2019-03-21, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Ja trisslotter är nog rätt epitet 1 på 1000 är en så kallad vinstlott.

Trisslotter ger betalar tillbaka strax under 50% till spelarna, så det är värre än så!
Citera
2019-03-21, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
3 miljoner behöver utvisas o 1 miljon svenskar inom stat o kommun behöver avskedas, skatteutag på max 20 % på allt o införa dödsstraff på knark o mord(försök) där jag bor kommer ingen xxxxxx vandra o kommer dom så är det sista jag gör så bränner jag ner huset, förövrigt har jag o flera företagare dragit ner f-skatten rejält o tar bara emot kontanter numera.

Strök det där sista du skrev och ett ord på mitten fick en rad x istället (då jag ogillar sådant språkbruk och anser att en hel del invandrare de facto är bra personer som vill göra bra ifrån sig, även om andelens storlek kan diskuteras), men i övrigt har du rätt i stort. Jag tror också att oviljan att betala skatt kommer att tillta dramatiskt hos alla de svenska företagare och vanliga arbetare som idag betalar kalaset. Devisen "vad f-n får jag för pengarna" ligger nära till hands när den svarta ekonomiska sektorn snabbt ökar och vänstern ser skatteintäkterna för dem obegripligt minska...
Citera
2019-03-21, 16:40
Medlem
Sveriges ekonomi är dopad med svag kronkurs, kommuner som går på knäna och en privatupplåning som aldrig förr.
Klart att kollapsen närmar sig.
Citera
2019-03-21, 16:42
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Varför ska kapitalvinst beskattas lägre än förvärvsinkomst? Är det nyttigare att äga än att arbeta?

Här har du faktiskt helt rätt! Det som måste ske är att sänka skatten för inkomst av tjänst till samma nivå som den för inkomst av kapital, dvs allt ska ned till max 30 %.
Citera
2019-03-21, 16:42
Medlem
Var inte längesen hon gick ut i media och sa att den svenska ekonomin är urstark. Är ju inte konstigt att folk inte har förtroende för politiker när de kan ljuga hej vilt och aldrig ställs till svars för sina uttalande.
Citera
2019-03-21, 16:48
Bannlyst
Men va?

Snart inne på 12:e året av hysterisk högkonjunktur, och nu väntar digerdöden.

Fattar ingenting, lika bra jag kryper tillbaka till ner i källaren.
Citera
2019-03-21, 16:49
Medlem
JeffDaviss avatar
HÖJ RÄNTAN nån gång då för i helvete!!
Citera
2019-03-21, 16:52
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droppsnopp
Var inte längesen hon gick ut i media och sa att den svenska ekonomin är urstark. Är ju inte konstigt att folk inte har förtroende för politiker när de kan ljuga hej vilt och aldrig ställs till svars för sina uttalande.
De kommer inte någon från maktens portar och ställer dem inför rätta automatiskt. DU måste göra det.

Det är därför de kommer undan vart fjärde år med att råna er blinda. Ingen säger emot utan sitter bara och hytter med näven och muttrar "De tog alla mina pengar och hindrar mig från att få 20 barn, medans muslimer får 10 barn och får gratis lägenheter!"

DU måste SJÄLV ställa rånarna inför svars och SJÄLV kalla på polis. VARJE GÅNG.

Där i ligger problemet. För en enda individ kan bara påkalla sin egen beskärda del av rånet. Det krävs att alla etniska Svenskar står upp samtidigt, annars läggs ärendet ned.

Planen för makten är att importera så mycket svart att det inte lägre går att säga ifrån, då etniska Svenskar hamnar i minoritet.

Sen är övertagandet fullbordat.
Citera
2019-03-21, 16:55
Avstängd
Är det kostnaderna för "kebab" som inte går att dölja längre?
Citera
2019-03-21, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
De kommer inte någon från maktens portar och ställer dem inför rätta automatiskt. DU måste göra det.

Det är därför de kommer undan vart fjärde år med att råna er blinda. Ingen säger emot utan sitter bara och hytter med näven och muttrar "De tog alla mina pengar och hindrar mig från att få 20 barn, medans muslimer får 10 barn och får gratis lägenheter!"

DU måste SJÄLV ställa rånarna inför svars och SJÄLV kalla på polis. VARJE GÅNG.

Där i ligger problemet. För en enda individ kan bara påkalla sin egen beskärda del av rånet. Det krävs att alla etniska Svenskar står upp samtidigt, annars läggs ärendet ned.

Planen för makten är att importera så mycket svart att det inte lägre går att säga ifrån, då etniska Svenskar hamnar i minoritet.

Sen är övertagandet fullbordat.

Ska jag ringa 112 och anmäla att jag utsatts för ett rån av Maggan och att bytet från rånet finns hos Muhammed?
Citera
2019-03-21, 16:57
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det är arbetarna som skapar lönsamheten i företagen, inte ägarna eller cheferna. Eller för den delen tjänstemännen. Alla dessa kategorier försörjs av hederliga arbetarnävar!

Ditt inlägg är härmed nominerat Darwin Awards. Är du allvarlig, på riktigt eller trollar du?

Btw.

Jag jobbar på ett kunskapsföretag inom IT. Ca 12000 anställda över hela världen som inbringar en bra profit varje årsbokslut.

1 % är chefer
99 % är tjänstemän/kvinnor
0 % ”hederliga arbetarnävar”

& i framtiden kommer robotar ändå sköta alla jobb som dina nävar hittills haft. Så Magdalena får nog hitta ett sätt att beskatta robotars bidrag till förädlingsvärde...
Citera
2019-03-21, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Fyra miljoner, helst. Lägg till alla PK-psykopater.

Vi har ca 1,5 miljon utomeuropeiska invandrare och 1,5 miljon finnar, Skandinaver och övriga europeer. De sistnämnda är främst arbetare och väl integrerade. Dessa har jag noll problem med. Den första skaran däremot, den borde minska med minst 90%.

Kvar av de de utomeuropeiska invandrare borde vara östasuater, ett fåtal läkare, forskare, kvinnor och kristna bögar.

Då är vi uppe i över 1 miljon utvisningar. Stor chans. Vi klarade inte ens av att besluta utvisning av 9000 bedragare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in