2019-03-22, 14:19
Medlem
Det svenska tillståndet är ju onekligen intressant. Att svenska kvinnor är direkt skyldiga till samhällsutvecklingen genom deras valsedel är ju uppenbart för alla. Frågan är bara hur stort ansvar den svenska mannen också har, för det verkar som att även han röstar på kaospartierna. Därför blir det lite svårt att känna sympati för svensken.
Citera
2019-03-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Heh...vi har haft så lite krig i Sverige att vi gör vad som helst för att undvika konflikt, den här uppgiften skulle vara helt omöjlig i Sverige:

https://www.youtube.com/watch?v=8E7w7tPzW4A

Svenska föräldrarna kanske skulle betala för att snubben och dottern får ha lite relationsterapi...
Ja och det är ju ett problem. Samtidigt kan man ju förstå svensken när han inte vill hamna i konflikt när hans liv i övrigt är tryggt. Han vill liksom inte förstöra sin "vibe".

Den svenska kulturen är egentligen ideal och funkar skit bra, trots kvinnornas lite för stora makt. Men det förutsätter att det bara bor svenskar här. Så fort dominanta kulturer börjar breda ut sig i samhället, vilket också är fallet här så blir svensken överkörd direkt.
Citera
2019-03-22, 14:37
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Ja och det är ju ett problem. Samtidigt kan man ju förstå svensken när han inte vill hamna i konflikt när hans liv i övrigt är tryggt. Han vill liksom inte förstöra sin "vibe".

Den svenska kulturen är egentligen ideal och funkar skit bra, trots kvinnornas lite för stora makt. Men det förutsätter att det bara bor svenskar här. Så fort dominanta kulturer börjar breda ut sig i samhället, vilket också är fallet här så blir svensken överkörd direkt.

Exakt så.

Jag har så svårt att skaka om svensken, och säga "VAKNA! Tomma lutheranska universal-moralismen är över! Kvinnofriden är över! Naturen straffar konflikträddsla om inte hela jävla samhället är med på det! Jante är osexigt, men det kanske funkar när alla är med på det! Den som tar bidrag är smart och den som arbetar är inte så smart i ett bidragsland fylld med machiavelliskt sinnade! Mehmet Kaplan har en hemlig agenda och är ingen miljönisse (haha)!"

Se på en sådan Som Fridolin, han är så dum att han försvarade Kaplan från rasistanklagelser med vilken gedigen antirasist Mehmet visat sig vara.

Hur har Mehmet Kaplan visat sig vara en gedigen antirasist? Inte var det när han arbetade emot svenska riksdagen i erkänandet av armeniska folkmordet av hans turkiska landsmän...nej, det var när han protesterat mot SVENSK rasism och ISRAELISK rasism.

Hur kan man vara så korkad att man tror att en antirasist är en sådan som arbetar emot ett annat folkslags rasism? Det är den där universala moralen som naiva idioter som Fridolin tror på, alltså att det inte är någon skillnad på när Gustav själv kritiserar sitt folkslags etnocentrism och när Mehmet kritiserar svenska folkslagets etnocentrism.
Citera
2019-03-22, 14:44
Medlem
Citat:
Förutom att Libanon så har kristna varit extremt pragmatiska och realistiska, de organiserar exempelvis demokratin på sådan sätt att kristna alltid ska ha 50% av rösterna (trots att de sjunkit till lite över 40%).

De har en konstitution som är byggd på extrem diplomatisk hårdhet mellan massa grupper som hatar varandra, kristna kvarterer är extremt organiserade och väldigt etnocentriskt sammanbundna.

Kyrkan är en samlingsplats där man hittar en knytpunkt. Man finansierar inte andra folkslags islamism, moskebyggen, etc.

Var grupp för tar hand om sin egen skit, ingen påhittad konsensus-kultur. Kristna libaneser är också efter tusentals år i brutala Mellanöstern lärt sig vara precis lika machiaveliska som deras muslimska grannar. Patriarker bland kristna libaneser och druzer är också väldigt respekterade, och de har sin egen milis. Kvinnorna där är pragmatiska och känner till sina gränser, och är mycket smartare än svenska tjejer i hur de agerar.

Svensken är så splittrad som en stad efter atombombsnedslag, elementära partiklar som svävar omkring i ett vakuum.

Jag har faktiskt ingen liknelse som passar vad som kommer ske i Sverige med tiden.
Bra invändning. Man kan väl hypotetiskt tänka sig att svensken blir som den kristne libanesen efter ett utdraget inbördeskrig liknande det i Libanon från 70-talet och en halv generation framåt. Men hur det än går kommer nog uppvaknandet ur 200 års törnrosasömn bli brutalt.
Citera
2019-03-22, 14:54
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Bra invändning. Man kan väl hypotetiskt tänka sig att svensken blir som den kristne libanesen efter ett utdraget inbördeskrig liknande det i Libanon från 70-talet och en halv generation framåt. Men hur det än går kommer nog uppvaknandet ur 200 års törnrosasömn bli brutalt.

Libaneser hade innan 70-talets inbördeskrig hundratals år av förtryck under ottomanska regimen, de behövde bli extremt sammanbundna och gud vet vad de fick gå igenom för att få deras kristna tro att överleva. Alltid fanns ju risken för att gå igenom samma öde som armenier och assyrier gick igenom.

Vidare så kan vi bevittna att kristna libaneser har lyckats så mycket bättre än exempelvis kopter i Egypten och andra kristna grupper omkring i Mellanöstern. De vet vad som kan ske ifall de förlorar makt och söker inte ge muslimer en tum då det skulle kunna innebära att de förlorar precis allt.

Jag tror att en sak som kristna libaneser använt till sin fördel är det faktum att shia och sunni just nu hatar varandra mer än vad de hatar kristna, därmed att vadera gruppen tycks slåss om att alliera sig med kristna i parlamentet (då de absolut inte kan alliera sig med varandra).

Sådana maktspel skulle aldrig dumsvenskar förstå sig på, bara tanken att någon skulle försöka förordra att 50% av röster alltid måste vara svenska skulle få många svenskar att skrika "fascism!" och "Rasism!".

Ifall det blir inbördeskrig har jag faktiskt ingen aning om vad som skall hända, och då skriver jag en bok där ett sådant inbördeskrig pågår...men jag blev så nedstämd av att skriva den att jag behövde ta en paus. En utav de mest deprimerande sakerna med tanken av ett krig av den magnitud du alar om är inte ens hur mycket vi kommer lida, utan vad för slags monster vi kommer behöva bli för att vinna ett sådant krig. Se hur Assad vann Syrienkriget.

If you fight against monsters...
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-22 kl. 14:57.
Citera
2019-03-22, 15:17
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Givetvis inte. Jag försöker bara säga att rättsprocessens rigida regler för vad som är ett brott kan man enkelt rundgå.

Jag tycker inte att rättsprocessen ska kriminalisera hypnos, men likväl så bör vi tala om varandra om försök att hypnotisera oss att tro olika saker.

Jag efterfrågar enbart självmedvetenhet från var individ, inte någon rättslig process mot någon.

Förlåt, men fattar fortfarande inte vad du vill säga. Men det gör inget, för nu är det AW och första glaset Leon är påbörjat.
Citera
2019-03-22, 15:27
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Förlåt, men fattar fortfarande inte vad du vill säga. Men det gör inget, för nu är det AW och första glaset Leon är påbörjat.

Vänta på Leon nr5. Hehe.

Jag menar annars att exempelvis att Marlboro-reklamen med den coole, evige manlige cowboy-krigaren på häst som röker, den mördar unga män som söker nå upp till tuffheten. Men den kan inte ställas inför rätta för att mörda unga män genom subliminala meddelanden.

Så istället så söker man göra unga män mer självmedvetna om hur de kan manipuleras av subliminala meddelanden.

Så när exempelvis rasism blir en kodord för vit etnocentrism i media och filmer, och ingen anklagar exempelvis kurder som slänger sina döttrar från balkongen för att vara rasister, eller blattar som gruppvåldtar just unga svenska "horor", då gäller det bara att tala om det öppet emellan oss. Alltså hur vi får subliminala meddelanden om hur hemska och onda vi är för att vi också har kvar ytterst lite av våra tribala instinkter kvar (otroligt lite) och hur vi egentligen borde bli mer etnocentriska för att skydda oss själva mot andra mycket mer etnocentriska folkslag.

Genom att tala om ett problem kan man skydda sig mot de budskap som sköljer över oss.

Att hitta någon att ställa inför rätta för budskapen är i princip omöjligt, och ifall det är kriminellt eller inte att locka unga män att röka eller folkslag att gå ut och demonstrera för att öppna gränser, det är ganska oväsentlig ifall du frågar mig.

Jag söker personligen inte efter någon syndabock. Jag söker bara göra folk mer medvetna.
Citera
2019-03-22, 15:36
Medlem
Citat:

Genom att tala om ett problem kan man skydda sig mot de budskap som sköljer över oss.

En viktig poäng.

De "friska" i en "galen" värld (ellee en värld styrd av galningar) börjar tror att de är galna annars.
Citera
2019-03-22, 17:09
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
OSAPG utgår ifrån specifika kriterier i bedömningen av brottet. Du kan läsa mer här:.

Vilket baseras på det preparatoriska arbetet:

Källa: Schabas. W. (2009). Genocide in International Law: The Crime of Crimes

Det är bara byråkratspråk du länkar till. Förarbetena till FNs Folkmordskonvention gjordes av Raphael Lemkin. Det är nedanstående definition som ligger till grund för de 5 kriterierna. Således en mycket bredare definition än den du vill påskina.

Generally speaking, genocide does not necessarily mean the immediate destruction of a nation, except when accomplished by mass killings of all members of a nation. It is intended rather to signify a coordinated plan of different actions aiming at the destruction of essential foundations of the life of national groups, with the aim of annihilating the groups themselves. The objectives of such a plan would be the disintegration of the political and social institutions, of culture, language, national feelings, religion, and the economic existence of national groups, and the destruction of the personal security, liberty, health, dignity, and even the lives of the individuals belonging to such groups.”

-Raphael Lemkin

http://genocidewatch.net/2013/03/14/raphael-lemkin-defines-genocide-2/
Citera
2019-03-22, 17:15
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
De flesta partier tävlar om att vara mest miljövänliga, så att det är få som röstar på MP beror på att den politiken sugits upp av flera andra partier. Svenska folket har i ett antal riksdagsval haft möjligheten att lägga sina röster på SD (eller småpartier längre ut på högerkanten), men folket har gång på gång visat att de antingen gillar asylpolitiken eller tycker att invandring är en ganska oviktig fråga och att annat väger tyngre. Invändningen om avsaknad av folkomröstning är barnslig och visar att du inte vill inse att felbesluten i den här frågan har tagits i demokratisk ordning, och att det är folket själva som är ansvariga.

Men du kan inte göra de tolkningarna i ett representativt parlamentariskt system. Eftersom folket röstar på partier och inte i enskilda frågeställningar. Partierna har i sin tur ett paket av förslag och hur folk röstar beror inte bara på vad de har för åsikter utan vilken prioritering de ger olika frågor.
Citera
2019-03-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Om min syster blev tillsammans med någon horunge som var respektlös mot mig eller resten av familjen så hade det blivit krig. Lojalitet till familjen är alltid prioritet.

Ifall min syster i det scenariot hade visat lojalitet till sin respektlösa kille över sin egen familj så hade jag aldrig kallat henne för min syster igen.
Och om du blev tillsammans med en dito "horunge"?

Och var är din och din familjs lojalitet med dina systrar? När de inte ens får lov bestämma för sig själva när, med vem och om de ska ha sex?
hmm? tänkt på den?
Citera
2019-03-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och om du blev tillsammans med en dito "horunge"?

Och var är din och din familjs lojalitet med dina systrar? När de inte ens får lov bestämma för sig själva när, med vem och om de ska ha sex?
hmm? tänkt på den?
Ja självklart skulle jag ju aldrig ingå i ett förhållande med en tjej som öppet va respektlös mot min familj. Sen är jag också man så jag hade förmodligen haft lite större kontroll över situationen än om det var ombytta roller.

Sen handlar det inte om sex, vilket du alltid antar. Jag skiter ärligt talat vem min syster har sex med, så länge det inte är en respektlös jävel. Jag förstår att alla människor är individer i din värld och att man inte ska ha lojalitet till någon än sig själv. Men verkligheten ser annorlunda ut. Hade jag vart i konflikt med någon kille på ett eller annat sätt så hade det ju vart högst olämpligt för min syster att bli tillsammans med den killen. Precis på samma sätt som det - i enlighet med svensk kultur - är olämpligt att springa efter sin bästa väns ex så fort dom gör slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in