2019-03-22, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Spännande! Jag har inre läst boken, kanske kommer över den i framtiden (älskar böcker och samlar på dem).
Har dock en nära vän som upplever sig som "medium" och har tydliga bilder av påstådda "tidigare liv".
Han är trovärdig, men jag har ändock svårt att tro på honom.

Att kunskapsutvecklingen verkar oändlig håller jag med om.

Jag har själv minnen av tidigare liv, men det är nog inget att gå närmre in på här. Sådana brukar nysta upp sig själva automatiskt, under den andliga resan. Kan rekommendera denna intervju annars, där Adyashanti berättar om sitt upplysnings-ögonblick, och om hur han en kort stund då gick in i och kommunicerade med varje tidigare reinkarnation han någonsin haft, innan han lade dom bakom sig. Dålig kvalitet på intervjun dock, men intressant innehåll för den som verkligen är intresserad:

https://www.youtube.com/watch?v=kokVqxR5UlU
Citera
2019-03-22, 01:24
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus2
Jag har själv minnen av tidigare liv, men det är nog inget att gå närmre in på här. Sådana brukar nysta upp sig själva automatiskt, under den andliga resan. Kan rekommendera denna intervju annars, där Adyashanti berättar om sitt upplysnings-ögonblick, och om hur han en kort stund då gick in i och kommunicerade med varje tidigare reinkarnation han någonsin haft, innan han lade dom bakom sig. Dålig kvalitet på intervjun dock, men intressant innehåll för den som verkligen är intresserad:

https://www.youtube.com/watch?v=kokVqxR5UlU
Intressant! De minnena läser jag gärna och diskuterar i lämpligt forum.
Tack för tips och givande diskussion.
Ska kolla upp både klipp och bok samt grubbla vidare på alla eventuella "gudsbevis" jag kommer över.
Men först skall jag sova. Imorgon är åter en härlig arbetsdag. Godnatt forumet.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-22 kl. 01:27.
Citera
2019-03-22, 01:27
Medlem
Citat:
Intressant! De berättelserna läser jag gärna och diskuterar i lämpligt forum.
Tack för tips och givande diskussion.
Ska kolla upp både klipp och bok samt grubbla vidare på alla eventuella "gudsbevis" jag kommer över.
Men först skall jag sova. Imorgon är åter en härlig arbetsdag. Godnatt forumet.

God natt! Kräv högre lön av din arbetsgivare för din gudsbevis-kompetens.
Citera
2019-03-22, 08:31
Medlem
KungPungPats avatar
Det som bevisar gudarnas existens är alla monument som pyramiderna som har mängder med symboliska budskap som skrevs om till biblar eftersom monumenten skapades av våra skapare innan dom stack.. efter att dom skapade mänskligheten i sin egna avbild med DNA från gudar.
Därför så står det i bibeln och i symbolismen på pyramidernas väggar.. hemligheten om aktiveringen av själen och vårat DNA från gudar.

Detta bevis är enligt bibeln inte många som kommer hitta, vägen är smal.

Många har tolkat och skrivit ner vad pyramidernas symbolism betyder.. fast det är ju inget som skolor lär ut.

I skolor lär dom istället ut att pyramiderna byggdes av slavar för att deras ledare hade en egotrip..

fast alla som kan lite om vetenskap vet ju att det inte går att lyfta så stora stenar från stället där stenarna kom ifrån.. och med den precisionen som användts är inget som människor kan eller nånsin kunnat göra.. då dom som byggde pyramiderna hade ufon och väldigt avancerad teknologi som gjorde det enkelt att bygga sånna stora monument.
Citera
2019-03-22, 08:38
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Allt det där har jag redan gjort.
Jag ser fortfarande bara påståenden, inga bevis. Jag är/blir inte skräckslagen för att du påstår det.
Undersökningen av världens och livets finurligheter är ingen man "redan gjort".. Du har knappt börjat.
Den är ständigt pågående, oerhört spekulativ och svårtolkad. Svaret är aldrig svart-vitt.
Några "Bevis" kommer du som sagt heller aldrig att få, då hade vi ju inte behövt kalla det för att "tro".
Tror du verkligen på bevisning i ämnet?

Nej, men jag påstår att du är skräckslagen just därför att du uppenbart är det.
Citera
2019-03-22, 08:56
Medlem
Bogomils avatar
Re: AXKYA131313.

Du citerar mig (Bogomil) formellt för att ha skrivit följande:

"Bla Bla. "Bevis". Byt tråd."

Vänligen citera mig korrekt.

Citat:
Var vänlig onanera dina moderator-drömmar i lämpligare tråd.
Få vill ha en mistlur och brandvarnare med asperger-syndrom som motdebattör, ännu mindre som moderator.
SPECIELLT I DETTA ÄMNE

Citat:
"Bevisa att Gud existerar [Sammanfogad tråd /Mod]"
Detta ämne verkar vara tråden för en Mängd sammanfogade diskussioner,
Här diskuteras olika ämnen som Berör "bevis för/mot guds existens", ett otal sådana. Många ämnen har blivit samlade här.
Det kontrolleras av de verkliga moderatorerna (vars åtgärder jag inte vill kommentera)

Men självklart är grunden och informationen här styrd av alla som postar i tråden.

Citat:
Vilken diskussion vill du föra här?

En diskussion som innehåller till "bevis för gud" direkt-relaterade kommentarer.

Citat:
Att människan inte har några "bevis" varken för eller emot "Gud"s existens, är vi väl alla överens om?

Dom flesta är, men det finns såna som trots allt försöker hitta bevis för 'gud'.

Citat:
Det vi försöker diskutera här är "Bevisningen på ALLT", Sanningen om Världen som sådan.

Nej. (1)

Citat:
(Som jag ser det. Behöver jag verkligen påpeka detta?)

Nej.

Citat:
Allt ifrån metodologi, epistemologi och allsköns filosofi som allt mellan matematik och etik - ibland i samma mening,
Till så diffusa saker som "ande", "själavandring" och "livets mening".
Alla våra vetenskaper och även vetenskapen samt människan som sådan.

Vad Världen är/skulle kunna vara, Hur den är/skulle kunna vara, När/Var/Vart/Varifrån den är/skulle kunna vara.
Varför den är och eventuellt Vem den är. Ja - en salig blandning av argumentation som gör anspråk på "gudsbevis".

Nej. (1)

Citat:
Vi måste väl få påpeka varandras uppfattningsförmåga ibland också om vi skall diskutera just missuppfattningar?

Iblant, iblant inte.

Citat:
Eller är all argumentation Off-topic om den inte innehåller BEVIS på "guds existens"?
Är "Nej, diskutera annorstädes, er argumentation är inte Bevis!" det enda svaret som får postas här?

Se (1).

Citat:
Hinner du också läsa något i alla de trådar du försöker leka moderator i?
Har du läst denna?

Vilken/vilka trådar refererar du till?

Citat:
Jag har uppfattat väldigt många bra argument både för och emot guds eventuella existens här i diskussionen.

Har det funnits några 'guds'-bevis blant dom?

Citat:
Behöver jag återigen påpeka att jag inte anser mig Vetande? Utan Tänkande, Tyckande och Troende.

Irrelevant.

Citat:
Jag är en vetenskapsälskande agnostiker som Tror på Verkligheten och Sanningen samt gör en distinktion dem emellan.
Jag tror på den objektiva verkligheten minst lika mycket som på den subjektiva.
Vi behöver väl intryck för att förmå uppleva?

Kanske tror du på sånt idag. Men det är irrelevant för 'guds'-bevisföring.

Citat:
Jag tror att det egentligen är Dina tankar som gränsar till solipsism.

P.g.a. att jag efterlyser trådämnes-relevante kommentarer?

Citat:
Du som verkar tro att det är du som utan anledning sitter på Makten och Sanningen.

Belägg??

Citat:
Det är mycket vi tror, och lite vi med säkerhet vet.

Speak for yourself.
Citera
2019-03-22, 08:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag är också tacksam och glad över livet och dess "lidande". Helt klart för mig att det rör sig om typ OOBE .
Det jag menade var att "själen" eventuellt "vandrade" utanför min kropp.

Även om OOBEs är verkliga fenomen är dom ändå inte 'guds'-bevis.
Citera
2019-03-22, 09:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det som bevisar gudarnas existens är alla monument som pyramiderna som har mängder med symboliska budskap som skrevs om till biblar eftersom monumenten skapades av våra skapare innan dom stack.. efter att dom skapade mänskligheten i sin egna avbild med DNA från gudar.
Därför så står det i bibeln och i symbolismen på pyramidernas väggar.. hemligheten om aktiveringen av själen och vårat DNA från gudar.

Detta bevis är enligt bibeln inte många som kommer hitta, vägen är smal.

Många har tolkat och skrivit ner vad pyramidernas symbolism betyder.. fast det är ju inget som skolor lär ut.

I skolor lär dom istället ut att pyramiderna byggdes av slavar för att deras ledare hade en egotrip..

fast alla som kan lite om vetenskap vet ju att det inte går att lyfta så stora stenar från stället där stenarna kom ifrån.. och med den precisionen som användts är inget som människor kan eller nånsin kunnat göra.. då dom som byggde pyramiderna hade ufon och väldigt avancerad teknologi som gjorde det enkelt att bygga sånna stora monument.

Nej, sånt är inte bevis för 'gud'.
Citera
2019-03-22, 09:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Hur fick du det jag skrev till att det skulle vara omöjligt att bli övertygad av bevisning?
Är det något ord du missat eller inte förstått?
Läs själv igen, mer noga.
Bra argumentation. "Läs igen" "du förstod inte" "du är dum".

Citat:
Att universum är ett kretslopp och att alla kretslopp kräver en grund är alltså inget argument med belägg?
Eller vill du som Smeso argumentera för att universum är oändligt stor och oändligt gammalt?
Vad är beläggen för det? Vetenskapen talar ju emot?
Inte precis.

Citat:
Universum har någon gång ”börjat”, Antagligen genom ett ”big bang”.
Det universum vi känner till började genom Big Bang. Jag tror vetenskapens inställning är att allt det vi känner till formades direkt efter Big Bang och det var startpunkten på allt det vi känner till och frågan om ifall någonting fanns innan är meningslös då vi inte kan "se" längre tillbaka än det och tiden som vi känner till den började vid Big Bang-händelsen. Jag tror du kan få det svårt att hitta en forskare i ämnet som kategoriskt säger att "ingenting" fanns innan Big Bang, annat än som en förenkling då det inte är en lätt fråga. Så på det viset kan man se det som att Universum är evigt då man aldrig observerat ett "ingenting" och det därför kan ha existerat "någonting" som är så främmande för oss att inga definitioner finns. Kan du acceptera den förklaringen som ett möjligt alternativ till att någon sorts medvetande ingrep som förklaringsmodell?

Citat:
Slump är inte en orsak. Naturlagarna är förutbestämda,
Tex har inte Elektromagnetismen, Gravitationen och Evolutionen uppkommit spontant från ingenstans.
Och det är definitivt inte ”Slumpen som styr”!! Det är det dummaste jag hört i mitt liv.
Detta luktar strawman. Vem har argumenterat för slump och på vilket sätt?
Citera
2019-03-22, 09:13
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Re: AXKYA131313.

Du citerar mig (Bogomil) formellt för att ha skrivit följande:

"Bla Bla. "Bevis". Byt tråd."

Vänligen citera mig korrekt.

En diskussion som innehåller till "bevis för gud" direkt-relaterade kommentarer.

Dom flesta är, men det finns såna som trots allt försöker hitta bevis för 'gud'.

Nej. (1)

Nej.

Nej. (1)

Iblant, iblant inte.

Se (1).

Vilken/vilka trådar refererar du till?

Har det funnits några 'guds'-bevis blant dom?

Irrelevant.

Kanske tror du på sånt idag. Men det är irrelevant för 'guds'-bevisföring.

P.g.a. att jag efterlyser trådämnes-relevante kommentarer?

Belägg??

Speak for yourself.
Som jag ser det har du endast ytterligare bekräftat vad jag tillskrev dig.
Att jag citerade dig felaktigt tror jag är tydligt för alla som läser det, dock kul och inte helt okorrekt.
Du undviker gärna allt som inte direkt berör topic.. Du verkar också ha en bristfällig uppfattningsförmåga.
Tror och hoppas du på gudsbevisning? Vad använder du för metodologi för att undersöka dessa?
"Du Nej. Du Nej. Du Nej. Du Nej. Jag Ja" Självförtroendet är iaf på topp. Hur är det med självförnekelsen?
Citera
2019-03-22, 09:14
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Även om OOBEs är verkliga fenomen är dom ändå inte 'guds'-bevis.
Precis min åsikt.
Citera
2019-03-22, 09:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du undviker gärna allt som inte direkt berör topic..

Helst. Så när kommer 'guds'-beviset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in