2019-03-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
För kort ord (liksom t.ex. "skynke").
Vad tror du om "bönesjal" som jag föreslog tidigare? Passar det?
Citera
2019-03-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
I övrigt noterades inget anmärkningsvärt i vardagsrummet som var välstädat och i ordning.

Varför nöjer man sig inte med att bara skriva:
I övrigt noterades inget anmärkningsvärt i vardagsrummet.

Varför vill man särskilt betona att vardagsrummet var välstädat och i ordning?

Var detta något anmärkningsvärt, med tanke på hur det såg ut i något/några av de andra rummen, eller var personen som skrev detta lite av en pedant och bara uppskattade att det var välstädat och i ordning.

Det kanske var det enda rummet som inte uppvisade något anmärkningsvärt. Resten av huset vet vi i alla fall inget om förutom att bottenvåningen till största del är maskad svart på den lilla bilden av planlösningen. Klart att det måste bli spår efter två strypningar och ett självmord.
Citera
2019-03-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor

De trodde ju inte på någon Gud? Fast den här FUP:en är utgiven för fri tolkning.
Vad tror du om att en sminkad mansperson i klänninghittades hängd? Det är ganska krasst. Svårt att sätta sig in i men skulle kunna skapa självmordstankar.
Citera
2019-03-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
De trodde ju inte på någon Gud? Fast den här FUP:en är utgiven för fri tolkning.
Vad tror du om att en sminkad mansperson i klänninghittades hängd? Det är ganska krasst. Svårt att sätta sig in i men skulle kunna skapa självmordstankar.
Vill minnas att M berättade att de inte trodde på Jesus - inte Gud.

Det vore ju käckt om O hittades som du beskriver. Det är inte lätt att veta om folks böjelser.

Edit. Karln kanske hade humor trots allt.
Senast redigerad av likor 2019-03-19 kl. 22:10.
Citera
2019-03-19, 21:57
Medlem
harperlees avatar
Ja även om jag är väldigt nyfiken på vad som står på vissa ställen så tror jag ändå att det är sådant som är inom ramen för det rimliga.

Det är nästan så jag önskar att de hade maskat "iklädd någon form av" också för nu är det svårt att sluta undra.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Åh, gud - det var som en lisa för själen när du kom in nu bland alla klänningar, pedant städade rum och locktoner via mobilen ( fast det var sms). Jag slapp be om en akutremiss. . puh...

Det lät rimligt det du skrev, att det ska kopplas an till ordet kvävning det som är maskat.

Det är också logiskt eftersom de inte uppger mordvapen eller gärningsförlopp/Modus på pressträff.
Citera
2019-03-19, 22:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Ja även om jag är väldigt nyfiken på vad som står på vissa ställen så tror jag ändå att det är sådant som är inom ramen för det rimliga.

Det är nästan så jag önskar att de hade maskat "iklädd någon form av" också för nu är det svårt att sluta undra.
Håller med dig, det kunde kvitta. Du ser väl vad det fått fart på spekulanterna.
Jag tror dock inte det är nåt märkvärdigt, nöjer mig med nån sorts sov/mysplagg för jag tror inte de vill associera till mys och mord.
Citat:
Det kanske var det enda rummet som inte uppvisade något anmärkningsvärt. Resten av huset vet vi i alla fall inget om förutom att bottenvåningen till största del är maskad svart på den lilla bilden av planlösningen. Klart att det måste bli spår efter två strypningar och ett självmord.
Om det sett rörigt ut hade de två poliserna garanterat misstänkt att det kunde finnas annan förövare kvar i huset.
De noterar tallrikar efter en middag.
Det finns inget anmärkningsvärt då de går runt och letar familjemedlemmar. Tror fortfarande de är bortresta.
Nerbäddade i sängarna, nope inget där heller. Tvättstugan nämns, inget osedvanligt.

"Det var så lugnt och stilla att ingen av dem tänkte att det kunde finnas något hot."
Senast redigerad av develi 2019-03-19 kl. 22:17.
Citera
2019-03-19, 22:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ser ut att kunna gå bra!
https://a.uguu.se/2fsFw6kGXfyn.jpg
Citera
2019-03-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Angående ena barnet kan man läsa eftersom maskningen är slarvig

"Att vid rättskemisk undersökning inte påvisats något spår av läkemedel"

För det andra barnet kan det stå olika saker under det maskade, till exempel "dödsorsaken var kvävning medelst kudde och under sömnmedelspåverkat tillstånd"

(jag har försökt göra som letsdoit och skriva ned olika idéer i Word).

Eftersom det är maskat så antar jag att det står något om hur det skedde eller vem som gjorde det eftersom det är känt sedan innan att det fanns spår av lugnande medel.

Ja, svårt att säga. Det motsäger i så fall PT. En av de få saker som jag tyckte SS verkade säker på var just dödsorsakerna och att det fanns lugnande men bara ”spår” och bara i en av döttrarna.

Skulle det kunna stå ”xxxxxxxx ”utan” sömnmedelspåverkat tillstånd”? Har man så lite som bara spår är man inte sömnmedelspåverkad

Huvva, nästa flickas rapport, mycket mer svärta i den.
Citera
2019-03-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ja, svårt att säga. Det motsäger i så fall PT. En av de få saker som jag tyckte SS verkade säker på var just dödsorsakerna och att det fanns lugnande men bara ”spår” och bara i en av döttrarna.

Skulle det kunna stå ”xxxxxxxx ”utan” sömnmedelspåverkat tillstånd”? Har man så lite som bara spår är man inte sömnmedelspåverkad

Huvva, nästa flickas rapport, mycket mer svärta i den.

Suck, det är ju detta som gör en så trött. Om de nu är så himla klara på alla uppgifter de redovisade under PT (vilket jag verkligen hoppas att de är, klart man vill att polisens utredningsarbete skall vara gediget!) så varför inte bara släppa de protokoll som styrker informationen de gav ut vid PT.

Okej om de i så fall vägrade lämna ut resten av de 500+ sidorna, fine. Men lämna åtminstone ut allt som de berättade om i PT - det är ju redan offentlig fakta efter PT:n.

Så oerhört onödigt och ansvarsundvikande att till oigenkännlighet maska fakta de redan gått ut med.
Citera
2019-03-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ser ut att kunna gå bra!
https://a.uguu.se/2fsFw6kGXfyn.jpg

Blir varnad för att öppna sidan. Har nyligen haft virus på datorn, fått det fixat, så nu törs inte öppna såna länkar igen.

Berätta i stället vad som finns på bilden.

Oskar med kippa? Med buddhistmunkklädsel? Eller var han rent av naken ;-)+
Citera
2019-03-19, 22:38
Medlem
Citat:
Vill minnas att M berättade att de inte trodde på Jesus - inte Gud.

Det vore ju käckt om O hittades som du beskriver. Det är inte lätt att veta om folks böjelser.

Edit. Karln kanske hade humor trots allt.

Så stod det inte. Flickan sa att de inte trodde på Jesus, men på nåt annat. Judendomen? Eller var det rent av det gamla uttjatade ämnet scientologi?
Citera
2019-03-19, 22:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Blir varnad för att öppna sidan. Har nyligen haft virus på datorn, fått det fixat, så nu törs inte öppna såna länkar igen.

Berätta i stället vad som finns på bilden.

Oskar med kippa? Med buddhistmunkklädsel? Eller var han rent av naken ;-)+
Det är inget fel på sidan. - Det är en bild på ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in