Citat:
Ursprungligen postat av
Belavia
Sotnosen är ett troll som lever på den frustrerande energi hon triggar i er när ni går i klinch och argumenterar.
Varför inte bara låta henne vara? Hon lär tappa intresset om ingen matar henne..
On topic.
Jag tycker Granskning Sverige är väldigt bra, men de borde ibland vara mindre konfrontativa och istället mer medhårs för att på så sätt locka fram mer ledtrådar om deras skrupelfria maktmissbruk, folkförakt och girighet.
En viss tråddeltagares beteende är intressant för det är symtomatiskt för massor av människor inom medierna, politiken och offentligheten. Alla som har försökt att resonera med sådana makthavare känner igen det tomma och repetitiva resonemanget. Det finns alltså ett pedagogiskt värde för tråden, tycker jag.
Det är strängt taget samma resonemang som E-Kuriren för, de som drivit allra hårdast mot GS under lång tid. Kolla till exempel chefredaktör Eva Burmans rabiata retorik.
Det finns ingen saklighet – bara känslor och hatiska angrepp utan faktiska belägg.
Tillägg:
Från artikeln i NewsVoice i mitt förra inlägg:
Hur är det sedan med epitetet om att GS skulle ligga på den “högerextrema kanten”? Självklar är syftet här att skapa maximal skada för Granskning Sverige och de inblandades anseende. Inom PR-världen kallas detta tex för: “destructive reputation management” och liknande begrepp och det utgör en form av psykologisk krigföring där allmänheten aktivt ska påverkas att känna avsky för den part som pekas ut. Detta är vad Robert Aschberg och Frida Boisen egentligen sysslar med. De arbetar alltså inte alls med journalistik utan med pseudojournalistik och negativ PR-hantering, skadande ryktesspridning, helt enkelt.
https://newsvoice.se/2019/03/robert-aschberg-negativ-pr-hantering/
E-Kuriren, Trolljägarna och deras gelikar sysslar med skadande ryktesspridning, helt enkelt.