Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Om han ständigt fick äkta vara varför säger 99% av barnen som umgicks med Jackson att inget hände?
Och kan du nämna en dömd pedofil som inte haft barnporr i sin dator?
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Ja han var världens kändaste människa och väldigt rik, så varför inte utnyttja barn i något fattigt land i total hemlighet istället för på en plats med personal, föräldrar i närheten mm och där han kan granskas av polis? Varför inte anonymt åka till något ställe där ingen ställer frågor när ett barn far illa?
Vi har varit inne på det här tidigare i tråden, att MJ hade sina favoriter som han utvecklade "kärleksrelationer" med. Han tokringde till Wade och pratade timme ut och timme in, skickade romantiska kärleksförklaringar på fax. Han till och med gifte sig ju med James.
MJ var en barnslig romantiker som kanske till och med var seriemonogam, trogen den som för tillfället var hans speciella lilla vän.
Han gick inte på varenda pojke inom räckhåll, utan de skulle älska och dyrka honom. Han la ju ner otrolig möda på groomingprocessen.
En fattig barnprostituerad var inte intressant för honom eftersom det inte var "äkta kärlek" och jag kan mycket väl tänka mig han inte hade grövre barnporr än de där konstböckerna. Det går inte ihop med hans naiva och feminina personlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
white.heavy.engine
Finns flera anledningar till det. För det första villa han göra det kontrollerat, han ville ha koll både på pojkarna i fråga men också deras familjer. Han ville vara säker på att det inte skulle läcka ut. Det var därför han exempelvis inte lät olika pojkars anhöriga umgås med varandra, han fick de att misstänkliggöra varandra och inte prata med varandra.
Sedan så är det nog så att han även såg det som en relation, det han hade med pojkarna. För honom var pojkarna hans älskare/pojkvänner, inte bara en sexleksak. Det förklaras av hans långa relationer med pojkarna och hur vissa av de favoriseras medans andra glöms bort.
Jag är inne på samma linje här. Han var en naiv romantiker.
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Så istället för att utnyttja en föräldralös pojke i Calcutta, Kambodja eller Rumänien, bjuder han in offret och dennes familj och utnyttjar pojken i rummet bredvid där föräldrarna sover. Förstår du inte hur tokigt ditt resonemang är?
Är det bara rå lusta du begriper dig på?
Det var hans stora intresse att grooma barn och deras familjer. I hans sjuka sinne ville han ändå bli älskad, det var inte sexuellt i första hand.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cymbaltazzz
Förlåt jag måste bara reagera på det fetade. Som vilka bevis då? Nu känns det som jag tjatar om mina egna erfarenheter men det är det enda jag verkligen kan relatera till. Min far var pedofil, om jag kommit ut där och då med sanningen, alternativt 10 år senare, så skulle jag endast ha mina ord som bevis. Samma med min syrra som också blev utsatt.
Det var andra tider. Man trodde enstaka fula gubbar gav sig på barn, inte biologiska pappor.
Inte troligt din pappa hade blivit dömd, om du hade trätt fram då. Vittnesmål endast brukar inte räcka ens till åtal. Om din mamma och syster samstämmigt vittnat mot honom kanske han hade åkt dit. Hoppas du har kommit över det någorlunda och inte går och grämer dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carl7
Nu låter du som en tjej. Inget illa menat.
Dom flesta män konsumerar porr fast dom får mycket och varierad äkta vara.
Det beror på att jag är tjej, eller kvinna rättare sagt. De män jag levt med har faktiskt nöjt sig med "äkta vara", tro det eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Gissar att de du syftar på röstar på FI, är veganer och bor på Södermalm, alltså en väldigt liten del av den manliga befolkningen..
Nu är du bara fånig. Syftar på helt vanliga män som inte vant sig vid att konsumera porr, dvs generationerna innan internetexplosionen, som MJ tillhör.
Dessutom var MJ en feminin mjukispeddobög, rätt lik den lilla delen av befolkningen du tänker på. Jag tror inte han tilltalades av grov barnporr.