2019-03-19, 17:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Tunika? Kaftan? Sån som Tomas di Leva har.
Ja, men just de orden är för korta för att passa in. "kostym" verkar också uppta för litet utymme, trots det lite bredare m:et.
Citera
2019-03-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Har kollat igen i vaket tillstånd: nej, det blir för tight.

Kan utstyrsel få plats? Tror att det är en ospecifik förklaring som ska in där. Något man inte riktigt känner igen. Det är marginellt längre.

u ts ty r se l
u ni fo r m
Citera
2019-03-19, 17:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ja, han hörs beskriva likfläckar och annat i den vägen. - "blålila" blir för kort, dvs upptar för litet utrymme framför "bara fötter".Undrar om "nattsärk" ingår i polismannens vokabulär -? Det vore ju heller ingen direkt konstig klädsel.

Blåaktiga, blåmarmorerade, blåfärgade....?
Citera
2019-03-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
By the way. På sidan 73 står det /……/prydligt utlagda. De bestod av testamente, praktisk information, avskedsbrev samt (maskat ord) kopior på ovanstående och /…./.

Jag tror att det där maskade ordet skall vara "digitala". Alltså "digitala" kopior. Och DÄR är nog vårt saknade USB-minne som dom också lyckades maska.

Protokollet över brottsplatsundersökningen var på 30 sidor, varav denna sida jag uppger ovan är sidan 10 av själva bpu:n.

Och varför i allsindar maska ordet "digitala"? Du har säkert rätt, men återigen är maskningen ologisk.
Citera
2019-03-19, 17:42
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Och varför i allsindar maska ordet "digitala"? Du har säkert rätt, men återigen är maskningen ologisk.
Just den maskningen är väldigt ologisk. Men de glömde kanske att USB-minnet var offentligt. Hellre maska för mycket än för lite. De var verkligen tvungna att hålla tungan i rätt mun. Man blir gärna lite blind också när man läst en utredning, granskat, nagelfarit i ett år. Och sen maska allt som inte är offentligt. Och det är ju flera personer som sitter med den där maskningen, och så skall den kollas, och kollas igen. Och till slut är väl då ACA den som godkänner allt. Tufft.

Vi får inte glömma att det är poliser och tjänstemän som sitter där. De är människor. Precis som vi andra. Och jag förstår verkligen att de har både hängslen och bälten. Jag hade nog gjort samma sak, med de direktiv som ACA faktiskt har.
Citera
2019-03-19, 17:48
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ja, men just de orden är för korta för att passa in. "kostym" verkar också uppta för litet utymme, trots det lite bredare m:et.

Attans också att "kostym" inte verkar ha klätt - en sista gång. Dock, genom att läsa mellan raderna, jag menar mellan tuschningarna, tycks polisen och utredarna haft en ganska lättsam resa. Av datumangivelser och så verkar dom inte gått på knäna.
Att ärendet / händelsen, i ett strikt utredningsperspektiv varit simpel o enkel , grundat på O´s hjälpsamma hand får vi på omvägar låta oss förstå. För att dölja enkelheten har Svensson och hans anhang varit tvungna att maska var o vartannat ord i FUP´en, så att det lilla arbete som lagts ner ser mer komplicerat ut än vad i själva verket varit.
Citera
2019-03-19, 17:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
VEM hörs beskriva något?
Svullna bara fötter?
Badrock? Morgonrock? Sidenrock? Mjukisar? Kan vara precis vad som helst.
"badrock" skulle kanske kunna gå (ser ut att bli för kort). - I så fall "uppsvällda", men det blir för långt...
Citera
2019-03-19, 17:53
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Attans också att "kostym" inte verkar ha klätt - en sista gång. Dock, genom att läsa mellan raderna, jag menar mellan tuschningarna, tycks polisen och utredarna haft en ganska lättsam resa. Av datumangivelser och så verkar dom inte gått på knäna.
Att ärendet / händelsen, i ett strikt utredningsperspektiv varit simpel o enkel , grundat på O´s hjälpsamma hand får vi på omvägar låta oss förstå. För att dölja enkelheten har Svensson och hans anhang varit tvungna att maska var o vartannat ord i FUP´en, så att det lilla arbete som lagts ner ser mer komplicerat ut än vad i själva verket varit.

Ja, vissa saker kan t o m jag tycka (jag som är lite mer polisarbeteförsvarare än många av er) att de varit lite väl nitiska. Och bättre då att visa lite mer istället för att vi ska sitta och leka gissningslekar som går över alla gränser. Det är synd. Kanske varit bättre att skippa fupen helt istället? Eller?

Fast EN klarhet har vi fått. Sömnmedel istället för det lugnande medel som man gått ut med innan.
Citera
2019-03-19, 17:53
Medlem
Citat:
VEM hörs beskriva något?
Svullna bara fötter kanske?
Badrock? Morgonrock? Sidenrock? Mjukisar? Kan vara precis vad som helst.

Edit: Det skulle kunna vara "svullna och" på det maskade området. Därefter "bara fötter".

Toga? Kaftan? Varför skulle klädseln vara maskad?
---
Varför skulle man maska "svullna fötter"? Förmodligen var de blåsvarta och det skulle vi väl inte palla med att läsa om, kanske de tänkte ?
Citera
2019-03-19, 17:54
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
"badrock" skulle kanske kunna gå (ser ut att bli för kort). - I så fall "uppsvällda", men det blir för långt...
"Svullna och".. och därefter kommer "bara fötter". De granskade ju inte Os kropp. De konstaterade redan utanför fönstret att han var död och försökte t o m undvika att titta på honom alltför noggrant.
Citera
2019-03-19, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott

Kostym och barfota...?
Citera
2019-03-19, 17:57
Medlem
Som sagt. För de som är intresserade kan man alltid prova att överklaga till Kammarrätten. Har inte satt in mig i allt som står i den FUP man gått ut med, men det jag på rak arm kan se, är att maskningen ter sig överdriven och det därför kan antas att det finns möjligheter för mer uppgifter genom en överklagan av sekretess i detta ärende.

Min åsikt - för vad det nu är värt

Citat:
Tveksamt att man får ut något mer av fupen. Alla fupar läggs ner efter förundersökningen, om a) förövaren är död och b) det inte är ett brott som varit samhällsfarligt (läs: skolskjutningar etc). Så man kommer INTE lämna ut något som inte redan blivit offentligt via media och Svensk Polis, av just den anledningen som står i beslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in