2019-03-07, 16:55
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Förstår inte den reklamen. Varför blir hon glad av att micron pajar? Han kommer bara ta ut maten hon äcklas av. Kanske värma på något annat sätt. Ingenting säger att hon kommer slippa äcklas av maten. Korkad och meningslös reklam.

jag tror inte en såpass stor matsal bara har en micro dessutom. Men det är ju kul att Svenska spel ser det som en jackpott att någon får gå hungrig hela dan.
Citera
2019-03-07, 21:42
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
jag tror inte en såpass stor matsal bara har en micro dessutom. Men det är ju kul att Svenska spel ser det som en jackpott att någon får gå hungrig hela dan.
Tror det är som tidigare sagts. Det är en jackpott att den äldre, vita herren som har med sig svensk husmanskost får gå hungrig. Han förtjänar det, tycker de.
Citera
2019-03-11, 17:34
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
McDonalds : Hipster metrosexuell pappa undrar hur man ska få dom små beslutsfattarna att äta mer varierat. Lösningen är McDonalds! Bra där, när ungjävlarna tjatar om donken så är det ok att ge efter för det finns falafel där, med 40 gram socker i.

Advisa : Familjen Sanatti har precis som miljoner andra svenskar lån. Spel tv är köpt på kredit, lqaptop på avbetalning, lån på bilen och lånat till en pool.

Okej, först och främst är det en svensk/grekisk familj, inte en svensk. Hur står det till med mångfaldstänket ? Och varför köper man en såpass bra tv till ett barn på kredit när det går lika bra och köra en räntefri avbetalning som man gjorde på laptopen? Sen ett billån ligger oftast på 3-5% ränta och en sån där pool är inte speciellt dyr så inklusive shaktning räcker det med ett lån på 30000 med avbetalning på 1 år som ger 2636 per månad. Så hur får Advisa ner kostnaderna med över 5000 per månad med 15% effektiv ränta?

Tv 20% ränta
Laptop 0 % ränta
Bil 5% ränta
Pool 10% ränta

Advisas exempel förutsätter att Familjen Sanatti tagit riktigt usla beslut när det gäller allting som har med deras ekonomi att göra.

Prems svanenmärka diesel med den dumdryga Gunde Svan som trakasserar folk på toaletten och skapar köer med sitt trams. Skäms han inte för att ha sålt sig till den där skiten.

Harry boy med den dryga jävla gubben som räknar allt på banken på handräknat är bäst. Käften hästjävel! Räkna allt hemma istället! Och dom kommer ju ändå köra skiten i sedelräknaren efteråt i vilket fall. Idioter!

Klockren beskrivning, hur jävla dyra lån har de på de relativt billiga sakerna förutom bilen om advisa lyckas sänka kostnaderna med 5000. Sen gör "vi fattar dåliga beslut" familjen det ytterst dumma valet att åka till Grekland för pengarna istället för att lägga de på att betala av lån.
Citera
2019-03-12, 15:33
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Klockren beskrivning, hur jävla dyra lån har de på de relativt billiga sakerna förutom bilen om advisa lyckas sänka kostnaderna med 5000. Sen gör "vi fattar dåliga beslut" familjen det ytterst dumma valet att åka till Grekland för pengarna istället för att lägga de på att betala av lån.

Glöm inte att allt detta inramas av Claes Månssons finurligt käcka röst. Välbekant men vete fan hur seriöst det blir sist och slutligen. Familjen Tsatsiki.
Citera
2019-03-15, 17:59
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Just ja, det glömde jag. Man måste ju konsumera istället för att betala av lån med dyr ränta. Vilket jävla fulspel dom där kör med, försöker få det till att lägre månadskostnad under längre tid innebär att man sparar pengar och så försöker dom få det till att det är extra pengar man kan göra vad man vill med. Apropå det, varför gör Thorn inga reklamer längre?

Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Glöm inte att allt detta inramas av Claes Månssons finurligt käcka röst. Välbekant men vete fan hur seriöst det blir sist och slutligen. Familjen Tsatsiki.

Fy fan vad jag hatar den rösten, sådär lagom klämkäck vad ska ni göra för pengarna?
Citera
2019-03-15, 18:07
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Vad fan Elgiganten? Hur kan dom hela tiden nå nya nivåer av usla irriterande reklamer? Vem fan sitter och gör såna där ljud när man öppnar paket? Och deras jävla testa hemma grej känns ju lovande, det innebär ju att dom kommer att sälja använda produkter som nya och bäst av allt är att kunden inte ens behöver skicka tillbaka den i orginalkartongen och det säger väl en del om vilka människor dom riktar sig till. Så jävla skönt att Netonnet öppnat i närheten.
Citera
2019-03-15, 18:12
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Tror det är som tidigare sagts. Det är en jackpott att den äldre, vita herren som har med sig svensk husmanskost får gå hungrig. Han förtjänar det, tycker de.

Riktigt jävla pretentiöst är ju att hon sitter och äter med pinnar. Det är ju kul att hon försöker få till en autentisk upplevelse i lunchrummet trots att äkta sushi inte säljs i Sverige.
Citera
2019-03-16, 09:16
Medlem
godboys avatar
Telias skitreklam som just nu går på TV. Landet tillhör oss alla - nä det gör det inte! Jag gillar inte den uppfostrande undertonen i reklamen.
Citera
2019-03-16, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Avskyr Svenska spels med en sushiätande tant i gräslig skjorta som flinar när micron går sönder så den stackars mannen inte kan värma sin torsk i äggsås.

Ännu en i raden av mansförlöjligande/hatande reklamer.

Citat:

Aha DEN mögreklamen (ser inte på TV men har noterat den nu när jag följt Farmen). Satan vad jag hatar den. En gammal kärring som ser ner på "pöbeln" som äter hemmalagat, medan hon själv sitter där och äter sin snabbmatssushi som smakar plast, i samma deppiga lunchrum (istället för att ligga på stranden i Bahamas eller något) och tror sig så jävla mycket ska alltså få mig att vilja betala så kallad idiotskatt och börja spela?

"Plötsligt händer det" betyder tydligen att jag fortfarande måste infinna mig på ett själadödande jobb men iaf kan känna mig bättre än andra iom att jag nu kan ta med mig den asiatiska motsvarigheten till donken. Lyx?

När hon sitter där och flinar förnöjt vill Svenska Spel att jag ska tänka "fan alltså den där självgoda klimakteriekärringen som inte äter hemlagat är ju verkligen definitionen av cool. Dags att gå och köpa lott"?

Vill bara sträcka armarna genom rutan, köra ätpinnarna genom ögonen på henne och skrika "banzai fittkärring!"
Citera
2019-03-16, 19:55
Medlem
Tikitikitak då skyndar jag hem!
Citera
2019-03-17, 11:47
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Avskyr Svenska spels med en sushiätande tant i gräslig skjorta som flinar när micron går sönder så den stackars mannen inte kan värma sin torsk i äggsås.

Ännu en i raden av mansförlöjligande/hatande reklamer.

De har ju en avskyvärd reklam till, den där en ung kvinna har en stor hund på en gångväg i en park, där hunden lagt en jättebajskorv, och en pensionär tittar på hon skall ta upp skiten efter hundfan¨, vilket hon inte tänkt från början....

Vad är det med Svenska Spel som som rackar ner på skötsamma individer? Blir förbannad faktiskt! https://www.youtube.com/watch?v=TIb1ktiBfWU
Citera
2019-03-18, 07:04
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Telias skitreklam som just nu går på TV. Landet tillhör oss alla - nä det gör det inte! Jag gillar inte den uppfostrande undertonen i reklamen.

Åh fy fan vad den är vidrigt tillrättalagd! Och så avslutar dom med en svart och en vit kvinna som sjunger duett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in