2018-09-16, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Är jag en totalt bombad tomte för att jag frågar hur många säsongskort Färjestad har sålt? Jag skulle säga att du är en lågbegåvad jävla tomte om du nu inte kan svara på den enkla frågan.

Eller menar du att Fusklunda sålt 10300 säsongskort och Färjestad 7200?

Är dessa 2 frågar "för mycket för dig"?
Hur ska jag kunna svara på hur många kort ni har sålt när klubben inte vill gå ut med det???
Att du inte fattar att det är publiksiffran säger det mesta om dej...
Citera
2018-09-16, 20:22
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Hur ska jag kunna svara på hur många kort ni har sålt när klubben inte vill gå ut med det???

Att du inte fattar att det är publiksiffran säger det mesta om dej...

Utveckla tack
Citera
2018-11-22, 18:42
Medlem
perry2s avatar
Skrävlaren och Örebrossponsorn Fahlander har satts i personlig konkurs.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/mikael-fahlander-i-personlig-konkurs
Citera
2019-03-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
För det har vi ju aldrig hört tidigare, spelare som säger en sak och sedan när det kommer till kritan så håller dom det inte för fem öre. Tror mycket väl han kan hamna i Linköping någon gång i framtiden, tränat hos oss under somrarna då han spelade college hockey och har flickvän från stan om han nu inte bytt. Att det inte blev så denna gång sägs bero på att Tangnes satte stopp för värvningen p.g.a. "en dålig känsla", istället fick vi Filip och Tangnes valde kort därefter att lämna.

Rörande uppdrag gransknings inslag nu med Östersund angående överpris i markaffärer osv, någon som vet om de satt någon på att börja gräva kring Växjö? Skattebetalarna gick miste om 50 miljoner – nu anmäls kommunen

Om det är något lag som ligger riset till SHL är det väl SAIK? Det får överlägset störst stöd av samtliga lag
Citera
2019-03-21, 20:06
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot
Om det är något lag som ligger riset till SHL är det väl SAIK? Det får överlägset störst stöd av samtliga lag
Varifrån får du den informationen? Din röv eller? Jävla idiot.
Citera
2019-03-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Varifrån får du den informationen? Din röv eller? Jävla idiot.

Det skrevs väldigt mycket om detta för ett par år sedan i diverse olika medier så det kan väl knappast vara så svårt att få tag i den informationen. Testa att googla, tar inte längre tid än det tar för dig att skriva omogna förolämpningar mot folk.

http://lmgtfy.com/?q=Kommunal+doping+shl
Senast redigerad av AML78 2019-03-21 kl. 20:45.
Citera
2019-03-21, 20:48
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Det skrevs väldigt mycket om detta för ett par år sedan i diverse olika medier så det kan väl knappast vara så svårt att få tag i den informationen. Testa att googla, tar inte längre tid än det tar för dig att skriva omogna förolämpningar mot folk.

Alla klubbar är mer eller mindre beroende av stöd från sin kommun.
Senast redigerad av tcfmog 2019-03-21 kl. 20:51.
Citera
2019-03-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Alla lag är mer eller mindre beroende av stöd från sin kommun.

Ja många lag iallafall, Djurgården får väl dock ganska dåligt stöd har jag för mig.
Sen är ju kommuners stöd snudd på kriminellt, utan att peka ut någon enskild klubb.

Frölunda fick väl ganska rejält med stöd via goth event en gång i tiden när man rört till ekonomin lite för mycket, men å andra sidan så betalar man väl ganska saftigt till dom varje match.

Många lag som tex Färjestad som äger sin egen arena får ju driftbidrag från kommunen i utbyte mot istider mm. Andra lag får ju starkt subventionerade hallhyror.

Sen har du ju sponsring från kommunala bolag och där toppade ju skellefteå ganska rejält för ett par år sedan iallafall. Hur det ser ut just idag vet jag inte.
Citera
2019-03-21, 23:00
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ja många lag iallafall, Djurgården får väl dock ganska dåligt stöd har jag för mig.
Sen är ju kommuners stöd snudd på kriminellt, utan att peka ut någon enskild klubb.

Frölunda fick väl ganska rejält med stöd via goth event en gång i tiden när man rört till ekonomin lite för mycket, men å andra sidan så betalar man väl ganska saftigt till dom varje match.

Många lag som tex Färjestad som äger sin egen arena får ju driftbidrag från kommunen i utbyte mot istider mm. Andra lag får ju starkt subventionerade hallhyror.

Sen har du ju sponsring från kommunala bolag och där toppade ju skellefteå ganska rejält för ett par år sedan iallafall. Hur det ser ut just idag vet jag inte.

Djurgården är ju dock ingen större grej i kommunen så man är ju inte direkt högvilt för kommunala pengar.
Citera
2019-03-21, 23:42
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:

Om du inte hade haft ett så lågt IQ hade du förstått att kommunala bolag har lika mycket rätt att sponsra och få exponering som privata bolag när dom konkurrerar på samma marknad.
Citera
2019-03-22, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Om du inte hade haft ett så lågt IQ hade du förstått att kommunala bolag har lika mycket rätt att sponsra och få exponering som privata bolag när dom konkurrerar på samma marknad.

Oavsätt om de har rätt eller inte så handlar det ju om om kommunala doping. Det borde väl även de mest istränkta grottmänniskorna förstå.

Sedan hade alla städer att hyfsat moderna avbetalda arenor tor jag knappast kommuner hade varit lika intresserade av att bidra till att bygga nytt.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-22 kl. 01:08.
Citera
2019-03-22, 04:03
Medlem
Citat:

Frölunda LÅNADE 20 millar av Got Event. Betalade tillbaka varje krona och säkert en rejäl ränta på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in