Citat:
Läger? Det var då det barnsligaste uttryck jag hört med tanke på ett offentligt debattforum. Vi talar uppenbarligen förbi varandra. Jaha, ja jag ställer mig i alla fall i det läger - om det finns - som hävdar att ingenting visar att föräldrarna handlade i samförstånd, men att polisens slutsats i fallet och förekomsten av avskedsbrev osv starkt talar för att så är fallet. Skälen att tvivla på det och säga att ingenting visar det är empiriska och handlar om erfarenhet hur det gått till i andra brottsfall och på avsaknaden av konkreta fakta och inte på några bevis på motsatsen.
Det finns uppenbart bevisning då brevet ses i FUP och att det inte anses förfalskat, underskrifter autentiska, ingen grundlurad (NFC):
"Vi har gemensamt och i samförstånd beslutat att ta våra och våra barns liv."
Testamente och ytterligare dokument finns.
Det finns sen digial media som styrker att de gemensamt och i samförstånd valt att döda sina barn.
Jag antar du inte anser att polis står och blåljuger på presskonferens.
Här kan det då röra sig om diskussion kring barnen. Därav maskat.
Det är osedvanligt mycket material lämnat från föräldrarna jämfört med andra murder-suicide.
Citat:
Det kommer jag säkert och det har inte ett skit med saken att göra. Eller har du problem med det med tanke på att du drar upp det?
Visst, och vi får enas om att vara oense. Du kommer dock säkert att fortsätta diskutera detta i detta sammanhang långt efter jag lämnat diskussionen. Jag måste bara påpeka för dig att stark sekretess och att något är visat är oförenliga storheter. Man kan inte få bägge sakerna. Däremot kan man ju välja att lita obetingat på polisen och det anser du man - annat än i undantagsfall, förmodar jag - bör göra.
Stark sekretess gällande minderåriga barn anser jag är av högsta prioritet och där handlar det om gärningsförlopp bland annat. Barnen kommer oundvikligen beröras i sådan text.
Sen kan man skylla på rättsäkerhet, skolmassaker, vad de gör i andra länder, jämföra helt irrationellt med FUP som gått till åtal, dramatisera om fallets unikhet:
Enskilda nyfikna, egocentrerade personer anser jag är väldigt lågprioriterade i förhållande till sekretess kring barn.
Senast redigerad av develi 2019-03-19 kl. 01:54.
Senast redigerad av develi 2019-03-19 kl. 01:54.