Citat:
Ursprungligen postat av
afKnollentott
Tack. Arsenik och gamla spetsar går alltså bort. Ett intag utöver det vanliga - det har ju resultatet av den toxikologiska rapporten, ställt - otvivelaktigt. Det tror jag också. Frivillighet väger väl då över till skillnad från tvång.
Var tanken att dö eller mörda ? ... blir då min frågeställning. Ville H, kanske lämna ? Vad ville O - han som blev sittandes med "Svartepetter" ?
Ja, jag tror absolut att H ville dö utifrån bakgrund krisreaktion, oro för barn som jag då tror övergått i djup depression över lång tid.
Skillnaden från andra krisande föräldrar är att de allierar sig likt en självmordspakt med letala lösningar.
Jag tror ingen av dem ville mörda per se, ser det som att desperation, oro, ångest och depressiv svartsyn ställer till det kognitivt logiska när det kommer till problemlösning kring lidande.
Det samma gäller O.som skrivs om H.
Jag anser att de tolkar barnen via sig själva emotionellt, dvs skevt, uppförstorat.
Barnvakten till Moa, nära väninna till Agnes beskriver en tonåring med betydligt större copingförmåga gällande sjukdom än vad föräldrarna uppenbart hade med sin svartsyn. Tragiskt..