2019-03-18, 20:04
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Svårt också att skilja från ME/CFS:
https://www.researchgate.net/publication/273874213_G160P_Case_series_of_Pervasive_Refusal_S yndrome_presenting_with_Chronic_Fatigue_Syndrome_a voiding_the_pitfall_of_a_wrong_diagnosis

Feldiagnostisering möjlig.

Citat:
Patients with PRS were similar to those with CFS/ME in terms of age, gender, presence of anxiety or depressive symptoms, time to assessment and pain. They were more disabled than CFS patients (mean SF-36 physical function 0 compared to 50, P = 0.02) and had higher levels of fatigue (mean fatigue 8 points higher, p = 0.03). Clinicalfeatures for PRS patients Six patients had impairment in eating (no disordered body image), self-care, social withdrawal and significant reduction in mobility and activity. Five refused treatment and three had communication impairment. All patients described post-exertional fatigue but un-refreshing sleep was only present in four. Pain was experienced by all patients, four described sensory integration difficulties. Six had disrupted sleep pattern and six cognitive impairment (concentration, memory).

Enastående nog en sjukdom som är värre än ME/CFS (och därigenom också MS, cancer och AIDS).

Detta syndrom eller vad man nu skall kalla det verkar nästan helt överlappa med ME men samtidigt ha övervägande psykisk genes/vara till och med delvis simulerad.

Jag tänker vidhålla att jag tror att något mer/annat än barnen var sjukt i familjen HB.
Citera
2019-03-18, 20:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Exakt, hade H mod förmodan hittats levande så hade h*n kunnat sett framemot en ny och spännande bekantskap där bakom murarna när hon avtjänade sitt livstidsstraff tillsammans med Johanna Möller eller någon annan av de skönandar som finns där.
Ja, det har du rätt i. Internkompis till Möller om hon inte hamnat på Hinsan. De som bryr sig om Hanna får väl vara tacksamma att Oskar tog henne av daga bland alla sömntabletter.

Att hamna hos Möller, veta att man dödat sina barn måtte väl vara höjden av straff.
Citera
2019-03-18, 20:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det har du rätt i. Internkompis till Möller om hon inte hamnat på Hinsan. De som bryr sig om Hanna får väl vara tacksamma att Oskar tog henne av daga bland alla sömntabletter.

Att hamna hos Möller, veta att man dödat sina barn måtte väl vara höjden av straff.

Det ultimata straffet om du frågar mig.
Citera
2019-03-18, 20:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Du vet inte hela bakgrunden till denna tragedi! Det finns, som t o m du begriper, massor i personutredningen av dessa två, som visar så mycket annat än vad du någonsin kommer få veta. Både O och H har beskrivits som fantastiska människor, och det tror jag de var också. De begick en oförlåtlig handling, men det innebär inte att deras karaktär och deras bakgrund fullständigt raderas. De var omtyckta. De var trevliga. De var oerhört kunniga och uppskattade av sina arbetskamrater och chefer.

Låt dessa människor få ha sina minnen utan att du skall slå en verbal (skriftligt verbal) yxa i skallen på dom.

Den "märkliga" momsskriften är inte upp till dig att bedöma. Det är upp till den som läser. Att man inte själv förstår den, innebär inte att den är märklig i andra ögon än dina (och mina). Ordet "märklig" är subjektiv - som allt annat i dina inlägg.

Hur i hela friden namn kan du tycka att det kan finnas några som helst omständigheter - bakgrund till denna tragedi- skulle göra morden på barnen mindre hemska, förfärliga och oförlåtliga??

Jag är övertygad om att många mördare varit både fantastiska och omtyckta personer innan folk fick reda på att de begått sina mord. Men därefter är de inte längre det. Mord raderar liksom ut precis allt annat, finns inget fantastiskt eller omtyckt kvar hos stebrottspappan, Dalaröpappan eller någon annan som i icke psykotiskt sjukligt tillstånd planerat och genomfört mord på sina barn.

Det är verkligen inte sunt att bortse från att någon har mördat och hylla denne person. Det är ett osmakligt hån mot mordoffren.
Citera
2019-03-18, 20:25
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Svårt också att skilja från ME/CFS:
https://www.researchgate.net/publication/273874213_G160P_Case_series_of_Pervasive_Refusal_S yndrome_presenting_with_Chronic_Fatigue_Syndrome_a voiding_the_pitfall_of_a_wrong_diagnosis

Feldiagnostisering möjlig.

Det är också minst sagt intressant att läsa vad som skrivs om PRS i olika ME-forum. Ungefär som när ett gäng vaccinmotståndare fått höra att man kan dö av mässlingen.

De har verkligen hamnat i klorna på ett härligt gäng dessa föräldrarna.
Citera
2019-03-18, 20:30
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hur i hela friden namn kan du tycka att det kan finnas några som helst omständigheter - bakgrund till denna tragedi- skulle göra morden på barnen mindre hemska, förfärliga och oförlåtliga??

Jag är övertygad om att många mördare varit både fantastiska och omtyckta personer innan folk fick reda på att de begått sina mord. Men därefter är de inte längre det. Mord raderar liksom ut precis allt annat, finns inget fantastiskt eller omtyckt kvar hos stebrottspappan, Dalaröpappan eller någon annan som i icke psykotiskt sjukligt tillstånd planerat och genomfört mord på sina barn.

Det är verkligen inte sunt att bortse från att någon har mördat och hylla denne person. Det är ett osmakligt hån mot mordoffren.

Som vanligt vrider du till det som du vill tolka - som fan läser bibeln. Jo, man kan hylla en persons kunskaper, personliga egenskaper, man kan fortfarande älska någon, man kan upprätta minnessidor. Dåden är fortfarande oförlåtliga. Men skilj på dåd och person. Det hade varit skillnad om någon efteråt sagt att pappan var en psykopat som slog både fru och barn. Men det handlar det inte om här.

Att ens jämföra med morden i Dalby stenbrott (pengakåt snubbe) och Dalarö (hämnd) går inte att göra på samma vecka ens. Du vet varför dessa mord på flickorna skedde - men du kan absolut inte veta om det är hela sanningen. Och du lär aldrig få veta det heller.

Du har ett så enormt behov att hata dessa föräldrar. Och DET är osunt om något! De som fortfarande hyser kärlek till O och H, skall inte behöva utsättas för såna som dig. Därför hoppas jag vid gud att de aldrig någonsin släpper FUPen offentligt.
Citera
2019-03-18, 20:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej faktiskt inte på det sätt du jagat anhöriga och kollegor och vänner till O, du har passerat alla anständiga gränser med råge i din klappjakt på familjen H och speciellt på O.

Som du mycket väl vet nu via pressmeddelande, pressträff och FUP så var dådet planerat och genomfört i samförstånd, något annat har inte presenterats från officiellt håll.

Kort sagt, det finns två att skuldbelägga i den här tragedin.

Vad anklagar du mig för? Att du inte skäms- du sprider falska rykten. Vadå jagat anhöriga??
Källa tack!
Citera
2019-03-18, 20:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Låt arbetskamrater och anhöriga vara ifred. Det måste ha kommit som en väldig chock, denna fruktansvärda händelse. Att du bemödar dej med att kommentera och kritisera dessa arma människor och tala om hur de borde reagera och bete sej är oerhört lågt. Jag skäms faktiskt.
Citera
2019-03-18, 20:39
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Låt arbetskamrater och anhöriga vara ifred. Det måste ha kommit som en väldig chock, denna fruktansvärda händelse. Att du bemödar dej med att kommentera och kritisera dessa arma människor och tala om hur de borde reagera och bete sej är oerhört lågt. Jag skäms faktiskt.
Det är verkligen inte du som skall skämmas Meggie. Att missunna folk att sörja sina arbetskamrater och anhöriga är i min högst egna subjektiva uppfattning konstigt.
Citera
2019-03-18, 20:39
Bannlyst
Citat:
Vad anklagar du mig för? Att du inte skäms- du sprider falska rykten. Vadå jagat anhöriga??
Källa tack!
Du piskade upp en hätsk stämning mot gamle farfar och kritiserade honom starkt för på vilket sätt han sörjer sin son och hänvisade till en hemsida där hans telefonnummer uppges. Du borde veta bättre än att hetsa på ett öppet forum där det kan finnas en massa galningar.

Utöver det ifrågasatte du öppet hur de närmaste anhöriga valde att begrava sina döda. Det var också ett grovt övertramp.
Citera
2019-03-18, 20:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Som vanligt vrider du till det som du vill tolka - som fan läser bibeln. Jo, man kan hylla en persons kunskaper, personliga egenskaper, man kan fortfarande älska någon, man kan upprätta minnessidor. Dåden är fortfarande oförlåtliga. Men skilj på dåd och person. Det hade varit skillnad om någon efteråt sagt att pappan var en psykopat som slog både fru och barn. Men det handlar det inte om här.

Att ens jämföra med morden i Dalby stenbrott (pengakåt snubbe) och Dalarö (hämnd) går inte att göra på samma vecka ens. Du vet varför dessa mord på flickorna skedde - men du kan absolut inte veta om det är hela sanningen. Och du lär aldrig få veta det heller.

Du har ett så enormt behov att hata dessa föräldrar. Och DET är osunt om något! De som fortfarande hyser kärlek till O och H, skall inte behöva utsättas för såna som dig. Därför hoppas jag vid gud att de aldrig någonsin släpper FUPen offentligt.

För att man inte tycker att barnen duger eller kommer få de liv man utstakat till dem och därför mördar dem är inte ett dugg mer förmildrande än att någon gör det för hämnd eller pengar.
För brottsoffren är det fruktansvärt vilket skälet än är.
Begriper du inte att töserna i Bjärred hade kunnat bli helt friska? Att de fungerade i skolämnena och kunde måla, rita, spela piano, gå till affären - de hade hela livet framför sig.

Det finns ingen ”hela sanningen” som kan uppdagas som på något sätt skulle kunna berättiga morden på flickorna. Förstår du inte det?
Föräldrana var mördare, de begick naturens största övergrepp och svek. Det går aldrig att backa bandet, det finns inga barn kvar. Sådana personer ska vi inte hylla,, dedikera seminarier till eller skriva att ”de bästa går först”. Det är hemskt.

Föreställ dig att O/H mördat grannbarnen - och dessa barns anhöriga fick läsa sådana hyllningar till mördarna.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-18 kl. 20:45.
Citera
2019-03-18, 20:48
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
För att man inte tycker att barnen duger eller kommer få de liv man utstakat till dem och därför mördar dem är inte ett dugg mer förmildrande än att någon gör det för hämnd eller pengar.
För brottoffren är det fruktansvärt vilket skälet än är.
Begriper du inte att töserna i Bjärred hade kunnat bli helt friska? Att de fungerade i skolämnena och kunde måla, rita, spela piano, gå till affären - de hade hela livet framför sig.

Det finns ingen ”hela sanningen” som kan uppdagas som på något sätt skulle kunna berättiga morden på flickorna. Förstår du inte det?
Föräldrana var mördare, de begick naturens största övergrepp och svek. Det går aldrig att backa bandet, det finns inga barn kvar. Sådana personer ska vi inte hylla,, dedikera seminarier till eller skriva att ”de bästa går först”. Det är hemskt.

Föreställ dig att O/H mördat grannbarnen - och dessa barns anhöriga fick läsa sådana hyllningar till mördarna.

Jag är helt enig med dig. Men att du skall bestämma på vilket sätt folk skall minnas, och sörja, sina arbetskamrater är för mig helt uppåt väggarna. Vem ger dig den rätten?

Vilka är "vi". Det är de anhöriga och arbetskamrater som sörjer och "hyllar" en person som de tyckte om och som var duktig i sitt liv. Vilka är VI du talar om här? Sannerligen inte du. Inte jag heller - för jag kände inte familjen.

Blir spyfärdig av din jävla gloria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in