Citat:
Ursprungligen postat av
megamic
Han heter Mikael med k, Mikael Roos.
BTH Webbprogrammering 180hp har en tråd här,
(FB) BTH - Webbprogrammering 180 hp, det är campusprogrammet, en variant av det distansprogram 120hp du är intresserad av.
Oavsett vilket program (Linné, MIUN, BTH) du väljer så så blir det nog bra. Distansundervisning fungerar generellt sett rätt bra numer, iallafall när det gäller kompletta utbildningsprogram. Maila de som är ansvariga för respektive utbildning och ställ någon klurig fråga till dem och se om/vad du för för svar.
Det är också möjligt att kombinera distansstudier med jobb. Här kan du läsa lite om vad
befintliga distansstudenter tycker om att studera på ett distansprogram (BTH) och samtidigt jobba.
Ja det är han jag menar. Vet inte om han är kvar fortfarande. Men jag har erfarenhet av flera universitet runt Sverige och han (Mikael, Bth) har lyckats överlägset andra Universitet att hålla sina utbildningar just moderna/uppdaterade. Det har jag uppskattat (som man kanske märker på hur jag skriver).
Jag har rekommenderat flera att studera på Bth och de som gjort det har alla också återkommet med att det har varit en bra utbildning och många har pekat på att just han är en väldigt bra lärare.
Några säger också klart å tydligt att dom märker hur dom ligger på lite högre nivå kunskapsmässigt som juniorer jämfört med sina juniora arbetskamrater som kommer från andra skolor/utbildningar. Något intressant jag noterat är när jag engagerat/givit uppdrag/anställt självlärda kan dom ha väldigt höga spjutspetskunskaper (men kanske lite smalare i övrigt) och dom enda som matchar det är dom som kommer från Bth.
Jag har även arbetat (så att säga) mot flera universitet och högskolor efter min utbildning. Då har jag fått lära mig om (varför) trögheten i att hålla kurser just uppdaterade och jag förstår varför det kan vara trögt. Det tar tid och det skall hålla en godkänd standard. Inte minst skall personalen vara ständigt nyutbildad/uppdaterad. Enligt min erfarenhet så har Bth lyckats bättre än andra med detta. Möjligtvis kan det vara så att Bth var bättre än andra att komma igång med ett godkänt distansutbud som håller kraven.
Det var höga poäng till Bth i detta inlägget och det tycker jag Ts skall ta med sig när det skall sökas. I övrigt så gillar jag Chalmers för dom är överlägset när det gäller mattematik, fysik, ellära, signaler,
styr- och reglerteknik etc. Däremot så är Chalmers kurser i programmering inte värda ett vitten som helhet. Då syftar jag på mitt sätt att bedöma dom som just omoderna.