2019-03-21, 09:13
Medlem
F3ttans avatar
Någon som har FUP?
Citera
2019-03-21, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Varför skulle folk det? Folk blir ju lurade i varje län av politiker där de slänger pengar på en massa skit i alla år och de är ju inte hatade i någon större utsträckning. Det är alltid fiffel och båg när det gäller stora pengar i alla sammanhang men man kan inte gå omkring och vara sur på allt och alla för det.

Skulle man granska varje upphandling, varje affär inom eller utanför idrotten på samma sätt så skulle man alltid hitta någon som gör en egen stor vinst som kanske inte alltid är helt korrekt. Men de flesta affärerna kommer inte upp till ytan förrän någon journalist får lite inside tips.

Vilket jävla relativiserande skitsnack.

Daniel Kindberg har med en dokumenterad och systematisk, och sedan åratal pågående, ekonomisk brottslighet berikat sig själv och den idrottsklubb han styrde med järnhand.

Dessa pengar har han stulit från de företag han varit anställd av samt skattebetalarna.

För varje nedskärning i den kommunala servicen, för varje brott som det saknats resurser till att utreda i stan, så har tjuven Daniel Kindberg ett ansvar.

Hoppas att även alla hans privata affärer synas med lupp och att det ekonomiskt dopade laget degraderas till lingonserien.
Citera
2019-03-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
En grej som jag har hakat upp mig på är ifall det pågått granskningar ifrån bla ÖP så borde DK känt att snaran börjats dras åt varför har man då en skiss hur pengar skall flyttas och med ordet luftfaktura, känns ju sjukt jäkla korkat men visst oärliga människor är inte kända för att vara så smarta.

Det härliga med den komprometterande skissen, där Kindberg i klarspråk dragit upp riktlinjerna för bedrägeriet, är ju att den i UG påstås den ha legat öppet på en hylla i arbetsrummet.

Men att poliserna missat den i sin husrannsakan...;0)

Här ligger en hel kennel begraven.

Min hypotes är att någon lagt fram dokumentet när denne tröttnat på dårens härjningar med skattebetalarnas pengar.
Citera
2019-03-21, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
3 miljoner låter inte konstigt i mina öron. Är det en olaglig bokförningsåtergärd? jag kan inte lagarna så bra. Avskrivning enl plan på 300k på 10 år (om den ekonomiska livslängden är 10år) för en restaurang intill arenan som troligtvis en längre real livslängd.

Jag är varken från eller bor i Östersund men jag skulle inte ta ifrån ÖFKs prestation för Östersundshems inkompetenta prisförhandling av marken. DK kan ju inte ha ensamt betala 127 miljoner ur Kommunkassan, fler personer måste ju ha gett sitt godkännande?

Kolla restaurangen/baracken så blir det kanske liiiite konstigt ändå.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/har-ar-baracken-som-kan-ha-raddat-ofk---sa-svarar-svff/

Såldes för 3,1 miljoner på pappret för att rädda elitlicensen. Fanns därefter kvar som en tillgång...

In med Kindberg i kurran. Ut med ÖFK ur Allsvenskan!
Citera
2019-03-21, 09:57
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Det härliga med den komprometterande skissen, där Kindberg i klarspråk dragit upp riktlinjerna för bedrägeriet, är ju att den i UG påstås den ha legat öppet på en hylla i arbetsrummet.

Men att poliserna missat den i sin husrannsakan...;0)

Här ligger en hel kennel begraven.

Min hypotes är att någon lagt fram dokumentet när denne tröttnat på dårens härjningar med skattebetalarnas pengar.

Den torde ligga nått i din hypotes, inget brott är perfekt men oavsett om han blir dömd eller inte så kommer han helt sjukt nog ändå ha en större popularitet än journalisten ifrån ÖP.
Citera
2019-03-21, 10:23
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Fast klubbens spelare var ju inte direkt dom mest eftertraktade spelarna i världen eller i sverige. flera platsade inte allsvenskan.
De kunde ändå punga ut bra mycket stålar för spelare som andra klubbar i samma division inte kunde.
Citera
2019-03-21, 10:30
Medlem
Östersundsfansen måste ju verkligen älska Kindberg. Vilka risker han har tagit för att föra laget upp till eliten i Sverige.

När nu kommuner och statliga ger enorma summor i diverse kulturbidrag borde Kindberg få medalj. Det han gjort för den bygden är stort.

Synd att det inte var möjligt på laglig väg. Dags att granska kulturbidragen.
Citera
2019-03-21, 12:50
Medlem
Ka det behövs ju inte milimetermått för att konstatera att Kindberg är en skurk. Men som i mångt behövs det en dåre för att åstadkomma storverk.....

Men se på landshövdingen Jöran Hägglund och dåvarande kommunalrådet AnnSofie Andersson (S), som, liksom de flesta politiker idag, sitter o ljuger i TV när de uppenbart tagit emot mutor. Det är folk som fått förtroende av folket och missbrukat det å det grövsta. Hägglund fuskskriver sig dessutom i Bromma för att få lägre skatt. Vilka genuina skithögar!!!
Citera
2019-03-21, 13:13
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retroperra
Vem är Sollefteåföretagaren då?
Där måste det finnas mer att gräva i.

Styrelseledamoten i Nordic Moving AB. Bara att söka på bolaget på Ratsit etc.
Itintialerna MC.
Citera
2019-03-21, 13:20
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Det som är klarlagt är väl att Östersundshem köpt mark av PEAB för 127 miljoner som egentligen var värderad till 82 miljoner. Värderingen hittade de ju ett dokument på, så den visste naturligtvis Kindberg om.

Det är motivet till överpriset jag inte förstår. Vad var avsikten med att han (i egenskap av VD för bostadsbolaget) lät betala 45 miljoner för mycket?

Nja, dels var ju 82 miljoner ett indikativt bud, dvs en startpunkt för förhandlingarna. Dels säger ju Kindberg att man därefter la till mark och tillgångar i paketet innan man landade på 127 miljoner.

Det är ju bara att jämföra tillgångarna i det indikativa budet vs tillgångarna i den slutliga markaffären för att se om det kindberg säger stämmer. Tror inte han ljuger i en så lättkontrollerad fråga.
Citera
2019-03-21, 13:51
Medlem
De sportsliga framgångarna för ÖFK finns kvar. Det känns som att svära i kyrkan men skulle ändå vilja säga att det visar något uppenbart inom fotbollen, pengarna styr. Det är trots allt inte så stora pengar som tillförts klubben innan europaäventyret men som ändå möjliggjort en enorm framgång, sportsligt, kulturellt och för hela staden. Jag hade inte blivit gladare om en oljeshejk köpt upp klubben och pumpat in motsvarande pengar.
Citera
2019-03-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
De sportsliga framgångarna för ÖFK finns kvar. Det känns som att svära i kyrkan men skulle ändå vilja säga att det visar något uppenbart inom fotbollen, pengarna styr. Det är trots allt inte så stora pengar som tillförts klubben innan europaäventyret men som ändå möjliggjort en enorm framgång, sportsligt, kulturellt och för hela staden. Jag hade inte blivit gladare om en oljeshejk köpt upp klubben och pumpat in motsvarande pengar.
Bryr du dig inte ifall klubben har fått mångmiljonbelopp i form av stulna skattepengar eller ifrån ett ärligt sätt??

Otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in