Citat:
Ursprungligen postat av
eodnhoj
Sedan vill jag till alla er som är emot dokumentation av personliga upplevelser och aktuella händelser säga att enda anledningen till att vi har dokumentärer från konflikter som andra världskriget, eller bilder från princessan Dianas dödskrasch är för att människor dokumenterat dem.
Hade det inte gjorts hade exempelvis Dianas krasch varit en paragraf i ett stycke text. Nu kan vi visualisera det.
Det är bättre att ha material att titta på för de som vill, och att de som inte vill undviker det, än att allting är förbjudet i lag och att ingen kan verifiera eller dokumentera.
En sådan situation ger myndigheterna och regimlojalistiska media full ensamrätt på att hävda sanningen.
Jag tycker att du argumenterar på alldeles fel nivå, helt förutom att du också har fel i sak.
Vad i hela fridens namn har främlingar som lystet fotograferar en död lastbilschaufför att göra med "myndigheterna och regimlojalistiska [sic] media" att göra?
Vad jag anser vara sunda människor är fullt kapabla att ta till sig information i text, de behöver inte bilder för att fatta vad som hänt.
Dessutom är det synnerligen enkelt att manipulera bilder, har du inte hört talas om det? N00b much?
Jag är mycket intresserad av flyg, men det skulle aldrig falla mig in att uppsöka ett forum där bilder av offer för flygolyckor visas, jag har sett alldeles för många trasiga döda kroppar IRL.
Låt de döda behålla sin mänskliga värdighet och integritet