2018-12-28, 11:36
Medlem
serubs avatar
Några här med erfarenheter av dermarollers? Vilken millimeter kör ni med? Har ni sett några positiva effekter?
Citera
2019-01-13, 01:47
Medlem
sprutares avatar
Hej!
Har ett litet problem som hindrar mig mycket att leva ett normalt liv.
Har en massa små små finnar i ett tättlager över hela pannan samtidigt som den är konstant jättefet.

Men samtidigt så är jag helt röd i ansiktet hela tiden för jag är torr? Men ifall jag läger en återfuktandekräm så får jag ännu fler finnar och jag är fortfarande röd...

Tänk på att jag har testat det mesta, har haft detta problemet ett tag. Vad ska jag ta mig till? Snälla hjälp.
Mvh
Citera
2019-01-20, 17:45
Medlem
Jag har använt basiron 5% i över ett år och det har gjort under för min hormonella akne. Är så skönt när jag tvättar ansiktet och känna att ansiktet är helt slätt, även om jag fortfarande kan få lite finnar vid mens men skulle säga att jag blivit av med typ 90% av finnarna.

I början använde jag det varje kväll, men efter ett tag kör jag var annan eller rent av var 3-4:e för att undvika att bli för torr. Tog ett uppehåll under sommaren.. Sen brukar jag också ta lite oftare när jag vet att mensen är på G.

Dock undviker jag också socker i högsta möjliga mån efter tips i tråden. Varje gång jag haft flera dagar av sockerdekadens (typ jul/nyår, kring min födelsedag och lite annat) har jag fått sämre hy så är helt övertygad om att socker är en stor bov när det kommer till finnar! För min del verkar det funka att äta någon efterrätt kanske en gång i veckan, mörk choklad (85+% kakao) går bra att ta någon ruta några gånger i veckan. Dock äter jag nästan aldrig hel/halv fabrikat eller restaurangmat och jag dricker typ aldrig juicer eller annan sockerrik dryck. Gör nästan all mat från grunden, så undviker mycket dolt socker.

Rekommenderar er som mår dåligt över er hy att inte ge upp, och testa gärna att skära ner drastiskt på socker! Glöm inte allt dolt socker som finns i vanlig mat! Sök hudläkare om inte det på apoteket fungerar bra nog!
Citera
2019-02-10, 22:41
Medlem
Bulldogs ansiktsmask torkat ut min hy. Tips på alternativ?
Citera
2019-02-11, 11:34
Medlem
Förstår jag fel när jag läser artikeln nedanför, eller kan det vara ett bra val att sluta med Face Scrub produkt och börja med BHA? Eller är det bra att kombinera dom?

Tex; byta ut https://www.grooming.se/bulldog-oil-control-face-scrub.html mot https://skincity.se/sv/skin-perfecting-2-bha-liquid

Länk: https://blawnde.com/to-scrub-or-peel-physical-vs-chemical-exfoliators/
Citera
2019-02-22, 21:11
Medlem
Enmansdemos avatar
jag ska i längden slå alla dyra placebo anti-age krämer på fingrarna

Gotu kola pulver
Sväljbart Retinylpalmitat pulver
Solrosolja
Allt i grekiskt yogurt

Det bränner i skinnet vid applicering...det är bra tecken
intessant?
Citera
2019-02-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleencollector
hahaha, kan inte låta bli att garva åt killen. Förstår inte varför män ska sminka sig så jävla mycket.
Inga riktiga män sminkar sig,bara bögar!
Citera
2019-02-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
jag ska i längden slå alla dyra placebo anti-age krämer på fingrarna

Gotu kola pulver
Sväljbart Retinylpalmitat pulver
Solrosolja
Allt i grekiskt yogurt

Det bränner i skinnet vid applicering...det är bra tecken
intessant?

Effektivare med intaget, juica bladselleri, gurka, spenat med lite citron.
Tyvärr så lever vi i en kommersiell värld, där vi lägger ner enorma summor på ett märke eller förpackning för att det känns lyxigt.
Citera
2019-02-28, 02:59
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Effektivare med intaget, juica bladselleri, gurka, spenat med lite citron.
Tyvärr så lever vi i en kommersiell värld, där vi lägger ner enorma summor på ett märke eller förpackning för att det känns lyxigt.
intaget..vad ska det betyda, du kan inte tro att du ska släta ut rynkor eller ens bli av med en finne i nyllet genom att dricka juica? och dom där ingredienserna, det är som att tro att det går lika bra att äta en köpt skönhetskräm

Då kan jag äta dom separat då....hä hä, jag tar lite spenat en dag, också gurk på maten om den råkar passa dagens rätt, huvudsaken är att jag får i mig näringen nån gång..

Du tänkte förstås köra ner dessa ingredienser i en mixer?

Förklara förövrigt vad varje ingrediens du nämnde är tänkt att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av serub
Har väldigt tunn hud.
Det är fysiskt omöjligt att ha tunnare hud än andra såtillvida du inte har sjätte klassens brännskador
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-02-28 kl. 03:08.
Citera
2019-03-04, 18:05
Medlem
https://cdon.se/hem-tradgard/vitamin-c-superserum-hyaluronic-rynkfritt-silkeslent-ansikte-p43597706

Ett Vitamin C serum som har sänkts från 800 kr till 109 på Cdon i samband med deras skönhetskampanj.
Hiss eller diss?

Edit: Ser att de säljer ett set med den här och två andra produkter för 20$ på Amazon så det är verkligen inte någon riktig sänkning utav priset
Senast redigerad av McMackan 2019-03-04 kl. 18:14.
Citera
2019-03-06, 21:59
Medlem
Använder bulldogs sortiment face wash, peeling, ansitksmask, moisturizer.

Men är så j-vla torr om huden hela tiden. Ansiktet känns "stelt" efter face wash med. Byta ut någon produkt kanske?
Senast redigerad av Fuzzyy 2019-03-06 kl. 22:26.
Citera
2019-03-07, 18:52
Medlem
Hur jag blev av med mina besvär!

Jag har haft rätt mycket problem med huden sedan tonåren, vilket nu är hela tio år. Har tagit både roacuttan och tetralysal. Så här i efterhand så är jag tämligen säker på att det är just dessa preparat som gjort att jag befann mig i den situationen tills nu nyligen.

Snubblade över Candida när jag smått desperat satt och sökte på lösningar gällande acne. Har ätit en strikt kost i snart 2,5 månad och huden är mer eller mindre perfekt. Det gör verkligen underverk, snabbare och effektivare effekt på mig än vad roacuttan hade, vilket i sig är sjukt på sätt och vis.

För att beskriva Candida kort så är det en svamp som när man medicinerar sig med exempelvis antibiotika kan förväxa sig till följd av att antibiotikan slår ut hela ens tarmflora. Detta stämmer bra in på det som många säger, nämligen att de efter avslutad kur på tetralysal får en förvärrad acne trots de inledande positiva effekterna.

Candida kan visa sig på många olika sätt, och då menar jag verkligen många. Ett sådant är acne och andra hudåkommor.

Sök på candida test så kan du snabbt göra ett prov hemma genom att spotta i ett vattenfyllt glas.

Genom att äta "rätt" så kan Candida-överväxten på sikt reduceras vilket leder till att besvären försvinner. Jag har skrivit en mängd recept om Candida-dieten och kan varmt rekommendera den för er som lider av hudbesvär.

Recepten finner ni här http://candidadieten.se/category/recept.html
Senast redigerad av resize 2019-03-07 kl. 19:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in