2019-03-20, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Om flickan har haft spår av läkemedel var det lång tid efter att hon fått i sig det och fram till att hon blev mördad, så pass långt mellan att det inte inneburit någon lättnad för flickan. Hon har inte fått läkemedlet i syfte att göra döden lättare för henne, eller för mördaren att döda henne. Det finns många olika läkemedel men jag tittade på halveringstiden för Imovan, men vet inte hur det är för barn, eller om man vet om hon fått en normal dos. https://www.fass.se/LIF/product;jsessionid=WL6ZsVCZZY5FY-03EwFaEYuHqfKPvYyoZ9TN8f22ZZadED-o-XpR!204997156?userType=0&nplId=19910816000041

”Halveringstiden är 5 timmar, ökad till 7 timmar hos äldre personer. ”

Eller har hon fått Propavan: https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19600628000017

”Farmakokinetik
Vid oral administrering är den biologiska tillgängligheten 30-40%. Maximal plasmakoncentration uppnås efter 1-2 timmar. Latenstiden till klinisk effekt kan variera mellan 30-60 minuter. Propiomazin minskar antalet spontana uppvaknanden under natten. Halveringstiden i serum är i genomsnitt ca 8 timmar.”

Det var ett oerhört grymt och våldsamt val av död som gjordes för dessa barn. Obegripligt för mig.

Grymt och bevis på att det inte var planerat. Agnes och O hade synts sist den 5/1. Jag tänker mig att hon fått i sig en sömntablett på morgonen, utan att hon visste själv, för att bete sig sjukligt. Att de uppsökte läkare, rektor, lärare för att bevisa att hon var så sjuk så återgång till skolan, som de kanske krävt, var helt enkelt orimligt. Kanske fick O ändå ett stort NEJ, nu är det slut, vi måste testa närvaro i skolan på tisdag.
Citera
2019-03-20, 07:43
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Det låg nog mycket bevismaterial utspritt i alla fall. Därför undervåningen maskad hårt.

Som rubriken lyder på detta protokoll 3.2.4. vardagsrum.

Sannolikt rör det förmodligen endast de delvis redovisade dokumenten de fann på matbordet.
Resten är maskat för det rör inte dessa dokument och sannerligen inte om det var städat eller ej.

Själva FUP är på flera hundra sidor så det lär finnas massor av protokoll över övriga utrymmen i villan.
Så läs inte in så mycket i det maskade just här. Övriga utrymmen är ovidkommande när man här redovisar de funna dokumenten juste precis där
Citera
2019-03-20, 08:09
Medlem
Citat:
Tror inte det behöver vara alla som hade märklig klädsel. De som låg i sina sängar syntes bara ansiktet på. De fick ligga kvar så enligt poliserna. Vem är det sedan som lyfter på täcket? Rättsläkare eller brottsplatsundersökarna som kom senare? Mindre troligt att en journalist fick informationen av dem.

Däremot mannen som hängt sig måste all blåljuspersonal sett. Något annorlunda var han iklädd i alla fall. När en polis refererar den hängde till en ”manlig person” och inte bara en ”man” så tänker jag att det var någon som inte var klädd som en man men såg ut som en sådan. Iklädd klänning/tunika/...

Så kan det vara - men Undrande87 använde flertal (personerna). En sak är klar brottsplatsen var ”staged”. Görs sällan, men görs. Vet ej om det är vanligare vid familicide/filicide. Syftet?
En sak som nämns i litteraturen är att vilseleda undersökande polis, att en mord ska se ut som självmord. Här är det inte så (första intryck var mord - förutom O).

Tror att experter kan dra en hel del slutsatser ur sådant. Jag bara spekulerar om det kan vara ett tecken att det ska se ut att man visar omtänksamhet - vilket står jo i stark kontrast till det som har händ.
Citera
2019-03-20, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Om flickan har haft spår av läkemedel var det lång tid efter att hon fått i sig det och fram till att hon blev mördad, så pass långt mellan att det inte inneburit någon lättnad för flickan. Hon har inte fått läkemedlet i syfte att göra döden lättare för henne, eller för mördaren att döda henne. Det finns många olika läkemedel men jag tittade på halveringstiden för Imovan, men vet inte hur det är för barn, eller om man vet om hon fått en normal dos. https://www.fass.se/LIF/product;jsessionid=WL6ZsVCZZY5FY-03EwFaEYuHqfKPvYyoZ9TN8f22ZZadED-o-XpR!204997156?userType=0&nplId=19910816000041

”Halveringstiden är 5 timmar, ökad till 7 timmar hos äldre personer. ”

Eller har hon fått Propavan: https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19600628000017

”Farmakokinetik
Vid oral administrering är den biologiska tillgängligheten 30-40%. Maximal plasmakoncentration uppnås efter 1-2 timmar. Latenstiden till klinisk effekt kan variera mellan 30-60 minuter. Propiomazin minskar antalet spontana uppvaknanden under natten. Halveringstiden i serum är i genomsnitt ca 8 timmar.”

Det var ett oerhört grymt och våldsamt val av död som gjordes för dessa barn. Obegripligt för mig.

Och...
bara för Imovane (dvs substansen zopiklone) som är den vanligaste insomningstabletten, är man en klubbad säl efter 45 minuter. Finns grafer/kurvor som visar om du googlar. Tänker på polisens beskrivning av att ha höga doser men ändå kunna agera. Kan lika gärna varit bara en insomningstablett.
Citera
2019-03-20, 08:42
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Tror inte det behöver vara alla som hade märklig klädsel. De som låg i sina sängar syntes bara ansiktet på. De fick ligga kvar så enligt poliserna. Vem är det sedan som lyfter på täcket? Rättsläkare eller brottsplatsundersökarna som kom senare? Mindre troligt att en journalist fick informationen av dem.

Däremot mannen som hängt sig måste all blåljuspersonal sett. Något annorlunda var han iklädd i alla fall. När en polis refererar den hängde till en ”manlig person” och inte bara en ”man” så tänker jag att det var någon som inte var klädd som en man men såg ut som en sådan. Iklädd klänning/tunika/...

Det är ju sant. Man kan ju inte veta vilka böjelser folk har. Även i fina kretsar. Klänning och peruk är mycket möjligt.
Citera
2019-03-20, 09:06
Medlem
Solglittrets avatar
Med 70-80% säkerhet är avskedsbrevet/förklaringsbrevet daterat 6 januari 2018, kan som sagt också vara 5:e. Några förtryckta streckade rader att skriva under på går inte att se.
Första raden:
"Vi har gemensamt och i samförstånd beslutat att ta våra och våra barns liv" är faktiskt märklig.
Dels låter dödandet som det ska ske, dvs ännu inte har skett, dels står de själva omnämnda först.

De borde ju faktiskt förstått att suicid inte väcker en promille så stor uppståndelse som barnamord.
Tycker att man, om man nu resonerar i barmhärtighetstermer och altruistiska motiv skulle börjat meningen med att de vill avsluta barnens liv pga deras lidande eller bristande framtidshopp. Men det verkar inte vara prio ett, utan föräldrarna livsavslut omnämns som första och kanske mest betydelsefulla (?) händelse.
"Vi tog vårt beslut tidig höst 2017" kanske inte är så märklig, men så skulle i vart fall inte jag formulerat mig.

Jag tror att avskeds/förklaringsbrevet kanske innehåller så mycket information att våra funderingar på sektanknytning, ME-lobbyism påverkan, föräldrarnas bakomliggande resonemang och kanske till och med vem som gjort vad skulle framkommit om avskedsbrevet inte vore så maskat.
Däremot är jag inte övertygad om att det är fel att maska just avskedsbrevet. Det är ju en väldigt utlämnande information som kanske inte berör det jag tycker är viktigast att man borde klargöra: vilka bevis det finns för att det finns två GM.

En hel del i denna Bjärredshändelse är så märkligt, så fasansfullt och så obeskrivligt iskallt utförd när man bl a ser hur dokumenten skrivits och lagts tillrätta på bordet att man blir väldigt förvånad och väldigt illa berörd. Stackars barn.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-20 kl. 09:22.
Citera
2019-03-20, 09:06
Medlem
Flashig78s avatar
Att beskriva en man som "mansperson" är väldigt vanligt. Alla yrken har sitt specifika språk. Många här läser in knäppa saker pga att ni är misstänksamma hur man uttrycker sig i de få papper vi fått, just pga okunskap. Onödigt.
Citera
2019-03-20, 09:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Låt inte så besviken jämt! SG har bara bevisat en sak som SS sa på PT och inte stod och, som du kallar det, blåljög. Fråga dig istället varför maskarna maskat som de gjort. Idiotiskt och ändå har flera hjälpts åt.
Det är inte bevisat ett dugg från SG - det är ett mer vanligt beteende än att verifiera fakta. Gissar, påstår och beter sig sen som en mask.
Besviken var nog det mest missvisande ordval du kunde ta. Gnäll och offerroller är nåt som tydligen ligger HannaKramarna väldigt varmt om hjärtat rent generellt.
Jag har sällan eller aldrig sett så mycket sjuka försvarsmekanismer aktiveras hos vuxna.
Vuxendagis.
Citat:
Ok, men för att det bara skall finnas spår kvar så måste hon dött långt efter sänggåendet i så fall.
Nu är vi betydligt mer överens förutom ord "långt efter".
Dos och halveringstid - intag i förhållande till död - kan handla om normalt intag och terapeutisk dos.

Men jag börjar snarare undra om "sömnmedelspåverkat tillstånd" är mer relevant. Givetvis ingen stor mängd som det finns i föräldrarna men terapeutisk nivå.
Citat:
Det låg nog mycket bevismaterial utspritt i alla fall. Därför undervåningen maskad hårt.
Det kan ha funnits delar av ett rep eller annat inför hängning. Däremot inte stökigt.
Senast redigerad av develi 2019-03-20 kl. 09:19.
Citera
2019-03-20, 09:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men jag börjar snarare undra om "sömnmedelspåverkat tillstånd" är mer relevant. Givetvis ingen stor mängd som det finns i föräldrarna men terapeutisk nivå.

Den slutsatsen kan bara dras om man samtidigt hävdar att SS på PT 11/12 "stod och blåljög".
Det var en mycket tydlig uppgift från SS att ett barn endast hade spår av lugnande isig.
Citera
2019-03-20, 09:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Den slutsatsen kan bara dras om man samtidigt hävdar att SS på PT 11/12 "stod och blåljög".
Det var en mycket tydlig uppgift från SS att ett barn endast hade spår av lugnande isig.
Nej du Narc. Det behöver det inte vara. Han sa även lugnande och det är en helt annan kategori än sömnmedel.
Säger du emot mig så kan du klippa din påstådda leg.
Citera
2019-03-20, 09:22
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
[b]

Det kan ha funnits delar av ett rep eller annat. Däremot inte stökigt.
Tror maskningen av undervåningen handlar om att allt privat i fupen har maskats. Det läses in mängder med konstigheter pga maskning, polistermer osv. Så blir det när man låter outbildat folk läsa dylika rapporter. Hade varit bättre att inte maska alls. Nu tror vissa att polisen mörkar, vissa påstår med säkerhet vad som står under maskningen pga egen påstådd titel osv.

Tråden blir bara värre och värre.
Citera
2019-03-20, 09:26
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Visst. Och han sa lugnande. Det visade sig vara sömnmedel. Sluta försöka slå andra på fingrarna med felaktiga uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in