2019-03-21, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Det jag undrar är varför han trissade upp priset på marken i den omtalade markaffären?

Varför ville han att Östersundshem skulle betala överpris? Fick han ut någonting själv i slutändan? Fick ÖFK ut någonting? Det var ju ändå PEAB som fick de 127 miljonerna.

Är det kopplat till saltandet och bluffakturerandet som han, "Sollefteåföretagaren" och "PEAB-mannen" sysslat med vid byggandet?
Pengarna kunde slussas vidare till ÖFK. PEAB betlade ganska stora summor till ÖFK i sponsring.
Citera
2019-03-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Vilket jävla relativiserande skitsnack.

Daniel Kindberg har med en dokumenterad och systematisk, och sedan åratal pågående, ekonomisk brottslighet berikat sig själv och den idrottsklubb han styrde med järnhand.

Dessa pengar har han stulit från de företag han varit anställd av samt skattebetalarna.

För varje nedskärning i den kommunala servicen, för varje brott som det saknats resurser till att utreda i stan, så har tjuven Daniel Kindberg ett ansvar.

Hoppas att även alla hans privata affärer synas med lupp och att det ekonomiskt dopade laget degraderas till lingonserien.

Kanske idé att avvakta rättegången . Farligt att döma någon i förväg.
Citera
2019-03-21, 15:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
De kunde ändå punga ut bra mycket stålar för spelare som andra klubbar i samma division inte kunde.

Det vore faktiskt intressant att veta vad motsvarande lag i samma liga jämfört med vad Östersund handlade för.
Citera
2019-03-21, 15:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Vilket jävla relativiserande skitsnack.

Daniel Kindberg har med en dokumenterad och systematisk, och sedan åratal pågående, ekonomisk brottslighet berikat sig själv och den idrottsklubb han styrde med järnhand.

Dessa pengar har han stulit från de företag han varit anställd av samt skattebetalarna.

För varje nedskärning i den kommunala servicen, för varje brott som det saknats resurser till att utreda i stan, så har tjuven Daniel Kindberg ett ansvar.

Hoppas att även alla hans privata affärer synas med lupp och att det ekonomiskt dopade laget degraderas till lingonserien.

Så du menar med ditt uttalande att övriga allsvenska lag historiskt sett inte har haft någon ekonomisk doping eller ekonomiska oegentligheter i bagaget?
Citera
2019-03-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvadrant
Kanske idé att avvakta rättegången . Farligt att döma någon i förväg.

Haha...

Blir han friad så är det dags att på allvar koppla loss republiken Jämtland från övriga Sverige. Men allvarligt talat skulle jag bli förvånad om han inte får ett kännbart fängelsestraff.
Citera
2019-03-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Så du menar med ditt uttalande att övriga allsvenska lag historiskt sett inte har haft någon ekonomisk doping eller ekonomiska oegentligheter i bagaget?

Vad i uttrycket ”relativiserande skitsnack” är de som du inte förstår?
Citera
2019-03-21, 16:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Vad i uttrycket ”relativiserande skitsnack” är de som du inte förstår?

inte mycket mer än att du verkar hata ÖFK så jag misstänker att du är en fotbollssupporter som håller på en annan klubb. Min magkänsla säger att klubben kommer från stockholm
Citera
2019-03-21, 16:08
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Något som jag tyckte var lite märkligt i gårdagens UG var att marken var värd ca 82 miljoner enligt öp och DK i något "hemligt" mail. Sen såldes den för 127 miljoner och det är 45 miljoner i förlust för Östersundshem. Sen visades det i programmet att Östersundhem har fått göra avskrivningar för ca 200 miljoner och det har till stor del att göra med affären med PEAB. Jag förstår inte hur 45 miljoner helt plötsligt blir 200 miljoner..
Citera
2019-03-21, 16:37
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Någon som har FUP?

Här kommer FUP (huvudprotokollet utan bilagor). Hoppas det ska funka.

https://minfil.com/jeR7d2T9m9/Huvudprotokoll_pdf

Framgår bla att DK sovit i en stuga på Camp Södergren morgonens razzian gjordes.

Framgår också DKs bolags konsultavtal med Pilgrimstad Hus om totalt ca 4 mkr. Pilgrimstad som fick stora ordrar av östersundshem.
Citera
2019-03-21, 16:45
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Här kommer FUP (huvudprotokollet utan bilagor). Hoppas det ska funka.

https://minfil.com/jeR7d2T9m9/Huvudprotokoll_pdf

Framgår bla att DK sovit i en stuga på Camp Södergren morgonens razzian gjordes.

Framgår också DKs bolags konsultavtal med Pilgrimstad Hus om totalt ca 4 mkr. Pilgrimstad som fick stora ordrar av östersundshem.

Tack!
Kan du få tag i övriga protokoll?
Citera
2019-03-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
inte mycket mer än att du verkar hata ÖFK så jag misstänker att du är en fotbollssupporter som håller på en annan klubb. Min magkänsla säger att klubben kommer från stockholm

Jag gillar ÖFK och hejade givetvis på laget i EL, vilken svensk gjorde inte det?

Trist bara att vissa ÖFK-fans inte kan se det oetiska, brottsliga, att en vd på ett kommunalt bostadsbolag sopar in 4 millar som konsult från ett bolag han placerar ordrar hos... Det är stöld från skattebetalarna.

För att ta ett exempel på Kindbergs fräckhet. Han måste trott att han var untouchable.
Citera
2019-03-21, 18:24
Avslutad
Citat:
Jag gillar ÖFK och hejade givetvis på laget i EL, vilken svensk gjorde inte det?

Trist bara att vissa ÖFK-fans inte kan se det oetiska, brottsliga, att en vd på ett kommunalt bostadsbolag sopar in 4 millar som konsult från ett bolag han placerar ordrar hos... Det är stöld från skattebetalarna.

För att ta ett exempel på Kindbergs fräckhet. Han måste trott att han var untouchable.

ÖFK var det första svenska laget som jag inte höll på i europaspelet. Å andra sidan så har det stått klart i många år att det är en smutsklubb om man följer svensk fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in