Re: AXKYA131313.
Du citerar mig (Bogomil) formellt för att ha skrivit följande:
"Bla Bla. "Bevis". Byt tråd."
Vänligen citera mig korrekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
AXKYA131313
Var vänlig onanera dina moderator-drömmar i lämpligare tråd.
Få vill ha en mistlur och brandvarnare med asperger-syndrom som motdebattör, ännu mindre som moderator.
SPECIELLT I DETTA ÄMNE
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
"Bevisa att Gud existerar [Sammanfogad tråd /Mod]"
Detta ämne verkar vara tråden för en Mängd sammanfogade diskussioner,
Här diskuteras olika ämnen som Berör "bevis för/mot guds existens", ett otal sådana. Många ämnen har blivit samlade här.
Det kontrolleras av de verkliga moderatorerna (vars åtgärder jag inte vill kommentera)
Men självklart är grunden och informationen här styrd av alla som postar i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Vilken diskussion vill du föra här?
En diskussion som innehåller till "bevis för gud" direkt-relaterade kommentarer.
Citat:
Att människan inte har några "bevis" varken för eller emot "Gud"s existens, är vi väl alla överens om?
Dom flesta är, men det finns såna som trots allt försöker hitta bevis för 'gud'.
Citat:
Det vi försöker diskutera här är "Bevisningen på ALLT", Sanningen om Världen som sådan.
Nej. (1)
Citat:
(Som jag ser det. Behöver jag verkligen påpeka detta?)
Nej.
Citat:
Allt ifrån metodologi, epistemologi och allsköns filosofi som allt mellan matematik och etik - ibland i samma mening,
Till så diffusa saker som "ande", "själavandring" och "livets mening".
Alla våra vetenskaper och även vetenskapen samt människan som sådan.
Vad Världen är/skulle kunna vara, Hur den är/skulle kunna vara, När/Var/Vart/Varifrån den är/skulle kunna vara.
Varför den är och eventuellt Vem den är. Ja - en salig blandning av argumentation som gör anspråk på "gudsbevis".
Nej. (1)
Citat:
Vi måste väl få påpeka varandras uppfattningsförmåga ibland också om vi skall diskutera just missuppfattningar?
Iblant, iblant inte.
Citat:
Eller är all argumentation Off-topic om den inte innehåller BEVIS på "guds existens"?
Är "Nej, diskutera annorstädes, er argumentation är inte Bevis!" det enda svaret som får postas här?
Se (1).
Citat:
Hinner du också läsa något i alla de trådar du försöker leka moderator i?
Har du läst denna?
Vilken/vilka trådar refererar du till?
Citat:
Jag har uppfattat väldigt många bra argument både för och emot guds eventuella existens här i diskussionen.
Har det funnits några 'guds'-bevis blant dom?
Citat:
Behöver jag återigen påpeka att jag inte anser mig Vetande? Utan Tänkande, Tyckande och Troende.
Irrelevant.
Citat:
Jag är en vetenskapsälskande agnostiker som Tror på Verkligheten och Sanningen samt gör en distinktion dem emellan.
Jag tror på den objektiva verkligheten minst lika mycket som på den subjektiva.
Vi behöver väl intryck för att förmå uppleva?
Kanske tror du på sånt idag. Men det är irrelevant för 'guds'-bevisföring.
Citat:
Jag tror att det egentligen är Dina tankar som gränsar till solipsism.
P.g.a. att jag efterlyser trådämnes-relevante kommentarer?
Citat:
Du som verkar tro att det är du som utan anledning sitter på Makten och Sanningen.
Belägg??
Citat:
Det är mycket vi tror, och lite vi med säkerhet vet.
Speak for yourself.