2019-03-08, 22:42
Medlem
serubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzyy
Använder bulldogs sortiment face wash, peeling, ansitksmask, moisturizer.

Men är så j-vla torr om huden hela tiden. Ansiktet känns "stelt" efter face wash med. Byta ut någon produkt kanske?
Du kanske kör med face wash/scrub för ofta? Testa Cetaphil som monisturizer.
Citera
2019-03-12, 04:08
Medlem
Enmansdemos avatar
Om man får röda utslag i ansiktet som ser ut som finnar
av en s.k påstruken naturlig ansiktsmask, då är det kanske
dags att börja dra ner ner på tiden som den dagligen får vara på

Från mina nuvarande 2 timmar till 20 minuter? kan kanske begränsa utslaget?
Men 20 minuter känns så futtigt..att man inte vill tro att det ska hinna
göra någon effekt innan bortsköljning

Det borde väl räcka med varma vatten?
Citera
2019-03-12, 21:44
Medlem
Spongebobfyrkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Om man får röda utslag i ansiktet som ser ut som finnar
av en s.k påstruken naturlig ansiktsmask, då är det kanske
dags att börja dra ner ner på tiden som den dagligen får vara på

Från mina nuvarande 2 timmar till 20 minuter? kan kanske begränsa utslaget?
Men 20 minuter känns så futtigt..att man inte vill tro att det ska hinna
göra någon effekt innan bortsköljning

Det borde väl räcka med varma vatten?

Om man får röda utslag i ansiktet som ser ut som finnar av en s.k påstruken naturlig ansiktsmask, då är det kanske dags att skippa skiten helt och hållet?
Citera
2019-03-13, 00:02
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spongebobfyrkant
Om man får röda utslag i ansiktet som ser ut som finnar av en s.k påstruken naturlig ansiktsmask, då är det kanske dags att skippa skiten helt och hållet?
Jag förstår att det är ditt generella råd..för detta låter inte trevligt..men har du några konkreta belägg för hur illa det kan sluta om jag fortsätter så lyssnar jag gärna,

Du förstår dom här utslagen eller täta formationerna som verkar uppkomma under ögonen efter applicering under ögonen...dom går ner efter i stort sätt efter 1 eller 2 nattsömnar ifrån dagen dom uppvisade sig...och försvinner och ersätts av sporadiska finnar bara, och det har jag ju alltid oavsett jag kör på någonting eller inte

Jag har annars läst röster om att innan det blir bättre kan det komma att måste bli sämre under en period först, jag har försökt så många gånger och rapporterat om detta i denna tråd...och självmant slutat i förtid p.g.a av samma mönster fast med andra preparat

Fast den här gången tänkte jag inte vara så fåfäng att jag förhastar mig, det finns ju trots allt hudfärgade plåster, det finns inga alternativ för *dina* köpta anti-age ansiktskrämer
har istället ingen noterbar positiv effekt...vartfall inte på mig, kanhända är jag unik

Därav frågar jag dig om hur långt tid som minst man kan ha på en ansiktsmask?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-03-13 kl. 00:13.
Citera
2019-03-13, 00:57
Medlem
https://skincity.se/sv/skin-perfecting-8-aha-lotion
https://skincity.se/sv/calm-soothing-toner-normal-to-dry-skin
https://skincity.se/sv/skin-balancing-oil-absorbing-mask

Funderar på att skaffa dessa istället för bulldogs sortiment. Något som fattas/saknas i erat tycke?
Citera
2019-03-13, 21:33
Medlem
Spongebobfyrkants avatar
Citat:
Jag förstår att det är ditt generella råd..för detta låter inte trevligt..men har du några konkreta belägg för hur illa det kan sluta om jag fortsätter så lyssnar jag gärna,

Du förstår dom här utslagen eller täta formationerna som verkar uppkomma under ögonen efter applicering under ögonen...dom går ner efter i stort sätt efter 1 eller 2 nattsömnar ifrån dagen dom uppvisade sig...och försvinner och ersätts av sporadiska finnar bara, och det har jag ju alltid oavsett jag kör på någonting eller inte

Jag har annars läst röster om att innan det blir bättre kan det komma att måste bli sämre under en period först, jag har försökt så många gånger och rapporterat om detta i denna tråd...och självmant slutat i förtid p.g.a av samma mönster fast med andra preparat

Fast den här gången tänkte jag inte vara så fåfäng att jag förhastar mig, det finns ju trots allt hudfärgade plåster, det finns inga alternativ för *dina* köpta anti-age ansiktskrämer
har istället ingen noterbar positiv effekt...vartfall inte på mig, kanhända är jag unik

Därav frågar jag dig om hur långt tid som minst man kan ha på en ansiktsmask?

Jag är ledsen, jag har inga bra svar. Däremot skulle jag använda masken enligt den tidsrekommendation som finns på produkten. Hoppas allt går vägen.
Citera
2019-03-13, 21:45
Medlem
CaddeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Tips för bättre hud önskas!

Har rätt fet och finnig hud fortfarande tyvärr, trots att jag är 23, vad kan man göra?
För närvarande kör jag ganska "enkelt", ansiktstvätt, ansiktsvatten och återfuktare från apoteket, anpassat för fet hud två gånger om dagen, kör även en peeling efter ångansiktsbad nån gång i veckan.

Inget speciellt för övriga kroppen, vanlig shampoo/dusch-kombo en gång om dagen.

Har blivit rätt mycket bättre sen jag började med allt grejs till ansiktet, men det är fortfarande inte direkt slätt varken i ansiktet eller på ryggen tyvärr.

Vad finns det mer man kan göra? Har tillgång till bastu där jag tränar, är det bra för huden på ryggen kanske?

Har haft riktigt grov acne ett par år tillbaka, slutade med att jag tog isotretinoin i sisådär 7 månader :/ Har provat alla möjliga sorters krämer, piller, huskurer och dieter. Googlade mig tokig tillslut. Har dock fortfarande mild acne till och från, ska faktiskt prova en ny diet nästa vecka och se vad den ger för resultat

Vilka krämer använder du exakt? Vet att många av ansiktstvålarna från apoteket innehåller rätt mycket alkohol, vilket bara torkar ut huden. Att tvätta ansiktet/kroppen för ofta ger samma effekt tyvärr. Låt huden vila, använd inte för varmt vatten, den tar bara stryk av det. Använd ljummet vatten för att tvätta sen lite kallare för att stänga igen porerna Varken för varmt eller kallt är bra för huden. Hur ser din diet ut förresten? Den kan ha en riktigt stor inverkan på huden för vissa

Lärde mig mycket på vägen dock, för mer utvecklade svar så får du gärna skicka iväg ett PM, svarar så gott jag kan
Citera
2019-03-13, 22:16
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Jag är ledsen, jag har inga bra svar. Däremot skulle jag använda masken enligt den tidsrekommendation som finns på produkten. Hoppas allt går vägen.
Men produkten är ju påhittad av mig...har du inte läst innan vad jag skrev?

Det finns ingen som helst rekommendation hur länge
turkisk yogurt med centela asiatica och vitamin A pulver i solrosolja ska vara på huden, varför
jag måste ha en generalisering om masker.. eller en individuell gissning...
Citera
2019-03-13, 23:54
Medlem
Spongebobfyrkants avatar
Citat:
Men produkten är ju påhittad av mig...har du inte läst innan vad jag skrev?

Nej.

Citat:
Det finns ingen som helst rekommendation hur länge turkisk yogurt med centela asiatica och vitamin A pulver i solrosolja ska vara på huden, varför
jag måste ha en generalisering om masker.. eller en individuell gissning...

15-20 min brukar vara standard för diverse ansiktsmasker, men jag är inte särskilt insatt.
Citera
2019-03-14, 15:00
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Nej.

15-20 min brukar vara standard för diverse ansiktsmasker, men jag är inte särskilt insatt.
Det har jag också läst (okay då...jag trodde 20-30 min) ska vi anta att den korta perioden bygger på att irritation uppväcks vid kvarstannande längre?, det är bara lite svårt att våga tro på att dessa 20 minuter räcker för effekt, jag vill att någon insatt berättar tekniskt vad som hänt på insidan efter 20 minuter
Citera
2019-03-14, 21:36
Medlem
Enmansdemos avatar
Ho ho ho, jag bytte ut solrosoljan mot Ligustrum Lucidum/Glossy Privet ni vet...det bränner ännu värre i snytet ineldnigsvis...ett gott omen, men jag har ställt din äggklocka på 25 minuter
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-03-14 kl. 21:46.
Citera
2019-03-21, 06:16
Medlem
Kan någon rekomndera bra peeling produkter? och en toner.
Som inte är allt för dyra.
Senast redigerad av Fuzzyy 2019-03-21 kl. 06:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in