2019-03-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bikini?

Poliserna kanske sa kavaj, och menade kostym.
Citera
2019-03-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Alldeles för långt ord.

Maskningen ser ut att dölja 6-7 bokstäver gällande klädseln...och det är märkligt att den skulle vara hemlig eller stötande på nåt sätt - om den nu uppfattas som så av de efterlevande, av någon anledning.

Men egentligen är sånt bullshit!

Det enda jag vill veta är om en eller båda föräldrarna hade någon form av avvärjningsskador.
Inget mer.
Citera
2019-03-19, 18:52
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Det var en befordring han sökte - från lektor till professor. Ingen professur där flera kunde söka.
Om jag inte är helt lost, så finns de både och. Men jag medger att mina erfarenheter inte är så stora där. Men vad gäller Oskars fall så skrev man att "ansökan dragits tillbaka då sökanden är avliden". Så jag antar att han sökte till tjänsten.

Edit: Dragits tillbaka eller avbruten - där vet jag inte.
Citera
2019-03-19, 18:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
- sömnmedelspåverkat barn

Nej, av sömnmedel opåverkat barn då det endast fans spår av detta. inga märbara mänder.
Citera
2019-03-19, 18:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Jag fick till ett tilläggsavsnitt nyss.

Jag var också nu inne på den roll H kan ha spelat. Det kan ha drivit på karusellen.

Sen verkar det där med förälders självmord bara vara en komponent i självbedrägeriet, som möjligen indikerar att personen inte förmår ha perspektiv på den större sitsen. ”Jag tar livet av mig” framstår som ett steg på vägen i den dåliga hanteringen av en omöjlig situation. Varenda förälder vet att självmord inte finns på kartan. Då har man redan dödat barnens framtid — sett från det mer normala släkt- o. familjelivets högst önskvärda horisont. Och ett uppenbart och oerhört svek mot barnen. Så även där klappar egot en på axeln: de kommer bli så ledsna. De flesta går raka igenom det där. Barnen ska snarare fostras till att klara förälderns bortgång, för dödligheten ska gå föräldern till mötes först.

Där finns ett ”gångjärn” där föräldern måste välja den rätta dörren. Den där barnen överlever föräldern.
Självmord finns tyvärr på många föräldrars karta, men de brukar givetvis inte ta med sig barnen in i döden.
En dyker före den andra i depressionens mörker. Jag tror Hanna låg sämre till av oro för döttrarna och ångest (inkl hennes tidigare "trauma" dvs ca). Däremot inte drivande.
Vid diagnosen blir de överens och paktar ihop sig tror jag. Frågan är som sagt varför och jag tror som sagt de redan har en syn på döden som en lisa för själen.
Citera
2019-03-19, 18:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då tar jag mysbyxa - en bokstav mindre.
Ja, men eftersom varje bokstav upptar ett varierande platsutrymme så ser punkten ut att hamna utanför det svarttuschade området. - "lekbyxa" går bättre. - Tror dock inte att polismannen skulle ha uttryckt sig i de ordalagen.
Citera
2019-03-19, 18:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej, av sömnmedel opåverkat barn då det endast fans spår av detta. inga märbara mänder.

Sömnmedelspåverkat är ordval i FUP, spår av via pressträffen.

Men jag är för övrig överens om att det rakt inte var tillräckligt sederande mängd.
Jag tror som sagt det bara är terapeutisk nivå:
intag för att sova.

.. men;

Det jag vill ha sagt är att man stänger dörren runt att det sker på kväll/natt gällande gärningsförlopp.
Det finns bara nämnt en tiddspegel från sista sms till att nån söker dem dagen efter. Blurrad info.
Senast redigerad av develi 2019-03-19 kl. 19:02.
Citera
2019-03-19, 19:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
1, Att - undersökningsfynden i form /maskat/ sammantaget med omständigheterna talar för att dödsorsaken var kvävning /maskat/ sömnmedelspåverkat tillstånd.

Vad håller du på med Glittret? Du sitter här och ljuger t o m när det finns skriftligt!

Edit. Du får fan skaffa glasögon när du läser. Jag hoppas du fortfarande inte jobbar inom vården. Gud!
Senast redigerad av Flashig78 2019-03-19 kl. 19:11.
Citera
2019-03-19, 19:00
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Maskningen ser ut att dölja 6-7 bokstäver gällande klädseln...och det är märkligt att den skulle vara hemlig eller stötande på nåt sätt - om den nu uppfattas som så av de efterlevande, av någon anledning.

Men egentligen är sånt bullshit!

Det enda jag vill veta är om en eller båda föräldrarna hade någon form av avvärjningsskador.
Inget mer.

Det är väl ändå den som maskat som känt agg - mot vissa ord. Traumatiska upplevelser i tredje klass som förföljt vederbörande upp i vuxen ålder. Dyslektiker ? Usch vicken svartsyn människan måtte ha. Tuscha så vilt........
Citera
2019-03-19, 19:01
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men eftersom varje bokstav upptar ett varierande platsutrymme så ser punkten ut att hamna utanför det svarttuschade området. - "lekbyxa" går bättre. - Tror dock inte att polismannen skulle ha uttryckt sig i de ordalagen.

Sarong?
Citera
2019-03-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Hallå tråden!

Det verkar som att ni missat detta intressanta inlägg.

Jag har kollat på några avsnitt nu och för mig tydliggör skildringen av de drabbade personerna och deras familjer hur otroligt komplext förhållandet mellan hjärna och kropp är. Slutsatsen var att dessa personers fysiska lidande är ett obestridligt faktum - man ser verkligen att de inte är simulanter - samtidigt som symtomen orsakades av tidigare känslomässiga trauman, stress och relationsproblem.

I serien visas de mest horribla alternativa (och svindyra) behandlingar som utifrån är löjeväckande, men som för de drabbade fyller nån slags funktion. Det sorgligaste av allt var personernas isolering från omvärlden och hur deras lidande drabbade de anhöriga hårt.

Om Bjärred-föräldrarna fastnat i en liknande situation när de tolkade sina döttrars trötthet var tillvaron säkert mardrömslik i villan. Självmord var något som ett par av personerna i dokumentären tog upp som en möjlig utväg.

Har hunnit kollat en bit. Fy så sorgligt!

Kom att tänka på en annan sak det talades mycket om för ett par år sen - de "apatiska barnen" som kom från krig och elände. De uppvisade liknande symptom som jag har förstått att de sjukaste ME-patienterna gör.
Citera
2019-03-19, 19:09
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Det är väl ändå den som maskat som känt agg - mot vissa ord. Traumatiska upplevelser i tredje klass som förföljt vederbörande upp i vuxen ålder. Dyslektiker ? Usch vicken svartsyn människan måtte ha. Tuscha så vilt........
Hoppas du skojar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in