2019-03-21, 22:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vi har bara ditt ord på det. Väger inte speciellt tungt. Tyvärr.

Ja, det stämmer så är det. Och så Missan27 förstås som fått samma sak bekräftad via telefon med A-C A.

Men man kan ju fundera över statistiken...
Alla uppgifter kring fakta om släktförhållanden, om obefintliga aktiva droger i barnen, om dödsbevisen med senast sedd datum och att H själv är mördad, om A-C A som ansvarig jurist för FUP, att ett FUP kommer ut och är kostnadsfritt har alla visat sig vara helt korrekta uppgifter.

Man kan använda statistik till mycket, bl a hävda det osannolika i Bjärred och önska mer verifikat som en del av oss här.
Eller genom statistiken anse att det är troligt att kontrollerbara faktauppgifter som lämnas i en tråd med uppgiven officiell källa, klockslag och datum också stämmer.
Leif GW har nått väldigt långt i livet genom att luta sig mot statistiska analyser.

Men som sagt valet är fritt.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-21 kl. 22:22.
Citera
2019-03-21, 22:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
https://www.youtube.com/watch?v=at2w7130Kn0

Jaha, barnen var glada, söta tjejer som aldrig varit till besvär.

Här berättar rektorn om att de är hade problem inne i familjen. Det är ju klippt och förkortat så klart!

Rektorn börjar prata vid ca 55 sek.
Klart de hade problem, hela pressträffen har beskrivit djup kris som då rektorn använde som ordval.
Detta har framkommit via förhör och är utredarnas slutsats.
Barnen kan givetvis vara söta och glada för den skull:
Det samma skrev Moas barnvakt som var där varje söndag.
Saken är nog mer som så att föräldrarna hållt skenet uppe inför barnen.
Det brukar föräldrar göra för att skydda dem. Däremot har vuxna sett att de uppvisade krisreaktioner men återigen;
upprätthållt fasader mot omgivningen likaväl så att det ändå tolkats som överkomligt.
Det var det dock uppenbart inte.
Senast redigerad av develi 2019-03-21 kl. 22:20.
Citera
2019-03-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Kul att du är tillbaka.

Några "förklarande" dokument har "lämnats" / planterats efter dåden i Bjärredsvillan. En hel familj, två barn och två vuxna är döda. Mördade. Polisen uppger att nån eller båda gärningsmännen efterlämnat dokument som påvisar vad som hänt och varför. Dokumentens äkthet går att verifiera påstås det. Inte varför och hur.
Varför skulle inte O eller för den delen H, kunnat mörda barnen och respektive, utan att efterlämna någon förklaring ?
Det tycks mig, som om, dokumenten lämnats pga av någon sorts tvångstanke... att gärningsmannen inte helt och fullt velat stå för vad denne gjort. Varför ?
Hur sannolikt är det att båda var samspelta i mördandet av döttrarna ?
Tillspetsade frågor. Osammanhängande karaktärsbeskrivningar i tråden - du har ändå träffat familjen - det är värdefullt.
Svara om du vill - annars - strunta ba´. Invektiven, du vet....
Jag tror att dom inte var samspelta alls. Jag tror Oskar ligger bakom allt. Mördandet, ordna avskedsbrev , testamente . Jag kände dom så pass mycket. Hur mycket jag än försöker göra Hanna till mördare el planerare till mord får jag inte till det.
Jag tror Oskar kände sig inte tillräckligt uppskattad på slutet. Det berodde säkert på hans psyke. Han kanske behövde extremt mycket bekräftelse. Vet inte.
Rubriken: till den det berör
Det är inte Hannas ord. Hanna hade inte storhetsvansinne
Senast redigerad av Missan27 2019-03-21 kl. 22:28.
Citera
2019-03-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det kan mycket väl finnas en film och eller privata brev till anhöriga. Dessa anses kanske så privata att polisen inte går ut med den informationen på PT

Då skulle ju polisen nämnt detta. De nämnde ju brevet men de redovisade ju inte brevet för det. De nämnde mail mellan föräldrarna men redovisade noll av vad dessa mail innehöll. Därför skulle de naturligtvis ha nämnt en film där man de facto ser bägge föräldrarna styrka förfarandet, utan att de för den sakens skull behövt redovisa någonting ÖVERHUVUDTAGET ALLS ur filmen. Det är ju så de redovisat allt annat de åberopat som bevisning, iphone som brev som mailkorrespondens mellan makarna. En videofilm hade naturligtvis nämnts, men utan att de någonsin benämt något utav innehållet i den.
Citera
2019-03-21, 22:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag tror att dom inte var samspelta alls. Jag tror Oskar ligger bakom allt. Mördandet, ordna avskedsbrev , testamente . Jag kände dom så pass mycket. Hur mycket jag än försöker göra Hanna till mördare el planerare till mord får jag inte till det.

Har du Missan någon teori varför han i så fall skulle gjort det?
Varför skulle han bemödat sig om detta när han ändå tänkte dö?
Citera
2019-03-21, 22:30
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27

Tack, jag uppskattar ditt svar. Det förefaller konstigt, när allt kommer omkring - varför inte utredarna hos Skånepolisen, kan / kunde presentera mera / flera fakta kring morden / mördandet än vad som just nu är fallet. Inget går ju att verifiera.

Vem såg barnen ?
Citera
2019-03-21, 22:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Då skulle ju polisen nämnt detta. De nämnde ju brevet men de redovisade ju inte brevet för det. De nämnde mail mellan föräldrarna men redovisade noll av vad dessa mail innehöll. Därför skulle de naturligtvis ha nämnt en film där man de facto ser bägge föräldrarna styrka förfarandet, utan att de för den sakens skull behövt redovisa någonting ÖVERHUVUDTAGET ALLS ur filmen. Det är ju så de redovisat allt annat de åberopat som bevisning, iphone som brev som mailkorrespondens mellan makarna. En videofilm hade naturligtvis nämnts, men utan att de någonsin benämt något utav innehållet i den.

Tror du har helt rätt i detta.
Inte skulle polisen mörkat ett så givet bevis som en inspelad filmsekvens.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-21 kl. 23:03.
Citera
2019-03-21, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte ett dugg märkligt. Finns tyvärr många som jobbar och låtsas ha koll på tillvaron.
En del tar livet av sig och folk såg det inte vara i antågande.
...för de upprätthöll en fasad.
Skillnaden är att ett par brukar be om hjälp om nån part klappar ihop till slut, se till att den andre kommer under vård.

Sen finns då vissa par som allierar sig, påverkar varandra negativt, tillståndet betecknades "infektiöst" av Prof. Joiner som diskuterade lokala kluster samt självmordspakt.
I detta absurda har de inkluderat barnen; en uppenbart störd kognitiv syn gällande döden som lösning på att avsluta lidande.

Vem framställer dem som empatiska?
Jag antar du har vett att skilja på det liv de levde innan det skenade totalt samt begriper att ingen ser dem som empatiska via det horribla de gjorde.

Här påstås det att föräldrarna dödade sina barn därför att de inte orkade att se sina barn lida. När man ser sina barn lida har man empati. Jag påstår att föräldrarna inte döda sina barn därför att de såg sina barn lida. Jag påstår inte att föräldrarna aldrig någon gång visad empati för sina barn.
Citera
2019-03-21, 22:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Här påstås det att föräldrarna dödade sina barn därför att de inte orkade att se sina barn lida. När man ser sina barn lida har man empati. Jag påstår att föräldrarna inte döda sina barn därför att de såg sina barn lida. Jag påstår inte att föräldrarna aldrig någon gång visad empati för sina barn.

Föräldrarna kanske upplevde/trodde att döden skulle vara en lindring? Varför tror du att dom dödade sina barn?
Citera
2019-03-21, 22:45
Medlem
Hoppas det blir lite journalist-gräv om bakgrunder och annat nu. Jag väntar också på att fallet ska tas upp i Brottsjournalen eller nåt av dom andra liknande tv-programmen. Det är märkligt att så lite har kommit fram med tanke på hur uppseendeväckande fallet är. Jag vet att medier är återhållsamma när det gäller självmord men det här är i första hand mord. Glöm inte det.
Citera
2019-03-21, 22:47
Medlem
Citat:
Tack, jag uppskattar ditt svar. Det förefaller konstigt, när allt kommer omkring - varför inte utredarna hos Skånepolisen, kan / kunde presentera mera / flera fakta kring morden / mördandet än vad som just nu är fallet. Inget går ju att verifiera.

Vem såg barnen ?
Ingen bryr sig om barnen. Vuxna skyddas.
Citera
2019-03-21, 22:50
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Vem såg barnen ?

Ja varför detta...?

Vi var några som tidigare fick buntar med pm från postare som påstod sig vara närstående, insatta och också anhöriga. I något fall skickades också dokument som egentligen bara borde delgetts en anhörig.

Hurvida detta var rena troll eller inte vet i alla fall inte jag idag. Jag valde att fråga efter fler dokument och bevis innan jag ville tro på uppgifterna. Dessa bevis kom aldrig. I stället blev tonen grov, hotfull och hatisk.

Men en av de saker som flera gånger nämndes från den person som skickade dokumenten och som uppgav sig vara anhörig, var att det framförts hot om förtalsåtal mot anhöriga och mot polisen om dessa skulle gå ut med fakta kring vad man hittat och vad som faktiskt skett i villan.
Personen ställde flera gånger frågor i pm om det verkligen kunde gå till åtal och innebära konsekvenser om anhörig till i det här fallet H skulle gått ut med mer information. Eller om polisen skulle göra det.

Jag vet som sagt inte om detta stämmer, det kan vara rena påhitt av ett flerhövdat trollmonster som bara ville spela ett spel. Det bör i vart fall tas med en väldigt stor nypa salt.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-21 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in