2019-03-20, 09:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Tror maskningen av undervåningen handlar om att allt privat i fupen har maskats. Det läses in mängder med konstigheter pga maskning, polistermer osv. Så blir det när man låter outbildat folk läsa dylika rapporter. Hade varit bättre att inte maska alls. Nu tror vissa att polisen mörkar, vissa påstår med säkerhet vad som står under maskningen pga egen påstådd titel osv.

Tråden blir bara värre och värre.
Japp, nu börjar det bli ännu mer likt det jag skrivit till dig ett par ggr innan, det börjar på kons och slutar på piration.

Det brukar eskalera. En del får ur sig sånt de sugit på men inte kommit till uttryck för de har nån viss spärr kvar, andra skenar fullständigt i ren desperation när de inte fått rätt. Kan synas ända upp i HD, hahahaha.

Det spelar inte så stor roll, det är bara ett par betydelselösa i denna tråd som leker krim och vill fria Hanna. Det händer aldrig nåt kreativt via konspiratörer med facit i hand.

För övrigt funderar jag nu över ordval pressträff, spår lugnande versus sömnmedelpåverkat tillstånd.
Det bs som glittret kom om tolkning under masken är inte ett dugg relevant.
Vissa saker vet vi om (usb) men inte via FUP - det samma gäller delar kring Hanna där det står sömnmedel men han sa lugnande.
Citera
2019-03-20, 09:35
Medlem
harperlees avatar
Jag har ändå svårt att smälta att polisens jurister skulle maska negationen så att icke sömnmedelspåverkat tillstånd ser ut som motsatsen.

När polisen sade spår av lugnande läkemedel menade han kanske bara helt enkelt att man påvisat lugnande läkemedel i blodet men inte i någon anmärkningsvärt hög dos?

Han kanske inte återgav exakt rätt ur den rättsmedicinska undersökningen?
Citera
2019-03-20, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Det är ju sant. Man kan ju inte veta vilka böjelser folk har. Även i fina kretsar. Klänning och peruk är mycket möjligt.

Tyvärr finns mycket tragik och lidande när någon föds i fel kropp. Självmordstankar är vanligt. Svårt att sätta sig in i hur jobbigt det måste vara.
Citera
2019-03-20, 09:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag har ändå svårt att smälta att polisens jurister skulle maska negationen så att icke sömnmedelspåverkat tillstånd ser ut som motsatsen.

När polisen sade spår av lugnande läkemedel menade han kanske bara helt enkelt att man påvisat lugnande läkemedel i blodet men inte i någon anmärkningsvärt hög dos?

"Negation" som upprepades x 10 inatt som ordval låter helt långsökt. Sen undrar jag snarare vad som mer kan stå under maskningen. Oxascand?
Då uppger man rätt men inte allt?
Visst blir man lugn av sömnmedel men det är inte ett ordval som används växlande och synonymt, inte ens för gemene man bortom hur professioner pratar.
Vore ju besvärligt att få en sömntablett om man ber om en lugnande vid 10-snåret, hahahaha.
Citera
2019-03-20, 09:44
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Tyvärr finns mycket tragik och lidande när någon föds i fel kropp. Självmordstankar är vanligt. Svårt att sätta sig in i hur jobbigt det måste vara.

Precis. Att åka iväg och jobba borta under en tid kan ju vara en liten chans till att leva ut för en stund. Att lätta på trycket. Har för mig att O ibland var ute på längre jobb.
Citera
2019-03-20, 09:45
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee

Negationsmaskningen är ett rent påhitt från Glittret. Det finns ingen som helst sanning i det påståendet. Varför maska ett ord som ger motsatt mening? Det skulle vara korkat. Och att Glittret påstår detta säger väääldigt mycket vad dennas agenda är.
Citera
2019-03-20, 10:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
/.../
"Vi tog vårt beslut tidig höst 2017" kanske inte är så märklig, men så skulle i vart fall inte jag formulerat mig.

Jag tror att avskeds/förklaringsbrevet kanske innehåller så mycket information att våra funderingar på sektanknytning, ME-lobbyism påverkan, föräldrarnas bakomliggande resonemang och kanske till och med vem som gjort vad skulle framkommit om avskedsbrevet inte vore så maskat.
Däremot är jag inte övertygad om att det är fel att maska just avskedsbrevet. Det är ju en väldigt utlämnande information som kanske inte berör det jag tycker är viktigast att man borde klargöra: vilka bevis det finns för att det finns två GM..
Det som kanske är allra mest anmärkningsvärt med avskedsbrevet, är att det inte synes vara skrivet med rak vänstermarginal; det skiljer flera mm mellan Vi och Vi.
Citera
2019-03-20, 10:50
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej du Narc. Det behöver det inte vara. Han sa även lugnande och det är en helt annan kategori än sömnmedel.
Säger du emot mig så kan du klippa din påstådda leg.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Visst. Och han sa lugnande. Det visade sig vara sömnmedel. Sluta försöka slå andra på fingrarna med felaktiga uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Negation" som upprepades x 10 inatt som ordval låter helt långsökt. Sen undrar jag snarare vad som mer kan stå under maskningen. Oxascand?
Då uppger man rätt men inte allt?
Visst blir man lugn av sömnmedel men det är inte ett ordval som används växlande och synonymt, inte ens för gemene man bortom hur professioner pratar.
Vore ju besvärligt att få en sömntablett om man ber om en lugnande vid 10-snåret, hahahaha.

Du/ni är VERKLIGEN ute och cyklar.
Vill du påstå att ex ett av våra mer kända sömnmedel "Rohypnol inte är ett lugnande sedativt preparat?
Du behöver verkligen grundkunskapsutbildning. Börja gärna med Wikipedia här nedan.

"Sedativa (lugnande) läkemedel är en samlande benämning för medel som minskar aktiviteten och minskar eller blockerar stimulering i hjärnan så att ett lugn uppnås. Sedativa används bland annat som lugnande vid insomningsbesvär"
Sedativa läkemedel är en typ av sömnmedel

Exempel på sedativa läkemedel
Bensodiazepiner:
Diazepam (Stesolid)
Oxazepam (Oxascand, Sobril)
Alprazolam (Xanor)
Lorazepam (Temesta)
Triazolam (Halcion)
Nitrazepam (Apodorm, Mogadon)
Flunitrazepam (Flunitrazepam Recip, tidigare Rohypnol)
Klonazepam (Iktorivil, används även mot epilepsi)
Barbiturater:
Fenobarbital (Fenemal, även mot epilepsi)
Fentiazinderivat:
Prometazin (Lergigan)
Alimemazin (Theralen)
Propiomazin (Propavan, sömnmedel)
Antihistaminer:
Hydroxizin (Atarax)

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=2ahUKEwiqyZfUtpDhAhXjwosKHeBrC2MQFjAAegQ IBBAB&url=https%3A%2F%2Fsv.wikipedia.org%2Fwiki%2F Sedativa_l%25C3%25A4kemedel&usg=AOvVaw31-pYHxxgLdQYzitBT7zPF
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-20 kl. 11:01.
Citera
2019-03-20, 10:50
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det som kanske är allra mest anmärkningsvärt med avskedsbrevet, är att det inte synes vara skrivet med rak vänstermarginal; det skiljer flera mm mellan Vi och Vi.

Det ser ut som om det är ett indrag på varje första-rad. En vanlig inställning. Resten är rak vänstermarginal. De har helt enkelt inte brytt sig om att ändra på det. Eller så har de den inställningen av en orsak som bara de själva känner till.
Citera
2019-03-20, 10:59
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Vill du påstå att ett av våra mer kända sömnmedel "Rohypnol inte är ett lugnande sedativt preparat?
Du behöver verkligen grundkunskapsutbildning. Börja gärna med Wikipedia här nedan.

"Sedativa (lugnande) läkemedel är en samlande benämning för medel som minskar aktiviteten och minskar eller blockerar stimulering i hjärnan så att ett lugn uppnås. Sedativa används bland annat som lugnande vid insomningsbesvär"

Bensodiazepiner:
Diazepam (Stesolid)
Alprazolam (Xanor)
Lorazepam (Temesta)
Triazolam (Halcion)
Barbiturater:
Fentiazinderivat:
Prometazin (Lergigan)
Alimemazin (Theralen)
Antihistaminer:
Hydroxizin (Atarax)

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=2ahUKEwiqyZfUtpDhAhXjwosKHeBrC2MQFjAAegQ IBBAB&url=https%3A%2F%2Fsv.wikipedia.org%2Fwiki%2F Sedativa_l%25C3%25A4kemedel&usg=AOvVaw31-pYHxxgLdQYzitBT7zPF

Nu sa ju SS enbart "lugnande" och inget annat. Han använde varken sedativa läkemedel, eller sömnmedel, utan just lugnande. I obduktionsprotokollet med den kemiska analysen används enbart ordet sömnmedel. Vad som beskrivs under maskningen vet vi inte. Men du kanske vet?
Citera
2019-03-20, 11:15
Medlem
Atterax kan det oxå vara. det blir man trött på om man tar det vid tillfälle där man inte har ångest mm mm Det skrivs ut till barn iallafall.

Är man inte van av zolipidem så sover man längre av dem och efteråt visar de bara spår av det,.

Citat:
Vill du påstå att ex ett av våra mer kända sömnmedel "Rohypnol inte är ett lugnande sedativt preparat?

Bensodiazepiner:
Diazepam (Stesolid)
Alprazolam (Xanor)
Lorazepam (Temesta)
Triazolam (Halcion)
Barbiturater:
Fentiazinderivat:
Prometazin (Lergigan)
Alimemazin (Theralen)
Antihistaminer:
Hydroxizin (Atarax)

Senast redigerad av milla200 2019-03-20 kl. 11:18.
Citera
2019-03-20, 11:17
Medlem
Flashig78s avatar
Sen tänker jag pudla rejält ang Glittrets inlägg om negationsmaskning. Att de maskat en av flickornas rapport där Glittret sa ATT det stod "i icke" under maskningen kan vara riktigt. Att det ÄR så vet vi inte. Men det kan vara så att man maskade det eftersom det är upprörande att denna flicka inte var i sovande/lugnt tillstånd. Polisen Hampus har ju själv beskrivit hur märkligt det var att läsa allt i tråden när han själv varit på platsen. Så den maskningen kan då beskrivas som att gjuta olja på vågorna.

Ber om ursäkt där Glittret för mina inlägg mot dig igår. OT: Ibland kan det dock vara bra att kanske inte sätta sig på höga hästar, utan vara mer ödmjuk när man präntar ner sina ord. Det gäller även mig själv. Det är svårt att läsa tonfall och kroppsspråk i skrivna meningar, och därför bör man tona ner om man inte är stensäker på det man skriver. Och du KAN inte vara stensäker vad som står under maskningen. Dock håller jag för troligt att det är just en negation under maskningen. Troligt. Inte säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in