2019-03-19, 18:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha, ok. Jag läste samman allt i ett svep med ä och begrep inte ett dugg vad det stod.

Mysplagg kanske passar. Uppfattades väl kanske lite morbid stass med tanke på position och vad han sysslad med ihop med frugan..
"mysplagg" är lite för långt och ryms inte heller under den svärtade delen.
Citera
2019-03-19, 18:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det stod med ä så jag fattade inte ens vad det var.

Med tanke på pressträffen där man fullständigt vägrade uppge nåt som härrör till gärningsförlopp/MO så verkar det till och med vara bom stopp på tid på dygnet också.
FuL undviker även kommentera det korta smset.

Krim.tekniker och BP har nog fått en överskådlig bild som ger vägledning.

Det blir makabert med mysplagg/byxor, tallrikar kvar efter fredagsmys, sista sms mellan föräldrarna typ "de sover"?

- tallrikar/kvällsmat köket
- tänd övervåning (sen kväll, natt)
- sista sms 21.34
- sömnmedelspåverkat barn
- hittas i sängarna
- kvävd (kudde?)
- bara fötter
- mysplagg/byxor?

Var det endast 1 kort sms? Enligt en postare här så skulle det sista vara något musikstycke för att locka fram H.
Citera
2019-03-19, 18:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
hemmakläder?
Alldeles för långt ord.
Citera
2019-03-19, 18:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Var det endast 1 kort sms? Enligt en postare här så skulle det sista vara något musikstycke för att locka fram H.
Det verkar vara två till maskade som intresserar FuL (totalt 3 sms om man ser spaltindelning) gällande iphone med sms 21.34.
Behöver dock inte vara samma dag.

Sista sms är kort, kanske två ord max el ett lite längre.
Citera
2019-03-19, 18:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Menar du med det att vi inte blivit debiterade för de kopior vi fått? Administrationen av den betalningen kostar mer än kopiorna. Och de har satt en gräns vid 20 - de första 19 kopiorna är gratis - den 20:e kostar 50 kronor. Därefter 2 kr per kopia. Så det verkar ganska noga uträknat att slippa kostnaden för administrationen.
Syftade närmast på de kopior som tycks ha legat på bordet i vardagsrummet, s. 10.
Citera
2019-03-19, 18:38
Medlem
Lite nyfiken, men vill fråga om det är någon användare som har för avsikt att upprätta en överklagan till Kammarrätten avseende sekretessen?
Citera
2019-03-19, 18:41
Medlem
Citat:
Nja, jag tror tankarna kom redan under semestern i juli, men visst måste en av dom börjat diskutera att: "Det här håller inte, jag orkar inte".

Medan barnen badade i poolen?
Citera
2019-03-19, 18:45
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Medan barnen badade i poolen?
Typ. De hade fått ett preliminärt beslut - de såg framtiden i svart.
Citera
Medlem
Hallå tråden!

Det verkar som att ni missat detta intressanta inlägg.

Jag har kollat på några avsnitt nu och för mig tydliggör skildringen av de drabbade personerna och deras familjer hur otroligt komplext förhållandet mellan hjärna och kropp är. Slutsatsen var att dessa personers fysiska lidande är ett obestridligt faktum - man ser verkligen att de inte är simulanter - samtidigt som symtomen orsakades av tidigare känslomässiga trauman, stress och relationsproblem.

I serien visas de mest horribla alternativa (och svindyra) behandlingar som utifrån är löjeväckande, men som för de drabbade fyller nån slags funktion. Det sorgligaste av allt var personernas isolering från omvärlden och hur deras lidande drabbade de anhöriga hårt.

Om Bjärred-föräldrarna fastnat i en liknande situation när de tolkade sina döttrars trötthet var tillvaron säkert mardrömslik i villan. Självmord var något som ett par av personerna i dokumentären tog upp som en möjlig utväg.

Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
http://www.lakartidningen.se/Aktuellt/Kultur/Kultur/2018/08/Pseudodiagnoser--och-akta-lidande/

Citat från Läkartidningen:

"På streamingtjänsten Netflix kan man nu se en helt fascinerande amerikansk dokumentärserie [1] som i sju delar skildrar sju olika patienters Golgatavandring från den ena pseudovetenskapliga behandlingen till den andra. En resa utan slut, så länge pengarna räcker.

Seriens engelska namn »Afflicted« kan närmast översättas med »drabbad«, vilket säger mer än den svenska titeln »Mystiska sjukdomar«. Att patienterna och deras anhöriga lider svårt råder det ingen tvekan om, men vad lider de egentligen av? I varje fall inget som vanliga läkare lyckats lindra, för dessa patienter har inte i den normala vården fått några förklaringar de kunnat acceptera."

Är det någon som sett serien Mystiska sjukdomar på Netflix? ME tas upp där bland annat. I första avsnittet säger en ung kvinna med överkänslighet för mögel:

Det finns en gräns för hur mycket smärta jag kan stå ut med. Om det fortsätter så här och jag inte kan hantera det så vill jag sluta på ett fridfullt sätt. Det hjälper mig att kunna säga: "Vet du vad? Du behöver inte stå ut för evigt."
Citera
Medlem
Citat:
Professuren tror jag Oskar sökte eftersom han var självskriven för den, och det hade sett jävligt konstigt ut om han inte sökte den.

Det var en befordring han sökte - från lektor till professor. Ingen professur där flera kunde söka.
Citera
2019-03-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"mysplagg" är lite för långt och ryms inte heller under den svärtade delen.

Bikini?
Citera
2019-03-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Det var en befordring han sökte - från lektor till professor. Ingen professur där flera kunde söka.

Precis! Det är en viktig skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in