2019-03-19, 19:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bikini?
För kort ord och innehållande bokstäver som tar minimal plats, typ "i".
Citera
2019-03-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om du markerar + kopierar texten och sedan klistrar in den i ett worddokument så kan du ändra radmellanrummet och göra egna styckeindelningar. - Texten blir då också betydligt mer lättläst.

Du som kan jämföra textmassa, var det Hanna som ringde 21.34 och önskade Oskar ”godnatt”?
Citera
2019-03-19, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Just den maskningen är väldigt ologisk. Men de glömde kanske att USB-minnet var offentligt. Hellre maska för mycket än för lite. De var verkligen tvungna att hålla tungan i rätt mun. Man blir gärna lite blind också när man läst en utredning, granskat, nagelfarit i ett år. Och sen maska allt som inte är offentligt. Och det är ju flera personer som sitter med den där maskningen, och så skall den kollas, och kollas igen. Och till slut är väl då ACA den som godkänner allt. Tufft.

Vi får inte glömma att det är poliser och tjänstemän som sitter där. De är människor. Precis som vi andra. Och jag förstår verkligen att de har både hängslen och bälten. Jag hade nog gjort samma sak, med de direktiv som ACA faktiskt har.

Men även om det inte var offentligt med USB-minnet - de ska ju bara maska sådant som kan riskera vanära den avlidne eller ha negativ påverkan på de anhöriga. Hur är själva existensen av ett USB-minne (med innehåll som man valt att inte specificera) kränkande för de döda eller efterlevande?
Citera
2019-03-19, 19:16
Medlem
Citat:
Om jag inte är helt lost, så finns de både och. Men jag medger att mina erfarenheter inte är så stora där. Men vad gäller Oskars fall så skrev man att "ansökan dragits tillbaka då sökanden är avliden". Så jag antar att han sökte till tjänsten.

Edit: Dragits tillbaka eller avbruten - där vet jag inte.

Det finns båda och, men O sökte hösten 2017 om en befordring inte en utlyst tjänst. Så är det bara. Och då kan man jo undra varför. Man kan undra varför man gör det när man är hårt ansatt. Och man kan undra ännu mer om ansökningsdatum (var det i sluten av september?) ligger efter att beslutet om att döda alla fattades (tidig höst).
Citera
2019-03-19, 19:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du som kan jämföra textmassa, var det Hanna som ringde 21.34 och önskade Oskar ”godnatt”?
Mycket svårt att säga (man skulle behöva veta exakta siffror); lutar dock åt H - n.b. H:s mobil.
Citera
2019-03-19, 19:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
1, Att - undersökningsfynden i form /maskat/ sammantaget med omständigheterna talar för att dödsorsaken var kvävning /maskat/ sömnmedelspåverkat tillstånd.

Vad håller du på med Glittret? Du sitter här och ljuger t o m när det finns skriftligt!

Det maskade står antagligen för "i icke" sömnmedelspåverkat tillstånd.

Hon hade inga verksamma preparat i kroppen endast spår av - det betyder i icke terapeutiska doser.
Det är bekräftat via PT och Ew*-G Westf*rd att inget av barnen hade några verksamma medikament i kroppen.

Kan du inte hålla en vuxen samtalston - du har alldeles för nära till att vräka ur dig epitet som "du ljuger"!

Du drar till med du ljuger- anklagelser trots att du pga okunnighet har helt fel.

- du hade fel om texten i polisrapporten, där poliserna tänkte på mord och larmade för mordmisstanke via sin radiokontakt efter att ha sett Hs kropp, men innan de såg barnens kroppar - något du hade fullkomligt fel om och till slut erkände
- du som påstår helt felaktigt att jag ljuger om nya behandlingsrön att HIV sjuka helt botats med benmärgstransplantationer
- du hade fel om att sjukvården gör haveriutredningar, till och med via Haverikommissionen.

Kan du inte hålla en något trevligare ton? Inte ta till "du ljuger" så fort du själv inte inte har tillräcklig kunskap om fakta.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-19 kl. 19:26.
Citera
2019-03-19, 19:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Sarong?
För kort ord (liksom t.ex. "skynke").
Citera
2019-03-19, 19:26
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det maskade står antagligen för "i icke" sömnmedelspåverkat tillstånd.

Hon hade inga verksamma preparat i kroppen endast spår av - det betyder i icke terapeutiska doser.
Kan du inte hålla en vuxen samtalston - du har alldeles för nära till att vräka ur dig epitet som "du ljuger"!

Du drar till med du ljuger- anklagelser trots att du pga okunnighet har helt fel.

- du hade fel om texten i polisrapporten, där poliserna tänkte på mord och larmade för mordmisstanke via sin radiokontakt efter att ha sett Hs kropp, men innan de såg barnens kroppar - något du hade fullkomligt fel om och till slut erkände
- du som påstår helt felaktigt att jag ljuger om nya behandlingsrön att HIV sjuka helt botats med benmärgstransplantationer
- du hade fel om att sjukvården gör haveriutredningar, till och med via Haverikommissionen.

Kan du inte hålla en något trevligare ton? Inte ta till "du ljuger" så fort du själv inte inte har tillräcklig kunskap om fakta.
Trevligare ton? När du sitter öppet och ljuger? Du vet inte ens vilken dotter obduktionsresultatet gäller! "Maskade står antagligen för...", säger du. Är du galen på riktigt?
Nej, jag kan inte hålla en trevligare ton. Du försöker hela tiden köra över folk. Och nu sitter du dessutom och ljuger. Det är inte ok nånstans. Jag vet inte vad du försöker göra. Men när du ljuger på verifierbara fakta - då går du sååååå över gränsen.
Citera
2019-03-19, 19:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Just den maskningen är väldigt ologisk. Men de glömde kanske att USB-minnet var offentligt. Hellre maska för mycket än för lite. De var verkligen tvungna att hålla tungan i rätt mun. Man blir gärna lite blind också när man läst en utredning, granskat, nagelfarit i ett år. Och sen maska allt som inte är offentligt. Och det är ju flera personer som sitter med den där maskningen, och så skall den kollas, och kollas igen. Och till slut är väl då ACA den som godkänner allt. Tufft.

Vi får inte glömma att det är poliser och tjänstemän som sitter där. De är människor. Precis som vi andra. Och jag förstår verkligen att de har både hängslen och bälten. Jag hade nog gjort samma sak, med de direktiv som ACA faktiskt har.
Vet inte om det är ologisk, snarare mänskliga faktorn manuellt maskat. Det finns FUP där maskningen inte är klockren i texten relaterat till sekretessandet (det kan komma fram tex relation till den döde i annat förhör). Tror jag såg det både i Thn/skolaattacken och även senaste i viaduktmordet (minderårig) om jag inte minns fel.
Citera
2019-03-19, 19:28
Medlem
Jag förstår inte varför ni ratar klänning det passar ju perfekt in i mellanrummet och i sammanhanget.

Men det var tydligen väldigt känsligt och inte riktigt friskt i skallen att föreslå klänning. Men värre saker har man ju läst/sett. 😉 Då är ju t.o.m. baddräkt som också går in ännu galnare och känsligare kan jag tycka.
Sen förstår jag att en del förslag är ironiska, även om jag inte helt förstår vitsen med att göra sig lustig över vad Oskar var iklädd.

Och helt seriöst, men jag lovar att jag skriver bara detta en gång till, för det var tydligen väldigt känsligt och galet, så hade scheele (som väl alla "läger" här finner relativt trovärdig) misstankar om att familjen var religiös/troende pga av något som scheele källa (blåljus) såg eller uppfattade i huset. Frågan var bara vad det var.

Men men. Nu släpper jag det.
Senast redigerad av Zebrima 2019-03-19 kl. 19:32.
Citera
2019-03-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Mycket svårt att säga (man skulle behöva veta exakta siffror); lutar dock åt H - n.b. H:s mobil.

Svårt. Jag fick det till att ”Hannas” blir en liten aning längre än ”Oskars”. Tänker då att Hanna hade tagit sin insomningstablett och inte ville bli störd. Typ bara ”godnatt”.

...från H:s mobil ooooooo till O:s mobil pppppp...
Citera
2019-03-19, 19:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Du menar trosor?
Nej.

Självklart inte. Varken klänning, bikini, svandun, dildo, tomtemask heller.

För övrigt tror jag som sagt att det rör sig om nåt med mysplagg; att man vill elimiera allt kring gärningsförlopp/modus operandi och tidpunkt. Innehåll smsen, hur fredag kväll såg ut osv.

För att det blir makabert att två föräldrar sitter och fredagsmyser med två flickor, kanske käkar pizza -som sen ska kvävas och strypas bara de somnat:
"- Natti natt min skatt. Mamma och pappa älskar er. Ses imorgon."
Typ.

... sen sms om att "de sover" så nu går det går bra att strypa dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in