2019-03-18, 07:14
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
De har ju en avskyvärd reklam till, den där en ung kvinna har en stor hund på en gångväg i en park, där hunden lagt en jättebajskorv, och en pensionär tittar på hon skall ta upp skiten efter hundfan¨, vilket hon inte tänkt från början....

Vad är det med Svenska Spel som som rackar ner på skötsamma individer? Blir förbannad faktiskt! https://www.youtube.com/watch?v=TIb1ktiBfWU

Svenska spel älskar ju idioter, som idioten som hugger ner palmer i Thailand för att bygga betongbroar så det ska kännas som i Sverige. Eller idioten som rensar pooler på avföring som miljonär. Och det är ju faktiskt bara idioter som tror att dom kan vinna mycket pengar på triss. På 2 miljoner lotter finns 1 lott som ger 2 miljoner och 2 lotter som ger 1 miljon. Sen finns det 422 lotter med vinster på mellan 1000-20 000. Plötsligt händer det att du förlorat dina pengar och bidragit till Svenska spels vd´s gigantiska lön.
Citera
2019-03-18, 09:29
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prohibitionking
Tikitikitak då skyndar jag hem!

Den låten sätter sig på hjärnan fullständigt. Tikitikitak ... femdagars vecka, handla mat i all hast. Satans avkommor.

I övrigt är veckans irritationsmoment mest skåpmat, Trygghansa med sitt fjantiga "Maxaaat" och hunden Charlie som har diarré. Telias förmyndarreklam börjar bli uttjatad, vi vet att landet tillhör alla...h nu.
Citera
2019-03-18, 20:01
Medlem
Funkydudes avatar
Vad tycker ni om Åhlèns nya?: https://www.youtube.com/watch?v=fB4KDH6Z9n4 .

Att man klämmer in invandrare i varenda jävla reklam numer är ju standard. IKEA och just Åhléns har nu länge gjort det till en sådan grad att de måste göra det mer för att jävlas med SD:are än för att visa mångfald. Ingen normalt funtad människa kan anse att deras gestaltningar av svenska familjer är något annat än skitnödiga freakshows. Minst tre olika etniciteter ska klämmas in på några sekunder. Kan någon dessutom sitta i rullstol, vara homosexuell (men inte överdrivet) och ge sken av att tvivla på sin könsidentitet så sprutas det vilt i byxorna på dessa företags högkvarter.

I det här fallet räcker det alltså inte med två invandrare. Här ska det läsas högt från en arabisk (antar jag det är) version av Pippi Långstrump... Känns bara provokativt. Ser verkligen inte vad tanken med det hela skulle vara annars. Ingen komisk poäng eller nyhet som skulle gagnas av att porträttera just icke svensk-språkiga. Blir inte ens provocerad, tycker bara det är extremt fjantigt och pretentiöst.
Citera
2019-03-19, 08:12
Medlem
_Strebers avatar
Samsungs senaste driver mig till vansinne. Den där låten, jag hatar den så innerligt. Don't stop until I get that whoo . Hur många gånger imorse under nyhetsmorgon? Sjuttiofem?
Citera
2019-03-19, 20:33
Medlem
Vanstertrollets avatar
KPA Pension fortsätter med sina PK-reklamer. Den här gången är det patriarkatet som ska krossas.
Citera
2019-03-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Vad fan Elgiganten? Hur kan dom hela tiden nå nya nivåer av usla irriterande reklamer? Vem fan sitter och gör såna där ljud när man öppnar paket? Och deras jävla testa hemma grej känns ju lovande, det innebär ju att dom kommer att sälja använda produkter som nya och bäst av allt är att kunden inte ens behöver skicka tillbaka den i orginalkartongen och det säger väl en del om vilka människor dom riktar sig till. Så jävla skönt att Netonnet öppnat i närheten.
Tjejen är ju hur cool som helst!
Citera
2019-03-21, 20:51
Medlem
Cloecuds avatar
Burger Kings senaste reklamfilm är kass. Två förortskillar sitter och käkar kycklingburgare när en av dem säger någonting i stilen "39 kronor! Kriminella kycklingar bestraffas!"

Den reklamfilmen är förutom fånig även svårbegriplig, och inte gör den mig ens det minsta sugen på kycklingburgare vilket torde vara huvudsyftet med en reklamfilm!
Citera
2019-03-22, 19:04
Medlem
Asklords avatar
Förbannade repliken: välkommen till Kallskär
Hela-äckliga-tiden!
Citera
2019-03-24, 14:28
Medlem
swebarbs avatar
Den här jävla kines bruden som skriker vanligt folk, vanligt folk precis som vi för någon bank.. fyfan va värdelöst
Citera
2019-03-24, 18:19
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
Vad tycker ni om Åhlèns nya?: https://www.youtube.com/watch?v=fB4KDH6Z9n4 .

Att man klämmer in invandrare i varenda jävla reklam numer är ju standard. IKEA och just Åhléns har nu länge gjort det till en sådan grad att de måste göra det mer för att jävlas med SD:are än för att visa mångfald. Ingen normalt funtad människa kan anse att deras gestaltningar av svenska familjer är något annat än skitnödiga freakshows. Minst tre olika etniciteter ska klämmas in på några sekunder. Kan någon dessutom sitta i rullstol, vara homosexuell (men inte överdrivet) och ge sken av att tvivla på sin könsidentitet så sprutas det vilt i byxorna på dessa företags högkvarter.

I det här fallet räcker det alltså inte med två invandrare. Här ska det läsas högt från en arabisk (antar jag det är) version av Pippi Långstrump... Känns bara provokativt. Ser verkligen inte vad tanken med det hela skulle vara annars. Ingen komisk poäng eller nyhet som skulle gagnas av att porträttera just icke svensk-språkiga. Blir inte ens provocerad, tycker bara det är extremt fjantigt och pretentiöst.
Instämmer. Dock blir jag provocerad. Ibland så jag känner rent hat.
Telia, Vattenfall, Åhlens, IKEA osv osv måste göra dessa reklamfilmer för att skapa hat.
Citera
2019-03-24, 19:27
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Den här jävla kines bruden som skriker vanligt folk, vanligt folk precis som vi för någon bank.. fyfan va värdelöst
Den reklamen suger verkligen åsnepung! Jag har inget emot asiater, men just denna reklam är såååå kass.
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Instämmer. Dock blir jag provocerad. Ibland så jag känner rent hat.
Telia, Vattenfall, Åhlens, IKEA osv osv måste göra dessa reklamfilmer för att skapa hat.
Håller med. Denna reklam där vi ska matas med att all invandring är bra för landet är bara tramsig! Grejen är den att den verkar ha motsatt effekt på ganska många, men tyvärr handlar ju folk på dessa folkförädarföretag ändå tycks det. Telias är en av de värsta just nu anser då jag i alla fall.
Citera
2019-03-26, 19:50
Medlem
_Strebers avatar
3 tycks vara proffs på störig reklam!
Nu senast två influencer-backpackers som reser över hela världen och förverkligar sina sköna liv! Det sticker i mina jävla 8-17-ögon! Jag kommer aldrig behöva någon surf i 80 länder för det finns varken tid eller råd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in