2019-03-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Det har dom inte. Du kan inte misslyckas i något du kmappt undersöker.
Varför i helvete skulle morsan bokat någon kurs timmarna före hon tog sitt liv?
Denna tråden tar fan priset i absurda gissningar.

Varför så lite prat i media om detta?

Nästan samtliga poliser och journalister som har inblick ifrågasätter mammans roll. Ändå har dubbelmordet blivit typ det officiella och enda som syns i media.

Läs mitt inlägg i princip efter dådet. Det som jag skrev då det hände.

Citat:
Det gör det eftersom det stod i Expressen och det var exakt detta jag skrev här i tråden innan det publicerades i tidningen...

Men det var inte bökigt eller massa blod och så. Men det var som jag förstod det väldigt märklig scen, val av kläder på personerna och dylikt. Men framförallt så var det inte en scen där föräldrarna tillsammans i harmoni avslutade barnen och sedan sina egna liv.

Det finns egentligen INGENTING som pekar på att föräldrarna begick mordet i samförstånd förutom det här brevet som likväl kan ha skrivits utav mannen eller kvinnan...

Är fortsatt mer intresserat i anmälan till kursen än val av kläder.
Citera
2019-03-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med dig, det kunde kvitta. Du ser väl vad det fått fart på spekulanterna.
Jag tror dock inte det är nåt märkvärdigt, nöjer mig med nån sorts sov/mysplagg för jag tror inte de vill associera till mys och mord.

Om det sett rörigt ut hade de två poliserna garanterat misstänkt att det kunde finnas annan förövare kvar i huset.
De noterar tallrikar efter en middag.
Det finns inget anmärkningsvärt då de går runt och letar familjemedlemmar. Tror fortfarande de är bortresta.
Nerbäddade i sängarna, nope inget där heller. Tvättstugan nämns, inget osedvanligt.

"Det var så lugnt och stilla att ingen av dem tänkte att det kunde finnas något hot."

Poliserna förväntade sig en ensam hängd man, med odiskade tallrikar på bänken, innan de gick in. Tyst och stilla var det förstås. Det finns några maskade rader för Hannas och för flickornas rum i deras rapport. Jag tror inte att man kan mörda tre personer, därav två strypta, utan att lämna någon form av spår på strid.
Citera
2019-03-19, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Poliserna förväntade sig en ensam hängd man, med odiskade tallrikar på bänken, innan de gick in. Tyst och stilla var det förstås. Det finns några maskade rader för Hannas och för flickornas rum i deras rapport. Jag tror inte att man kan mörda tre personer, därav två strypta, utan att lämna någon form av spår på strid.
Huset är uppenbart inte i oordning. Däremot verkar det tillrättalagt i sängarna. Det är för prydligt i förhållande till det som skett.
Det här stämmer iaf inte:
Citat:
Nej det vet jag faktiskt inte, men det var kaos, det var saker överallt, alla var inte samlade,såg mer som ett rån som gick snett än ett planerat självmord var min väns ord.
Citera
2019-03-19, 22:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
I övrigt noterades inget anmärkningsvärt i vardagsrummet som var välstädat och i ordning.

Varför nöjer man sig inte med att bara skriva:
I övrigt noterades inget anmärkningsvärt i vardagsrummet.

Varför vill man särskilt betona att vardagsrummet var välstädat och i ordning?

Var detta något anmärkningsvärt, med tanke på hur det såg ut i något/några av de andra rummen, eller var personen som skrev detta lite av en pedant och bara uppskattade att det var välstädat och i ordning.
Det låter som att det i de andra rummen såg ut som Jerusalems förstöring, och särskilt bör detta ha gällt det angränsande köket.
Citera
2019-03-19, 22:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så stod det inte. Flickan sa att de inte trodde på Jesus, men på nåt annat. Judendomen? Eller var det rent av det gamla uttjatade ämnet scientologi?
Med julstjärnor i fönstren?

Går inte riktigt bra med religionslektionerna i den här tråden.
Citera
2019-03-19, 22:59
Medlem
[quote=Fallskarmsjagare|67078669]Poliserna förväntade sig en ensam hängd man, med odiskade tallrikar på bänken, innan de gick in. Tyst och stilla var det förstås. Det finns några maskade rader för Hannas och för flickornas rum i deras rapport. Jag tror inte att man kan mörda tre personer, därav två strypta, utan att lämna någon form av spår på strid.[/QUOTE]

Precis. Det är självklart att det inte går.
Senast redigerad av zilvereko 2019-03-19 kl. 23:03.
Citera
2019-03-19, 23:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det låter som att det i de andra rummen såg ut som Jerusalems förstöring, och särskilt bör detta ha gällt det angränsande köket.
Ja, ett par tallrikar. Typ.
Undrade om familjen käkat middag..
Citera
2019-03-19, 23:05
Medlem
Citat:
Med julstjärnor i fönstren?

Går inte riktigt bra med religionslektionerna i den här tråden.

Haha. jo jag är hyfsat hemma på detta med olika religioner - lite av ett favoritämne faktiskt :-)

Man kan ändå ha julstjärnor hemma, vilken religion man än bekänner sig till. Tänk så många ateister det finns som har julstjärnor i fönstren
Senast redigerad av zilvereko 2019-03-19 kl. 23:08.
Citera
2019-03-19, 23:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Haha. jo jag är hyfsat hemma på detta med olika religioner - lite av ett favoritämne faktiskt :-)

Men man kan ändå ha julstjärnor hemma.
Glöm det om du skriver om judendomen. Vore som att ställa in en julkrubba.
Citera
2019-03-19, 23:10
Medlem
Citat:
Glöm det om du skriver om judendomen. Vore som att ställa in en julkrubba.

Tänk bara så många ateister det finns som har julstjärnor i fönstren, hehe!
Citera
2019-03-19, 23:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Tänk bara så många ateister det finns som har julstjärnor i fönstren, hehe!
Vad ateister sysslar med har ingenting med judendomen att göra. Glöm julstjärnor, adventsljusttakar, julkrubbor, julgranar.
Citera
2019-03-19, 23:34
Medlem
krabbpytts avatar
...han är iklädd någon form av

catsuit
ulster
smoking
burnus
sarong
anorak
blåställ
byxpung
huckle
sport-bh
lingeri
muumuu
pälsverk

Är det inte ganska rimligt att anta att barnen dödats nattetid, redan liggandes i sina sängar, och att O faktiskt har på sig någon slags pyjamas/sovplagg? Typ t-shirt och mysbrallor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in