Hur jag blev av med mina besvär!
Jag har haft rätt mycket problem med huden sedan tonåren, vilket nu är hela tio år. Har tagit både roacuttan och tetralysal. Så här i efterhand så är jag tämligen säker på att det är just dessa preparat som gjort att jag befann mig i den situationen tills nu nyligen.
Snubblade över Candida när jag smått desperat satt och sökte på lösningar gällande acne. Har ätit en strikt kost i snart 2,5 månad och huden är mer eller mindre perfekt. Det gör verkligen underverk, snabbare och effektivare effekt på mig än vad roacuttan hade, vilket i sig är sjukt på sätt och vis.
För att beskriva Candida kort så är det en svamp som när man medicinerar sig med exempelvis antibiotika kan förväxa sig till följd av att antibiotikan slår ut hela ens tarmflora. Detta stämmer bra in på det som många säger, nämligen att de efter avslutad kur på tetralysal får en förvärrad acne trots de inledande positiva effekterna.
Candida kan visa sig på många olika sätt, och då menar jag verkligen många. Ett sådant är acne och andra hudåkommor.
Sök på candida test så kan du snabbt göra ett prov hemma genom att spotta i ett vattenfyllt glas.
Genom att äta "rätt" så kan Candida-överväxten på sikt reduceras vilket leder till att besvären försvinner. Jag har skrivit en mängd recept om Candida-dieten och kan varmt rekommendera den för er som lider av hudbesvär.
Recepten finner ni här
http://candidadieten.se/category/recept.html