2019-03-18, 14:47
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Classic kommer att vara baserat på 1.12 patchen (drums of war). Gällande PvP är drt bla cross realm bg, world pvp i Silithus och EPL, alla battlegrounds och alla balanseringar gjorda till den patchen.
Cross realm kommer inte att finnas, de sa dem sist Blizzcon, de kanske har ändrats? De kommer släppa wow Classic patch 1.12 absolut, men med begränsningar kan man kanske ha i åtanke!
Senast redigerad av Opilus5500 2019-03-18 kl. 14:51.
Citera
2019-03-18, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Cross realm kommer inte att finnas

Har väl inte kommit ut några nyheter om att cross realm bg inte skulle finnas? Framförallt när det kom till patch 1.12.
Citera
2019-03-18, 15:24
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Har väl inte kommit ut några nyheter om att cross realm bg inte skulle finnas? Framförallt när det kom till patch 1.12.

Det stämmer. Frågan är hur nödvändigt det är med CR-BG i början när BG's väl släpps och spelet är nytt. Beroende på hur varje server population samt balansen mellan factions ser ut. Så kan Blizzard förhoppningsvis undvika att implementera CR så lång tid det bara går. Då vi har patch 1.12 fast med content stages så är inget hugget i sten för Classic. Det öppna upp för många olika tolkningar och valmöjligheter om vad som är den bästa vägen att gå.
Citera
2019-03-19, 09:18
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=hhKkP8LryYM spola fram till 34:00 så ser du att de kommer inte att existera i wow classic =)
Citera
2019-03-19, 09:32
Medlem
Soulwells avatar
Hur stark tror vi på teorin om release den 16 juli?
Citera
2019-03-19, 12:43
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=hhKkP8LryYM spola fram till 34:00 så ser du att de kommer inte att existera i wow classic =)

Det är två olika system med snarlika namn. I klippet pratar han om CR grouping.

Cross realm battleground kom i 1.12. Där servrar är uppdelade i olika "battlegroups" för att minska köerna vid faction imbalance eller låg server population. Exempelvis om server X har 90% Ally 10% Horde och server Z har 10% Ally 90% Horde, eller server A har 300 spelare och server B har 3000. Joinar du AV/AB/WSG så kan du träffa på folk från andra servrar som tillhör samma battlegroup.

Cross realm grouping kom i Cataclysm 4.2. Där kan du via Real-ID systemet invita vänner från vilken server som helst till ditt party. Då har ni möjligheten att se varandra ute i världen, ni kan spela raids, instancer och battlegrounds tillsammans.
Citera
2019-03-19, 18:28
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Det är två olika system med snarlika namn. I klippet pratar han om CR grouping.

Cross realm battleground kom i 1.12. Där servrar är uppdelade i olika "battlegroups" för att minska köerna vid faction imbalance eller låg server population. Exempelvis om server X har 90% Ally 10% Horde och server Z har 10% Ally 90% Horde, eller server A har 300 spelare och server B har 3000. Joinar du AV/AB/WSG så kan du träffa på folk från andra servrar som tillhör samma battlegroup.

Cross realm grouping kom i Cataclysm 4.2. Där kan du via Real-ID systemet invita vänner från vilken server som helst till ditt party. Då har ni möjligheten att se varandra ute i världen, ni kan spela raids, instancer och battlegrounds tillsammans.

Okej, då hade jag fel, de var verkligen inte meningen! Jag ska vara mer påläst bättre nästa gång =)

Till tråden, har ni valt nya klasser och raser för wow classic remaken? eller kör ni på era gamla i wow 2004 då ni startade? Själv lutar åt en Troll Priest eller Undead priest =).
Citera
2019-03-19, 18:43
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Okej, då hade jag fel, de var verkligen inte meningen! Jag ska vara mer påläst bättre nästa gång =)

Till tråden, har ni valt nya klasser och raser för wow classic remaken? eller kör ni på era gamla i wow 2004 då ni startade? Själv lutar åt en Troll Priest eller Undead priest =).

Jag var stenhårt inne på Gnome warlock ifall det blir Ally, men sedan kom jag ihåg den hemska questkedjan för mountet. Så om det blir Ally kör jag nog Gnome mage istället.
Blir det Horde är det inget snack: Female Troll Shaman FTW!

MVH/Gnomegirl.
Citera
2019-03-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jag var stenhårt inne på Gnome warlock ifall det blir Ally, men sedan kom jag ihåg den hemska questkedjan för mountet. Så om det blir Ally kör jag nog Gnome mage istället.
Blir det Horde är det inget snack: Female Troll Shaman FTW!

MVH/Gnomegirl.
Vafan den quest kedjan var ju legendarisk Gav så jäkla mycket klassidentitet och känsla av "achievement".

Snyggt är det med.

-----

Vad gäller om jag valt än... ruggigt svårt. Beror så mycket på vad polarna väljer så man väljer något som går bra ihop med dem. Som det ser ut nu är de ingen Rogue än så blir nog det. Orc eller Undead
Citera
2019-03-19, 19:19
Medlem
Porryhatters avatar
Nyheter från Blizzard:

"ALTERAC VALLEY IN CLASSIC

This is a subject that has been asked about several times recently, and we want to clarify some of the details surrounding it. Like many aspects of the game, Alterac Valley was tuned and adjusted in different ways from patch to patch in 2005-2006.

First and foremost, we’re planning to use the 1.12 version of Alterac Valley. For many parts of the game like this, we’re picking an original WoW patch that gives us the most clarity for WoW: Classic, and 1.12 is that patch.

In Alterac Valley, that puts us before the introduction of reinforcements. It puts us before the removal of all of the Commanders and Lieutenants. The only win conditions are the killing of Drek’thar in Frostwolf Keep or Vanndar Stormpike in Dun Baldar.

It gives us several early improvements to the BG that we’re glad to have in place. Early on in AV, there were too many NPCs and they were too hard to kill. By 1.12, many had been removed and NPC health was brought down to a reasonable level. Turning in armor scraps is an encouraged, supportive activity by this point. Many capture points (mostly graveyards) had been moved away from their initial placements to gain better balance across the map. Korak the Bloodrager was removed, and killing opposing players no longer drops items like Dwarf Spines, Orc Teeth, or Human Bone Chips. Gross.

In our content plan update, we mentioned that we’re still working out exactly how and when PvP elements of Classic will roll out. We’ll update you on that here very soon."

https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/alterac-valley-in-classic/128908
Citera
2019-03-19, 19:33
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulwell
Hur stark tror vi på teorin om release den 16 juli?

jag är skeptisk till 16:e juli men man vet inte med blizzard. NÄR dom släpper release datum så tror jag att det är snarare än senare imo.
Citera
2019-03-19, 19:35
Medlem
Astrorbits avatar
Hoppas dom lägger till nya mounts och raser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in