2019-03-15, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handels12kurre
Hur gör man det billigare?

Eventuellt bolag mot varandra men det tar sån tid att det inte är värt det enl mig
Citera
2019-03-15, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveber1
Du har hört fel.

Så sport-bet är skattefritt?
Citera
2019-03-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DFrost
Så sport-bet är skattefritt?

Ja.
Citera
2019-03-15, 11:33
Medlem
Alltså, hur gör ni när ni blir låsta till att bara spela för struntsummor på spelbolag där ni tagit bonus och har flera tusen kvar att omsätta? Får de ens göra så? Det blir ju i praktiken omöjligt att uppfylla deras omsättningskrav. Huvva
Citera
2019-03-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flabba.lite
Alltså, hur gör ni när ni blir låsta till att bara spela för struntsummor på spelbolag där ni tagit bonus och har flera tusen kvar att omsätta? Får de ens göra så? Det blir ju i praktiken omöjligt att uppfylla deras omsättningskrav. Huvva

Man får köra på så gott det går, omöjligt är det inte. Jag har själv varit i en väldigt jobbig situation, men det löste sig med många (och då menar jag många) spel med liten insats.
Citera
2019-03-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flabba.lite
Hur spelade du för att bli limiterade med bonusspel? Jag har kört igenom mitt egna konto än så länge och har inte blivit avstängd. Spelar på stora ligor och satsar aldrig hela bonus plus det egna insättsningsbeloppet i ett spel
Citera
2019-03-17, 16:02
Medlem
Man måste vara beredd att lasta in mer pengar på Betfair om ens spel sitter hos spelbolaget, eller hur?

Alltså kan det bli så att man måste sätta in 1000kr både två och tre gånger om man har oflyt och vinner på spelbolaget?

Hoppas ni förstår hur jag menar
Citera
2019-03-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Man måste vara beredd att lasta in mer pengar på Betfair om ens spel sitter hos spelbolaget, eller hur?

Alltså kan det bli så att man måste sätta in 1000kr både två och tre gånger om man har oflyt och vinner på spelbolaget?

Vinner du på bolaget måste du fortsätta omsätta så det kommer behövas mer pengar på det/de ställe(n) du ska spela emot på. Därför är det viktigt att börja med de mindre bonusarna om du inte har så mycket pengar att röra dig med från början, sitter du med alla dina pengar upplåsta blir det jobbigt.
Citera
2019-03-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack

Ja precis, kan bli riktigt jobbigt om man har oflyt.

Säg att du reggar en 100% bonus sida. Lägger in 1000 kr får 1000 kr bonus.

Du gör ett 2000 kr bet för att få ut dina pengar, på säg 2 i odds, och måste backa sätta in och backa med 2000 kr på betfair.

Du ligger vid det här laget alltså ute med 3000 kr.

Om det skiter sig och du vinner på "Unibet", så har du nu där 4000 kr, men som fortfarande är låste.

Vill du försöka få ut dessa så måste du nu lägga in 4000 kr på betfair (om du vill få ut allt på en gång).

I värsta fall förlorar du igen, och du har nu 8000 kr på Unibet. Beroende på sida kan detta vara tillräckligt för att ta ut dem (vissa har 6x omsättning) men på andra sidor måste du ha 8 eller 10x omsättning. Så du måste lägga in ännu mer pengar på Betfair.
Citera
2019-03-19, 12:16
Medlem
En sak jag undrar;

omsättningskravet, är det på endast bonusbeloppet (jag sätter in 1000, får 1000, 1000*8 i omsättningskrav=8000), eller på insättningsbeloppet plus bonusbeloppet?

Behövde få lite klarhet i detta kände jag nu! Mvh
Citera
2019-03-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
En sak jag undrar;

omsättningskravet, är det på endast bonusbeloppet (jag sätter in 1000, får 1000, 1000*8 i omsättningskrav=8000), eller på insättningsbeloppet plus bonusbeloppet?

Det är olika från bolag till bolag, du måste helt enkelt läsa vad det står i reglerna på varje bolag så att du vet hur det fungerar.
Citera
2019-03-20, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
En sak jag undrar;

Det varierar ju, men det brukar ju framgå om du går via en tredje parts sida tydligt om det gäller hela beloppet eller bonusbeloppet. Men annars får du ju gå in i spelbolagets regler och villkor och läsa dig till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in