Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Sluta låtsas som att du inte bara kastar skit. Du är inte ett dugg konstruktiv vilket är varför jag gav dig tipset att omformulera dig själv istället för att bara upprepa "läs igen" och kalla folk dumma i varje inlägg du gör.
Är det verkligen det enda jag gör i varje postat inlägg?
Hur vet du vad som är syftet och upphovet till min "skit kastning"?
Har jag inte försökt förtydliga många gånger?
Är det nödvändigt att fortsätta om jag finner mottagaren allt för oförmögen att ens uppfatta argumentationen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Nej, det har jag inte sagt. Bara att man inte kan utgå ifrån dess existens.
Det var så jag uppfattade dig. Frågade mest för att väcka frågeställning och be om ett förtydligande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Men väl dess existens.
Nej, inte ens dess existens. De ansågs onaturliga fram tills för några år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Det enda sättet vi kan förhålla oss till "ingenting" är som en abstrakt värdering i våra tankar.
Jo, det är riktigt att våra sinnen är oförmögna ett observera "ingenting"...
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Vakuum är inte likvärdigt med ingenting.
Ja, det består av konstant kokande energifluktuationer. Plats är också ett abstrakt koncept och ett mått.
Helt riktigt. Du svarade dock inte på huvudfrågan..
Vakuum är det närmaste "ingenting" vi skulle kunna observera.
Existerar Vakuum verkligen i universum eller är det endast teoretiskt?
Förtydliga gärna vad du menar med att "Plats" är abstrakt och ett mått.
"Plats" är väl en bestämd yta/position i rumtiden? "Någonstans". Helt klart något verkligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Det återstår att se.
Yepp. Önskar också utveckla dessa kunskaper.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Konstruktivt.
Långt ifrån intetsägande iaf. Konstruktivt blir det först när du är inkännande och lyssnande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Klarar du inte av liknelser? Du behöver inte förhålla dig till tärningskastandet bokstavligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Nej, det tycker jag inte. Däremot ordnar sig saker enligt konstanter och naturlagar. Självfallet. Jag ser ingen tärning inblandad där.
Varför skulle den hamna rätt sida upp oändligt många gånger i varje ögonblick?
Vem är det som inte klarar av liknelser? Du behöver som du säger inte förhålla dig till tärningskastandet bokstavligt.
Vad du tycker är ovidkommande för de flesta andra, speciellt för sanningen.
Att möjligheternas utfall Alltid är korrekt och det enda sanna utfallet är faktum.
Hur ofta sker förändringar i universum?
Hur ofta sker dessa förändringar med ett utfall som går emot den förutbestämda Sanningen menar du? (givetvis en icke-fråga) Naturen behöver inte kasta tärning eller singla slant för att bestämma utfall.. "Slump"/"tur" finns INTE.
Det är inte av "tur" som partiklar sammanslås med en sina bestämda anti-partiklar.
Däremot sker det i Kaos och utfallet är för oss människor omöjligt att beräkna innan det inträffat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Jag tycker inte det är troligt alls att någon skapelsegud finns. Jag tror inte heller det är tur, jag tror det är oundvikligt med de givna förhållandena att det är utfallet.
Som sagt, vad du tycker förändrar inte sanningen.
Att utfallet är oundvikligt iochmed de givna förhållandena är väl också ett icke-påstående?
Att påstå att en älg måste vara en älg för att det förehöll sig så att älgen blev älg, är liksom "ingenting".
Frågan gäller "Hur förhåller sig dessa förhållanden?"!
Är du aspirerande vetenskapsman eller är du snarare en hemmasittande icke-sägande upprepningsmaskin?