2019-03-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag förstår inte varför ni ratar klänning det passar ju perfekt in i mellanrummet och i sammanhanget.

Men det var tydligen väldigt känsligt och inte riktigt friskt i skallen att föreslå klänning. Men värre saker har man ju läst/sett. 😉 Då är ju t.o.m. baddräkt som också går in ännu galnare och känsligare kan jag tycka.
Sen förstår jag att en del förslag är ironiska, även om jag inte helt förstår vitsen med att göra sig lustig över vad Oskar var iklädd.

Och helt seriöst, men jag lovar att jag skriver bara detta en gång till, för det var tydligen väldigt känsligt och galet, så hade scheele (som väl alla "läger" här finner relativt trovärdig) misstankar om att familjen var religiös/troende pga av något som scheele källa (blåljus) såg eller uppfattade i huset. Frågan var bara vad det var.

Men men. Nu släpper jag det.
Kortbyxa? Förkläde? Jeansbyxa? Finkläder?
Senast redigerad av Tey44 2019-03-19 kl. 20:59.
Citera
2019-03-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vardagsrummet var prydligt enigt bpu. I köket lite disk...det känns konstigt med "en enda röra".
Precis, så därför vet jag inte om det går att lita på uppgifterna om kläderna heller.
Citera
2019-03-19, 20:50
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Enligt denna info så skulle det sista sms vara ett musikstycke för att locka till sej H för att överfalla henne.

Oj. Varifrån tog du detta. Ocn när? Ytterligare trådsanningar som den sanningsägande Glittret körde med i tråden?
Citera
2019-03-19, 20:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Precis, så därför vet jag inte om det går att lita på uppgifterna om kläderna heller.
Nej, verkligen inte.

Det finns ingen information varken i artikeln om nåt stök och ej heller via krim.tekniker - och det är en väldigt skillnad mot vad den andre skriver.

Ingen annan har heller beskrivit nåt om udda kläder, däremot överensstämmer nedbäddade; att det snarare inte var nå oreda där heller.
Citera
2019-03-19, 20:59
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men allvarlig, förstår du verkligen inte...?
Barnen hade inga verksamma substanser i blodet. Det är klarlagt.

Det enda som rimligen kan stå - och brukar stå - i ett obduktionsutlåtande där man funnit endast spår av en substans, är att man i utlåtandet skriver "i icke medikamentellt påverkat tillstånd".
Och ofta då i denna negation anger den typen av medikament man funnit endast spår av.

Edit: LGW skriver i en av sina böcker o
m en polischef som kallades smörkniven. Hon begrep aldrig själv varför. Men alla andra visste att en smörkniv inte är den vassaste kniven i lådan.

Och ändå beskriver man att ett barn är sömnmedelspåverkat? Vem ÄR du och vems agenda går du efter? Vi är läskunniga och ändå förnekar du det som står i förundersökningen. Ska vi tro på ett troll eller på en faktiskt, visserigen maskad, förundersökning? Guess what! Jag tror på en fup - även om den är maskad.

Edit: Herregud -- hänvisa till GWs romaner. Jag har läst allihop. Jag hänvisar din fråga till honom. Jag har en ganska lång relation till honom. Lycka till.
Senast redigerad av Flashig78 2019-03-19 kl. 21:06.
Citera
2019-03-19, 21:04
Medlem
Citat:
Och ändå beskriver man att ett barn är sömnmedelspåverkat? Vem ÄR du och vems agenda går du efter? Vi är läskunniga och ändå förnekar du det som står i förundersökningen. Ska vi tro på ett troll eller på en faktiskt, visserigen maskad, förundersökning? Guess what! Jag tror på en fup - även om den är maskad.

Men vad menar du ens - informationen du syftar på är ju maskad? ur kan du avseende detta stycke "lita på fupen" när detta stycke är totalt svartmaskat?

Vad är det du litar på? En svart blobb är inte "information"...
Citera
2019-03-19, 21:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Men vad menar du ens - informationen du syftar på är ju maskad? ur kan du avseende detta stycke "lita på fupen" när detta stycke är totalt svartmaskat?

Vad är det du litar på? En svart blobb är inte "information"...
Är du och reviews sekreterare åt solglittret?
Som analyserar och slätar över? Hahahaha
Ni kommer som ett brev på posten varenda gång.

Faktum är att det står precis som det är sagt:
"sömnmedelpåverkat tillstånd".

Resten är maskat precis som Oskars.. klänning.

Faktum är att det fanns spår av lugnande läkemedel i ett barn enligt pressträffen så det sammanfaller helt.
Citera
2019-03-19, 21:13
Medlem
I övrigt noterades inget anmärkningsvärt i vardagsrummet som var välstädat och i ordning.

Varför nöjer man sig inte med att bara skriva:
I övrigt noterades inget anmärkningsvärt i vardagsrummet.

Varför vill man särskilt betona att vardagsrummet var välstädat och i ordning?

Var detta något anmärkningsvärt, med tanke på hur det såg ut i något/några av de andra rummen, eller var personen som skrev detta lite av en pedant och bara uppskattade att det var välstädat och i ordning.
Citera
2019-03-19, 21:18
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Nej. Det tror jag inte. En hade det. En hade det inte.

Angående ena barnet kan man läsa eftersom maskningen är slarvig

"Att vid rättskemisk undersökning inte påvisats något spår av läkemedel"

För det andra barnet kan det stå olika saker under det maskade, till exempel "dödsorsaken var kvävning medelst kudde och under sömnmedelspåverkat tillstånd"

(jag har försökt göra som letsdoit och skriva ned olika idéer i Word).

Eftersom det är maskat så antar jag att det står något om hur det skedde eller vem som gjorde det eftersom det är känt sedan innan att det fanns spår av lugnande medel.
Citera
2019-03-19, 21:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
I övrigt noterades inget anmärkningsvärt i vardagsrummet som var välstädat och i ordning.

Varför nöjer man sig inte med att bara skriva:
I övrigt noterades inget anmärkningsvärt i vardagsrummet.

Varför vill man särskilt betona att vardagsrummet var välstädat och i ordning?

Var detta något anmärkningsvärt, med tanke på hur det såg ut i något/några av de andra rummen, eller var personen som skrev detta lite av en pedant och bara uppskattade att det var välstädat och i ordning.
Överanalys och rent dravel.

Det är KRIMTEKNIKERNS ORDVAL. Det ser ut så här när de skriver protokoll över BP. De återger det allmänna intrycket likaväl.

Det är inte mystiskt överhuvudtaget.
Citera
2019-03-19, 21:26
Medlem
Citat:

Edit: Herregud -- hänvisa till GWs romaner. Jag har läst allihop. Jag hänvisar din fråga till honom. Jag har en ganska lång relation till honom. Lycka till.
Alltså... alla gissar och spånar om vad dom maskade delarna kan tänkas dölja, men när just glittret säger sig tro nåt om dessa då ljuger hon? Du verkar ju helsnurrig men fortsätt du tro på dina svarta blobbar.
Citera
2019-03-19, 21:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Angående ena barnet kan man läsa eftersom maskningen är slarvig

"Att vid rättskemisk undersökning inte påvisats något spår av läkemedel"

För det andra barnet kan det stå olika saker under det maskade, till exempel "dödsorsaken var kvävning medelst kudde och under sömnmedelspåverkat tillstånd"

(jag har försökt göra som letsdoit och skriva ned olika idéer i Word).

Eftersom det är maskat så antar jag att det står något om hur det skedde eller vem som gjorde det eftersom det är känt sedan innan att det fanns spår av lugnande medel.
Åh, gud - det var som en lisa för själen när du kom in nu bland alla klänningar, pedant städade rum och locktoner via mobilen ( fast det var sms). Jag slapp be om en akutremiss. . puh...

Det lät rimligt det du skrev, att det ska kopplas an till ordet kvävning det som är maskat.

Det är också logiskt eftersom de inte uppger mordvapen eller gärningsförlopp/Modus på pressträff.
Senast redigerad av develi 2019-03-19 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in