2019-03-21, 15:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag hemfaller mera åt annat håll jag - om jag tänker. Söndagsbetraktelser... på en torsdag.. man gör så gott man kan - tills dess det inte går. Man "kastar kläderna" helt enkelt - byter kropp.

H hade väl gjort vad hon kunnat, levt oklanderligt ? (kanske en tidigare cancer legat henne i fatet). Hon (kanske O) har
/rensat kroppen från droger, gifter och skadliga ämnen. De skadliga ämnena fastnar i fettvävnaden och där för ägnar man sig mycket åt löpning och att bastu-badning under programmet för att få ut ämnena med svetten. Man äter en ren kost med mycket grönsaker, vitaminer, olja och kosttillskott. Det är viktigt att kroppen och sinnet är rent från gifter och kan tänka klart när man gör auditeringen./

I Bjärred är bastu- och kallbad populärt...

https://www.sydsvenskan.se/2012-12-26/vinterbadare-i-bjarred
Menar du Sc?
Citera
2019-03-21, 15:37
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Menar du Sc?

Jag lutar starkt... annars har det ju varit "Armstark"..

Jag får spåna vidare, det kommer mera - jag har flera.
Citera
2019-03-21, 15:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag funderar på varför Hanna inte kunde begå självmord likt Oskar. trodde hon att hon skulle dö av den medicin och dos hon intog eller var hennes avsikt att ta medicinen för att kunna genomföra morden?

Varför väljer man att tillåtas bli strypt av annan om plan A inte går i lås?
Om man inte klarar av att begå självmord, varför välja detta dödssätt?

Uppgiften om att ingen av föräldrarna hade så pass höga doser i kroppen att de inte kunde fungera har lämnats ut av polisen, vilket får mig att tro, att doserna var ganska långt ifrån dödliga. Detta måste väl både Oskar och Hanna ha förstått?

Kan det vara så att det inte enbart var sömnmedel i Hannas kropp? Alkohol och/eller andra mediciner som hon trodde skulle ta livet av henne, men att mängden trots allt inte räckte till och Oskar var tvungen att strypa henne till slut?

Vad finns det för andra alternativ som verkar bättre än strypning om inte plan A går i lås? Knivhugg eller krossat huvud hade väl knappast varit bättre.
Citera
2019-03-21, 15:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag lutar starkt... annars har det ju varit "Armstark"..

Jag får spåna vidare, det kommer mera - jag har flera.
Ja, jag är idel öra för jag tror tipsen stormat runt dem i all välmening (fast Sc ser jag inte som välmening..) för att de var desperata på ljus och lykta nivå.
Receptet borde varit acceptans av sjukdom, krishantering då bot och bättring uteblir och professionell hjälp.
Citera
2019-03-21, 15:54
Medlem
Hanna var i klimakteriet antagligen, som jag påpekat några gånger. Hon var 47-48 år?

När kroppen ställer om kan kvinnor förlora förmågan att sova helt, utan sömnmedel klarar de sig inte. Sömnbristen kan leda vidare till svår ångest, förvirring och många andra allvarliga symptom om den inte behandlas. Att hon kan ha fått sömnmedel utskrivet är därför inte omöjligt att tänka sig, men jag tror att hon i så fall ändå haft "lättare" sömnmedel. Kan ett vanligt sömnmedel som Propovan ge psykoser? När skriver man ut sömnmedel som har psykoser som biverkning? Det verkar en smula kontraproduktivt... fast så är det kanske för många läkemedel?

Jag tror ändå inte att familjen var med i Sc, utan att de gradvis bröts ned psykiskt. Vilka inre problem som kom i kapp det är väl omöjligt att säga, om de själva inte gått i terapi och någon doktor kan förtälja detta för polisen. Risken är nog stor att de aldrig sökt hjälp, men samtidigt, rektorn visste att det fanns problem. Kan båda föräldrarna ha mått dåligt, av olika orsaker?

H var stressad av sin kropp, O av jobbet och saker som inte hände där? Han hade peakat, insåg det?

De kanske skyller på ME, kan absolut inte förstå att de själva har allvarliga problem? De kanske tror att de agerar realistiskt så klart, men för att kunna mörda måste man verkligen ha gått ned sig, i stället för att lämna in sig till vården. Det kan de flesta, eller deras partner, ändå göra när det verkligen kniper. Varför kunde de inte se på sig själva utifrån? Varifrån kom samsynen, eller fanns den verkligen?
Senast redigerad av rappytt 2019-03-21 kl. 15:57.
Citera
2019-03-21, 15:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad finns det för andra alternativ som verkar bättre än strypning om inte plan A går i lås? Knivhugg eller krossat huvud hade väl knappast varit bättre.
Läkemedel har viss halveringstid. Tog hon en större mängd så minskar den över tid om hon överlever. Vaknar hon upp misslyckat försök (stor mängd men vaken) och barnen är dödade så torde hon vara väldigt desperat.
Plan A, Plan D(esperat).
Citera
2019-03-21, 15:58
Medlem
Citat:
Läkemedel har viss halveringstid. Tog hon en större mängd så minskar den över tid om hon överlever. Vaknar hon upp misslyckat försök (stor mängd men vaken) och barnen är dödade så torde hon vara väldigt desperat.
Plan A, Plan D(esperat).

Det kan förklara att O faktiskt stryper henne, på hennes begäran, ja. Plan D. Även det närmar sig gränsen för vad man tänka på, nej, det är över den gränsen. Helt fruktansvärt.

Att dessa två kunde utsätta sig för detta? En fruktansvärd dramatik... och ett torrt brev? Fantasilösa människor som inte kunde tänka ut hur deras sista stunder kunde bli?
Senast redigerad av rappytt 2019-03-21 kl. 16:00.
Citera
2019-03-21, 16:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
HAHAHA. Be dig om ursäkt? Jag anser ju inte ens du har rätt om maskningen. Gå och dra narcissistpläden över dig.
Töntigaste jag läst men ger mig vatten på kvarnen.

Sen kan man googla överallt, Wikipedia brukar ligga dig varmt om hjärtat. Det kanske blir mer vanskligt när det kommer till språkbruk och rutiner IRL.
Haveriutredning på dig pilutta.
Hanna kanske var sömnolent?

Skilj på vad som diskuteras.

Du förstör tråden....
Dels med dina otrevliga personangrepp och med din förfärliga tvärsäkra okunnighet.
Dessutom osmakligt att infoga en massa "Hahaha" kommentarer i en diskussion om tragiska barnamord. Speciellt som ditt skrattande är hånskratt och inget annat.
Det är inte klädsamt att spela allan när man inte har mer på fötterna och har fel om H´s påstådda självmord, påståendet att O inte skulle dött sist och fakta kring sedativa.

Det är väldigt lätt att få en liten förpackning av såväl Flunitrazempam eller Stesolid utskrivet om man som skötsam vuxen likt O och H skulle gått till Husläkaren och beklagat sig över tung situation med sjuka barn och svårigheter att få ro och somna. Mkt lätt.

Naturligtvis hade ingen av föräldrarna trott att något avbarnen skulle kunna dött av sedativa - de fick ju inget respektive hade endast overksamma spår.
Ingen av föräldrarna var ens i närheten av "förgiftningsdos" eller letal dos - de var båda i skick att kunna agera. De kan inte för ett ögonblick trott att denna dos, som inte påverkade dem mer än att de kunde agera, skulle vara dödlig.
Citera
2019-03-21, 16:01
Medlem
harperlees avatar
Hon kan ha varit i klimakteriet men det är inte säkert. Ingen kvinna i min släkt på mammas sida har kommit i klimakteriet innan 50.

Det är dock sant att klimakteriet kan vara väldigt besvärligt för en del kvinnor. Jag har för mig att det till och med förekommer att kvinnor debuterar med schizofreni under klimakteriet.

Men jag har svårt att se hur det skulle förklara att man får sin make att gå med på att strypa hela familjen...

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hanna var i klimakteriet antagligen, som jag påpekat några gånger. Hon var 47-48 år?

När kroppen ställer om kan kvinnor förlora förmågan att sova helt, utan sömnmedel klarar de sig inte. Sömnbristen kan leda vidare till svår ångest, förvirring och många andra allvarliga symptom om den inte behandlas. Att hon kan ha fått sömnmedel utskrivet är därför inte omöjligt att tänka sig, men jag tror att hon i så fall ändå haft "lättare" sömnmedel. Kan ett vanligt sömnmedel som Propovan ge psykoser? När skriver man ut sömnmedel som har psykoser som biverkning? Det verkar en smula kontraproduktivt... fast så är det kanske för många läkemedel?

Jag tror ändå inte att familjen var med i Sc, utan att de gradvis bröts ned psykiskt. Vilka inre problem som kom i kapp det är väl omöjligt att säga, om de själva inte gått i terapi och någon doktor kan förtälja detta för polisen. Risken är nog stor att de aldrig sökt hjälp, men samtidigt, rektorn visste att det fanns problem. Kan båda föräldrarna ha mått dåligt, av olika orsaker?

H var stressad av sin kropp, O av jobbet och saker som inte hände där? Han hade peakat, insåg det?

De kanske skyller på ME, kan absolut inte förstå att de själva har allvarliga problem? De kanske tror att de agerar realistiskt så klart, men för att kunna mörda måste man verkligen ha gått ned sig, i stället för att lämna in sig till vården. Det kan de flesta, eller deras partner, ändå göra när det verkligen kniper. Varför kunde de inte se på sig själva utifrån? Varifrån kom samsynen, eller fanns den verkligen?

Jag blir inte förvånad om O hittar Hanna som försökt ta livet av sig. Sen "hjälper" han henne att dö i stället för att ringa 112. En helt knäpp handling i förtvivlan. Efter det är han ännu galnare och mördar sina barn. Det är en snäll tolkning av allt. Sådana måste också finnas...?
Citera
2019-03-21, 16:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Det kan förklara att O faktiskt stryper henne, på hennes begäran, ja. Plan D.
Jo, det blir mer rimligt än "stryp mig honey honey stryp mig".

Skämt åsido, uppmätt nivå är ju från strypning (död, utsöndring stannar upp).
Citera
2019-03-21, 16:07
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Det är skillnad på preparat. Skillnad på sömnmedel kontra insomningsmedel. Stilnoct resp. Imovane är tänkt att påskynda insomnandet. Imovane dessutom, att förhindra,om flera uppvakningar sker under natten. Propavan tilldels fruntimmer som tror dom inte kan sova - sen sover dom dagen efter o ramlar - än här än där
Lugnande är nåt helt för sig självt... typ Benzo, Valium mfl - vanligt på just valiumkusten - Sveriges framstjärt.
Citera
2019-03-21, 16:07
Medlem
Det ter som en smaksak. Jag kan dock med rättighet tycka att; är man inte medvetslös, djupt neddrogad eller desperat så till den mildra grad att man, efter månader av planering väljer att begå suicid genom strypning av annan, är kanske dödssättet varken det snabbaste eller minst plågsamma sättet att vilja dö på.
Hanna valde detta trots en längre tid av planering. Detta är för mig en aning uppseendeväckande. Personligen föredrar jag snabba puckar

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in