2019-03-19, 22:55
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Tänk såhär, det måste vara minst 2 placeringar emellan lagen om de ska kunna mötas i en eventuell semifinal, vilka det än må vara så funkar det så
Exempel:

1 mot 8= 1 vinner
2 mot 7= 2 vinner
3 mot 6= 6 vinner
4 mot 5= 5 vinner

Semifinalerna:

1 mot 6
2 mot 5

1 mot 4
2 mot 3

Så jo, lag som ligger tajt i tabellen kan ju mötas i semi, men lag som ligger 1 och 3 eller 3 och 5 kan inte mötas där, antingen ingen placering emellan varandra eller minst 2 placeringar emellan för att mötas är det.
Citera
2019-03-20, 04:17
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Haha riktigt pinsamt. Jag är helt ok med alla variationer på "fuck" även om det var lite väl mycket och mer som om övriga ord var utfyllnad men biten om moneymaker, running for the hills och don't want fucking playoffs.." Snacka om att ge bensin till motståndarna på bästa c more sändning, undrar hur många gånger Bulan hinner veva det där innan fredag?

Det blir nog några fucking gånger man hinner veva det där fucking klippet. I övrigt kan jag tycka att det är fucking lustigt hur rädda alla är för fucking Växjö som slog ut fucking Örebro med fucking nöd och näppe med fucking domarbedömningarna sin sida. Det är fucking underligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Du menar att han driver med ordet "fucking"? Vet inte om du skojar med oss, eller om du egentligen är tillbedjare av den konservativa frukyrkopastorn i din førsamling..

Tror du skojar.

Fuck...

Undrar vad chicken Shinnimin kan förvänta sig för mottagande på fredag?
Senast redigerad av siryessir 2019-03-20 kl. 04:22.
Citera
2019-03-20, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Lite sent för det. Slutspelet börjar på fredag och Rögle är väl inte ens med vad det verkar.
Sedan 4år tillbaka har jag för mej att det är så räknas även 8-delarna in i slutspelet....
Sedan pratar han ju inför nästa säsong....
Citera
2019-03-20, 09:18
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Sedan 4år tillbaka har jag för mej att det är så räknas även 8-delarna in i slutspelet....
Sedan pratar han ju inför nästa säsong....
Okej. Så är det säkert.
Citera
2019-03-20, 10:35
Medlem
Score123s avatar
Slutspel är du i när du ställs mot ett lag i bäst av 7, svårare än så är det inte.

Play-in är tramsigt, håller med Hallam där, jag skulle dock kunna sträcka mig om man skalar ner play-in, låt topp-7 gå direkt till kvarten, så kan åttan och nian spela om den sista platsen.

Men att sjuan ska riskera att missa slutspel för att tian ska få en "extrachans" är urlöjligt.

Spela en hel grundserie på 52 omgångar, missa kvarten mot tian för att man har lite "oflyt" i 2 matcher känns ju verkligen jätte fair?
Citera
2019-03-20, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Slutspel är du i när du ställs mot ett lag i bäst av 7, svårare än så är det inte.

Play-in är tramsigt, håller med Hallam där, jag skulle dock kunna sträcka mig om man skalar ner play-in, låt topp-7 gå direkt till kvarten, så kan åttan och nian spela om den sista platsen.

Men att sjuan ska riskera att missa slutspel för att tian ska få en "extrachans" är urlöjligt.

Spela en hel grundserie på 52 omgångar, missa kvarten mot tian för att man har lite "oflyt" i 2 matcher känns ju verkligen jätte fair?
Tacka vet jag på gamla elitseriens tid då jag började följa den i mitten av 70-talet!
10 lag, 36 omgångar och 4 lag i slutspel.
Citera
2019-03-20, 11:34
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Tacka vet jag på gamla elitseriens tid då jag började följa den i mitten av 70-talet!

Precis. Slutspelet startar med semifinalerna, resten är bara tramsiga nymodigheter så att inte de dåliga lagen skall känna sig...dåliga.

Egentligen är ju hela idén med slutspel ett onødigt modernt påfund, varfør inte bara spela serien och den som fick flest poäng vinner.

Eller skott på mål om man personligen vill utpeka en egen mästare. @tcfmog
Senast redigerad av Gromgutten 2019-03-20 kl. 11:40.
Citera
2019-03-20, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Bristedt har sagt att i europa är det bara Rögle.
För det har vi ju aldrig hört tidigare, spelare som säger en sak och sedan när det kommer till kritan så håller dom det inte för fem öre. Tror mycket väl han kan hamna i Linköping någon gång i framtiden, tränat hos oss under somrarna då han spelade college hockey och har flickvän från stan om han nu inte bytt. Att det inte blev så denna gång sägs bero på att Tangnes satte stopp för värvningen p.g.a. "en dålig känsla", istället fick vi Filip och Tangnes valde kort därefter att lämna.

Rörande uppdrag gransknings inslag nu med Östersund angående överpris i markaffärer osv, någon som vet om de satt någon på att börja gräva kring Växjö? Skattebetalarna gick miste om 50 miljoner – nu anmäls kommunen
Citera
2019-03-20, 19:47
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Precis. Slutspelet startar med semifinalerna, resten är bara tramsiga nymodigheter så att inte de dåliga lagen skall känna sig...dåliga.

Egentligen är ju hela idén med slutspel ett onødigt modernt påfund, varfør inte bara spela serien och den som fick flest poäng vinner.

Eller skott på mål om man personligen vill utpeka en egen mästare. @tcfmog
Varför apostroferar du mig?
Citera
2019-03-22, 08:01
Medlem
Vanstertrollets avatar
Om vi ska sluta tönta oss om kommunala bidrag för en stund så kan vi konstatera att äntligen börjar det riktiga slutspelet! Man vaknade upp till strålande sol och fick en jävligt skön fredagsfeeling. Sällan har det varit så enkelt att ta sig upp ur sängen. Några biljetter kvar till fighten i Karlstad ikväll senast jag kollade för den som är sent ute. Nu kör vi!
Citera
2019-03-22, 14:54
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:

Exakt. Att ett lag som blir 7:a eller 10:a efter grundserien kan bli svenska mästare är ju totalt helfel. Finns ingen logik eller rättvisa i det.
Citera
2019-03-22, 15:05
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Exakt. Att ett lag som blir 7:a eller 10:a efter grundserien kan bli svenska mästare är ju totalt helfel. Finns ingen logik eller rättvisa i det.
Vid vilken tabellplacering går den logiska gränsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in