2019-03-21, 14:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Tack. Arsenik och gamla spetsar går alltså bort. Ett intag utöver det vanliga - det har ju resultatet av den toxikologiska rapporten, ställt - otvivelaktigt. Det tror jag också. Frivillighet väger väl då över till skillnad från tvång.
Var tanken att dö eller mörda ? ... blir då min frågeställning. Ville H, kanske lämna ? Vad ville O - han som blev sittandes med "Svartepetter" ?

Ja, jag tror absolut att H ville dö utifrån bakgrund krisreaktion, oro för barn som jag då tror övergått i djup depression över lång tid.

Skillnaden från andra krisande föräldrar är att de allierar sig likt en självmordspakt med letala lösningar.

Jag tror ingen av dem ville mörda per se, ser det som att desperation, oro, ångest och depressiv svartsyn ställer till det kognitivt logiska när det kommer till problemlösning kring lidande.
Det samma gäller O.som skrivs om H.

Jag anser att de tolkar barnen via sig själva emotionellt, dvs skevt, uppförstorat.
Barnvakten till Moa, nära väninna till Agnes beskriver en tonåring med betydligt större copingförmåga gällande sjukdom än vad föräldrarna uppenbart hade med sin svartsyn. Tragiskt..
Citera
2019-03-21, 15:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Att inta en "vanlig" förpackning ordinerade medikamenter i ett svep resulterar väl i "nåt" - men inte dör du.
Exv. en rimlig risk att avlida av zolpidemintox sker först vid doser över 30000mg (30 gram!).

Många tror nog att det räcker med ”en förpackning” för att man ska avlida.
Citera
2019-03-21, 15:01
Medlem
Jag såg denna post. Tror du att någon i familjen skulle kunna ha fått detta utskrivet till sig?
Är detta något som skrivs ut för sömnproblematik, depression, lättare/svårare nedstämdhet e.d?

Erfarenhetsmässigt skriver läkare ofta ut ett mildare preparat till en början för att sedan höja till starkare grejer om den första inte hjälper?

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Läs ett par kommentarer bakåt. Jag föreslår Flunitrazepam, det starkaste och farligaste sömnmedel som finns i Sverige. En riktigt otäck medicin!

Ur Fass:

"Har raporterats (förekommer hos ett okänt antal användare): Överkänslighetsreaktioner såsom hudutslag, lågt blodtryck. Förändringar i sexuallusten, mardrömmar, uppjagat sinnestillstånd, aggressivitet, hallucinationer, sömnlöshet, rastlöshet, irritabilitet, vanföreställningar, ilska, psykos, känslomässig störning, depression, olika förändringar i uppträdandet, beroende (behov av att fortsätta medicineringen åtföljt av obehagliga symtom när behandlingen plötsligt avbryts), sänkt medvetandegrad, minnesstörningar, hjärtsvikt, hjärtstillestånd, nedsatt andningsfunktion, dubbelseende, mag- tarmbesvär, hudreaktioner, trötthet, fallolyckor och frakturer, missbruk, förhöjda levervärden"

Med en sån medicin i kroppen skulle även en mjukis som H kunna mörda.....
Citera
2019-03-21, 15:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Man kan m.a.o. inte utifrån begreppet "sömnmedel" säga/gissa vilken grupp mediciner eller vilket ämne de döda intagit?
Nej, det är ju allt från propavan, till narkotikaklassat.
Zopiklon/Imovane, Stilnoct/Zolpidem, Flunitra.
Sistnämnda är dock mer knockout och väldigt restriktivt förskrivet så det tror jag inte.
Senast redigerad av develi 2019-03-21 kl. 15:06.
Citera
2019-03-21, 15:04
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ja, jag tror absolut att H ville dö utifrån bakgrund krisreaktion, oro för barn som jag då tror övergått i djup depression över lång tid.

Skillnaden från andra krisande föräldrar är att de allierar sig likt en självmordspakt med letala lösningar.

Jag tror ingen av dem ville mörda per se, ser det som att desperation, oro, ångest och depressiv svartsyn ställer till det kognitivt logiska när det kommer till problemlösning kring lidande.

Jag anser att de tolkar barnen via sig själva emotionellt, dvs skevt, uppförstorat.
Barnvakten till Moa, nära väninna till Agnes beskriver en tonåring med betydligt större copingförmåga gällande sjukdom än vad föräldrarna uppenbart hade med sin svartsyn. Tragiskt..

Och det (det fetade) är väl där pudelns kärna ligger. Allt ligger hos föräldrarna. Dessa två kunde inte tänka sig att deras liv skulle styras av sjukdomar hos barnen. Och det är det som är så vidrigt här. Barnen hade ingen talan. Deras garanter, föräldrar, skydd - deras dagars upphov - ansåg att deras egna liv inte skulle bli så fantastiskt som de tänkt. Alltså tog de inte livet av sig själva enbart - barnen fick inte en chans.

Jag funderar lite vad som hänt om H hade fött ett barn med funktionshinder. Hade hon tagit livet av sig och barnet då? Eller har det med att göra om det är lätt eller svårt funktionshinder? Jag bär på mer och mer förakt för dessa två föräldrar. Inget går att göra ogjort, men hur i helsike tänker man när man gör så här. Och dessutom PLANERAR för det.
Citera
2019-03-21, 15:06
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Dom var sig själva. Japp. Familjen.
Kokte dom ihop alltihop på egen hand tro ?

Influencers är ju på tapeten och modernt, tror en del. Kan det ha funnits "andra" som med förmåga att påverka "omedvetet hjälpt till" den sista tiden. Den O, inte förtjänade.
Citera
2019-03-21, 15:15
Medlem
develis avatar
Citat:

Influencers är ju på tapeten och modernt, tror en del. Kan det ha funnits "andra" som med förmåga att påverka "omedvetet hjälpt till" den sista tiden. Den O, inte förtjänade.
Jag är med på den också såtillvida man inte ylar om en lobby.
Media påverkar, enskilda individer likaså. En depressiv suger in negativitet via porerna ofrivilligt (omedvetet). Andra söker aktivt.
Sen finns det pro eutanasi och vi vet ju inte hur de såg på döden.
Jag funderar ju som sagt kring detta då pakten är väldigt välorganiserat frånfälle.
Depressivt skevt tänk men delar värdegrund?
Citera
2019-03-21, 15:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Man kan m.a.o. inte utifrån begreppet "sömnmedel" säga/gissa vilken grupp mediciner eller vilket ämne de döda intagit?

Nej man kan verkligen inte avgöra vilket grupp av mediciner det rör sig om med ledning av polisens uttalande och det lilla som framkommer ur maskat FUP.
Se mitt svar till postaren Devili nedan.
Tycker Develi dels kunde pudla om be om ursäkt för sina hemska personangrepp och dels framöver kunde låta bli att uttala sig om sådant som vederbörande definitivt inte kan.

Citat:
Nej du Narc. Det behöver det inte vara. Han sa även lugnande och det är en helt annan kategori än sömnmedel.
Säger du emot mig så kan du klippa din påstådda leg.
Citat:
"Negation" som upprepades x 10 inatt som ordval låter helt långsökt. Sen undrar jag snarare vad som mer kan stå under maskningen. Oxascand?
Då uppger man rätt men inte allt?
Visst blir man lugn av sömnmedel men det är inte ett ordval som används växlande och synonymt, inte ens för gemene man bortom hur professioner pratar.
Vore ju besvärligt att få en sömntablett om man ber om en lugnande vid 10-snåret, hahahaha.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du/ni är VERKLIGEN ute och cyklar.
Vill du påstå att ex ett av våra mer kända sömnmedel "Rohypnol inte är ett lugnande sedativt preparat?
Du behöver verkligen grundkunskapsutbildning. Börja gärna med Wikipedia här nedan.

"Sedativa (lugnande) läkemedel är en samlande benämning för medel som minskar aktiviteten och minskar eller blockerar stimulering i hjärnan så att ett lugn uppnås. Sedativa används bland annat som lugnande vid insomningsbesvär"
Sedativa läkemedel är en typ av sömnmedel

Exempel på sedativa läkemedel
Bensodiazepiner:
Diazepam (Stesolid)
Oxazepam (Oxascand, Sobril)
Alprazolam (Xanor)
Lorazepam (Temesta)
Triazolam (Halcion)
Nitrazepam (Apodorm, Mogadon)
Flunitrazepam (Flunitrazepam Recip, tidigare Rohypnol)
Klonazepam (Iktorivil, används även mot epilepsi)
Barbiturater:
Fenobarbital (Fenemal, även mot epilepsi)
Fentiazinderivat:
Prometazin (Lergigan)
Alimemazin (Theralen)
Propiomazin (Propavan, sömnmedel)
Antihistaminer:
Hydroxizin (Atarax)

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=2ahUKEwiqyZfUtpDhAhXjwosKHeBrC2MQFjAAegQ IBBAB&url=https%3A%2F%2Fsv.wikipedia.org%2Fwiki%2F Sedativa_l%25C3%25A4kemedel&usg=AOvVaw31-pYHxxgLdQYzitBT7zPF
Citera
2019-03-21, 15:18
Medlem
Jag funderar på varför Hanna inte kunde begå självmord likt Oskar. trodde hon att hon skulle dö av den medicin och dos hon intog eller var hennes avsikt att ta medicinen för att kunna genomföra morden?

Varför väljer man att tillåtas bli strypt av annan om plan A inte går i lås?
Om man inte klarar av att begå självmord, varför välja detta dödssätt?

Uppgiften om att ingen av föräldrarna hade så pass höga doser i kroppen att de inte kunde fungera har lämnats ut av polisen, vilket får mig att tro, att doserna var ganska långt ifrån dödliga. Detta måste väl både Oskar och Hanna ha förstått?

Kan det vara så att det inte enbart var sömnmedel i Hannas kropp? Alkohol och/eller andra mediciner som hon trodde skulle ta livet av henne, men att mängden trots allt inte räckte till och Oskar var tvungen att strypa henne till slut?

Citat:
Att inta en "vanlig" förpackning ordinerade medikamenter i ett svep resulterar väl i "nåt" - men inte dör du.
Exv. en rimlig risk att avlida av zolpidemintox sker först vid doser över 30000mg (30 gram!).
Citera
2019-03-21, 15:20
Medlem
Citat:

Du är kanske något på spåren. En gråterska, eller en gråtare? Båda gråtare? Olycklig kärlek, en fru som inte passar in i bilden ovanpå allt annat? Söka lyckan utanför den instängda familjen, avslöja sig under julen och pusselbiten som blev över ramlar ner på golvet. Fast det var planerat enligt en eller två.
Citera
2019-03-21, 15:25
Medlem
Detta var två akademiker, vana vid att läsa utredningar, rapporter, avhandlingar. De måste ha förstått att ME inte med säkerhet kan sägas vara slutet på ett normalt liv. Man vet inte. Då finns det alltid hopp. Eller?

Vem tog bort hoppet i denna familj? Om nu avskedsorden och förklaringarna är sanna.
Citera
2019-03-21, 15:30
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Jag är med på den också såtillvida man inte ylar om en lobby.
Media påverkar, enskilda individer likaså. En depressiv suger in negativitet via porerna ofrivilligt (omedvetet). Andra söker aktivt.
Sen finns det pro eutanasi och vi vet ju inte hur de såg på döden.
Jag funderar ju som sagt kring detta då pakten är väldigt välorganiserat frånfälle.
Depressivt skevt tänk men delar värdegrund?

Jag hemfaller mera åt annat håll jag - om jag tänker. Söndagsbetraktelser... på en torsdag.. man gör så gott man kan - tills dess det inte går. Man "kastar kläderna" helt enkelt - byter kropp.

H hade väl gjort vad hon kunnat, levt oklanderligt ? (kanske en tidigare cancer legat henne i fatet). Hon (kanske O) har
/rensat kroppen från droger, gifter och skadliga ämnen. De skadliga ämnena fastnar i fettvävnaden och där för ägnar man sig mycket åt löpning och att bastu-badning under programmet för att få ut ämnena med svetten. Man äter en ren kost med mycket grönsaker, vitaminer, olja och kosttillskott. Det är viktigt att kroppen och sinnet är rent från gifter och kan tänka klart när man gör auditeringen./

I Bjärred är bastu- och kallbad populärt...

https://www.sydsvenskan.se/2012-12-26/vinterbadare-i-bjarred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in