstone till en manlig mytoman - Refaat el Sayed. ”Årets svensk” 1985. Han bluffade om att han hade doktorsexamen i biokemi och när lögnen avslöjades kördes hans företag Fermenta ner i sank. Aktierna störtsjönk och blev till slut värdelösa. Flera år senare blev han VD i Hebi Health Care och följden blev att bolaget försattes i konkurs.

Du kan läsa mer om denne gynnare med den fiktiva doktorshatten så käckt på svaj:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Refaat_El-Sayed

https://qz.com/work/1313962/why-women-run-startups-produce-more-revenue/ : om kvinnliga startup-företag som genererar mer avkastning än manliga diton.

Om kvinnor som står för mer än hälften av alla tech-startups i Kina trots att den kinesiska befolkningen endast består av 45 % kvinnor:

https://www.wework.com/creator/innovation/women-entrepreneurs-rewriting-the-rules-in-china/

Om Yahoo! och dess historiska bakgrund:

https://www.idg.se/2.1085/1.645134/yahoo-uppgang-fall

Yahoo!-grundarna var för giriga för att vilja acceptera uppköpsbudet på 44,6 miljarder USD från Microsoft för elva år sedan. Så kan det gå när män försöker gapa efter mer än hela stycket. Istället höll Jang och Filo på att mista hela stycket. Yahoo! var passé redan då och omsprungen av mer populära sökmotorer, t ex Google. De borde ha accepterat budet.

https://hbr.org/2012/03/a-study-in-leadership-women-do

Studien visar att kvinnliga ledare är i snitt något bättre än manliga på bl a initiativtagande, resultatdrivande, lagarbete, samarbete och problemanalys. Alla dessa obligatoriska ledaregenskaper ligger inom ramen för planering.

Jag avsåg naturligtvis inte Hollywood-fruar och andra lyxhemmafruar som har både nannies och annan personal som gör allt hushållsarbete och passar barnen. Hemmafruar från nedre medelklassen och som har fem barn i åldrarna 0-8 år har ett mycket tufft schema. Måltider ska tillagas, smutsiga kläder från sju personer ska tvättas, diskmaskinen ska fyllas och tömmas, det ska dammsugas, leksaker m m ska plockas undan, födelsedagskalas ska planeras, mat och hushållsartiklar ska köpas, det ska hållas reda på alla barnen så att de inte skadas eller försvinner. Det är som ett helt företag som ska skötas.

Dina ”personliga erfarenheter” om att kvinnliga lärare är de sämsta är bara något som även dina andra kvinnoföraktande medbröder kör med i brist på sakliga argument,

Jag har just gett dig sakfakta. Bara luta dig ner i din favoritfåtölj och läs dem. Om sanningen gör dig väldigt upprörd, så ta en redig whisky och lugna ner dig.
Citera
2019-03-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Och damer(?) verkar ha en sjuklig besatthet att påtala något annat än topic. Finns inte ett ord i din text värt att kommentera. Prova att hålla dig till topic så svarar jag bättre.
Topic är mäns överlägsenhet, du diskuterade överlägsen planeringsförmåga och din argumentation var dålig (även om det mesta i tråden är baserat på liknande väldigt slarvigt dragna slutsatser). Jag påpekade brister i din argumentation, poängen med det var att ifrågasätta giltigheten i dina påståenden inom ämnet.

Sedan har du ju en ständigt löpande diskussion om mäns överlägsenhet i alla trådar du skriver i och den tjatigt återkommande kommentaren om hur typiskt kvinnligt någon tänker ingår där.
Citera
2019-03-22, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Malmö är Sveriges demografiska framtid enligt alla prognoser. Malmö själv blir aldrig bättre. Man planerar framtiden just på sådan sätt, man tar in data och ser över områden/länder som varit förre egna landet i att experimentera med vis politik (i det här fallet sossestyrd invandringshärva).

Peka på en trend och visa att den blir bättre när Sveriges övriga storstäder inom 10-15 år får Malmös demografiska utmaningar.

Sossarna körde med taktiken att göra om sitt ungdomsparti till att bli islamistiskt i Malmö, kommer detta appliceras i hela riket?

Frågan är vem som kommer betala utjämningsbidrag till Sverige när den tiden kommer?
Kiruna är inte ett bra exempel med sin gruva, även om det knappast är ett blomstrande samhälle. Det finns gott om andra döende småsamhällen, där problemen i och för sig orsakas av att de yngre flyttar därifrån men problemets natur är samma - en åldrande befolkning vilket leder till en negativ spiral av ekonomisk nedgång. Alternativet till invandring är att etniska svenskar föder fler barn vilket inte är möjligt om kvinnor ska jobba i den utsträckning de gör. Om kvinnor jobbar mindre leder även det till ekonomisk nedgång. Samhällsordningen är ju helt knuten till ekonomisk tillväxt. Det här är en för stor diskussion att ha på ett givande sätt för mig, jag är inte alls insatt i det som krävs. Det är inte heller topic. Men alternativet som många vill se, samhället de hade när de växte upp och kände sig trygga (antar jag), är antagligen inte ens en möjlighet utan var bara en övergående fas i en utveckling knuten till tillväxt.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-03-22 kl. 17:44.
Citera
2019-03-22, 18:05
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Kiruna är inte ett bra exempel med sin gruva, även om det knappast är ett blomstrande samhälle. Det finns gott om andra döende småsamhällen, där problemen i och för sig orsakas av att de yngre flyttar därifrån men problemets natur är samma - en åldrande befolkning vilket leder till en negativ spiral av ekonomisk nedgång. Alternativet till invandring är att etniska svenskar föder fler barn vilket inte är möjligt om kvinnor ska jobba i den utsträckning de gör. Om kvinnor jobbar mindre leder även det till ekonomisk nedgång. Samhällsordningen är ju helt knuten till ekonomisk tillväxt. Det här är en för stor diskussion att ha på ett givande sätt för mig, jag är inte alls insatt i det som krävs. Det är inte heller topic. Men alternativet som många vill se, samhället de hade när de växte upp och kände sig trygga (antar jag), är antagligen inte ens en möjlighet utan var bara en övergående fas i en utveckling knuten till tillväxt.

Se bnp per capita och arbetslöshet i Malmö, Sveriges yngsta kommun, mot valfri norrländsk småsamhälle.

Ser inget problem med minskande befolkning så länge ingen folkutbyte sker.

Jag gillar natur och tystnad, ekonomin och det materiella är inte så viktigt, inte för att det räddas av massinvandring av semi-analfabeter.

Empirisk data måste man ta med i beräkningen, inte bara a priori logik;

https://images.app.goo.gl/Vdyi539BXSSSEKR19
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-22 kl. 18:22.
Citera
2019-03-22, 20:01
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Visa gärna var jag påstår detta. I själva verket bygger alla mina inlägg på "15%", bland alla experter oavsett område verkar det finnas ca 15% kvinnor. Det är överlappningen.

Som ytterligare bevis: om du är man så kan jag garantera att min fru är smartare och bättre än du på nästan allt.

Här är alla de kvinnoförnedrande citaten som du rapat upp i dina inlägg:

Jag har aldrig varit med om vidrigare kvinnoförakt än de du spyr upp.

Eftersom du är så övertygad att det endast finns ca 15 % kvinnor bland alla experter oavsett område kan du själv ta fram tjugo exempel från 2000-talet. Alla framgångsrika män födda före 1900 ska du exkludera, eftersom kvinnor i tusentals år fram till 1960-talet varit bl a hemmafruar, hade sämre möjligheter och rättigheter, inte fick vare sig utbilda sig eller göra karriär i lika stor utsträckning som män.

Här är några exempel på andelen kvinnor i respektive expertis-område under 2000-talet:

Kemi: 39 kvinnor av 72 (54 %)
Fysik: 70 kvinnor av 198 (35 %)
Astronomer: 54 kvinnor av 195 (28 %)

Andelen anställda kvinnor i NASA är idag ca 33 %.

Långt mer än dina påstådda 15 % överlappning. En sådan liten överlappning innebär att genomsnittsskillnaden mellan gruppen man och gruppen kvinna är mycket större än de individuella skillnaderna inom könet. Vidare är det enligt ditt synsätt de sistnämnda skillnaderna mellan män mycket större än de mellan kvinnor. Alla dina misogyna medbröder i det här forumet basunerar ut i tråd efter tråd hur extrema män är medan i princip alla kvinnor är medelmåttor som klustrar sig i mitten på klockkurvan.

Din lilla hypotes om 15 % kvinnor inom alla expertområden är bara en myt som just blivit krossad.

Var vänlig bespara mig alla dina anekdotiska historier om ditt liv. De saknar total relevans för den här debatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in