2019-03-18, 18:45
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Både män och kvinnor har nätverk i både yrkesliv och privatliv. Kika in på LinkedIn och Facebook, så får du se.

Killar tävlar för skojs skull, bara för att vinna både berömmelse och några minuter i rampljuset. De ställer upp i löjliga och meningslösa tävlingar, t ex Plockepinn, bära kärring, spotta längst. Kvinnor däremot ställer upp i mer seriösa tävlingar och när det finns pengar att vinna. I t ex frågesporter som Jeopardy och Vem vet bäst.

Kvinnor är generellt inte sämre än män att planera. Kan du ro hit en studie som styrker din åsikt om kvinnors sämre planeringsförmåga?
Vem v... Menar du Vem vet mest, frågesporten på tvåan? De flesta som vinner där, liksom i liknande frågesporter typ Jeopardy, Vem vill bli miljonär osv., är män.

Ja det finns väl gott om feministiska studier som "bevisar" att män har skapat en plan (kallad Patriarkatet) som har styrt hela världen i tusentals år nu? Eller hände det bara trots kvinnors förmåga att planera?
Citera
2019-03-18, 18:48
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför ska vi diskutera vad du tycker om kvinnor?
Det ska vi inte, vi ska hålla oss till fakta.
Citera
2019-03-18, 20:16
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Vem v... Menar du Vem vet mest, frågesporten på tvåan? De flesta som vinner där, liksom i liknande frågesporter typ Jeopardy, Vem vill bli miljonär osv., är män.

Ja det finns väl gott om feministiska studier som "bevisar" att män har skapat en plan (kallad Patriarkatet) som har styrt hela världen i tusentals år nu? Eller hände det bara trots kvinnors förmåga att planera?

Andelen manliga deltagare är ca 60 % så statistiskt sett blir det också lika många procent män som vinner. Under årens lopp har massor av kvinnliga tävlanden i nämnda frågesporter vunnit.

Jag väntar fortfarande på en vetenskaplig studie som bevisar att kvinnor har generellt sämre förmåga än män att planera. Till exempel att starta och leda projekt som kräver idogt planeringsarbete.
Citera
2019-03-18, 20:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Var är dom då? Din hjärna är ingen bra källa.
Citera
2019-03-18, 21:27
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Andelen manliga deltagare är ca 60 % så statistiskt sett blir det också lika många procent män som vinner. Under årens lopp har massor av kvinnliga tävlanden i nämnda frågesporter vunnit.

Jag väntar fortfarande på en vetenskaplig studie som bevisar att kvinnor har generellt sämre förmåga än män att planera. Till exempel att starta och leda projekt som kräver idogt planeringsarbete.
Jaha... Men du sa ju att kvinnor speciellt tävlade i Jeopardy osv... Och nu heter det att det är fler män än kvinnor där. Hur ska du ha det?

Här är ett exempel på ett projekt som skapats och leds av män och som har hållt i sig ett tag: https://sv.wikipedia.org/wiki/Romersk-katolska_kyrkan
Här är ett annat som startats av män och leds (för det mesta) av män: https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverige
Bägge dessa har hållt i sig ett tag Man får anta att de har krävt rätt mycket planeringsarbete under tidens lopp. Vi kan ta några fler som gått rätt bra
https://sv.wikipedia.org/wiki/Microsoft
https://sv.wikipedia.org/wiki/General_Electric
https://en.wikipedia.org/wiki/Yahoo! (OBS detta projekt gick i sank strax efter att en kvinna tog över ledningen.)
Här är ett projekt som kvinnor startat och leder: https://sv.wikipedia.org/wiki/People_for_the_Ethical_Treatment_of_Animals (väl värt att tänka på är att PETA är rätt nära att vara terrorister och är fullständigt jävla galna).

Citat:
Du får nog komma med något bättre än det där. Jag diskuterar inom topic. Du däremot verkar diskutera mig. Nu är i och för sig vår lilla diskussion här ett tydligt svar på TS fråga, men ändå. Det är inte jag som är topic utan huruvida kvinnor, generellt, är bättre på något än män är, generellt.
Citera
2019-03-19, 00:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Det hände på grund av mäns fysiska styrka. Den som har störst våldskapital har makten av den anledningen.
Planeringsförmåga har inte någonting med det att göra.
Citera
2019-03-19, 00:59
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det hände på grund av mäns fysiska styrka. Den som har störst våldskapital har makten av den anledningen.
Planeringsförmåga har inte någonting med det att göra.
Jag förstår att du tycker det, men eftersom jag är man och därmed vet hur viktigt planering är, håller jag inte med alls.
Citera
2019-03-19, 01:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Inte bara hett temperament (det är inte alla kvinnor som har det förresten; det handlar mer om att styras av sina känslor oavsett vilka dessa är) utan ett instängt sätt att tänka, avsaknad av förmåga att ifrågasätta sig själv (ibland total avsaknad av all introspektion och/eller inre dialog), dålig självuppskattning (vilket ofta leder till låtsad självsäkerhet), och så vidare.

Citat:
Varför ska vi diskutera vad du tycker om kvinnor?

Citat:

Citat:

Citat:
Du får nog komma med något bättre än det där. Jag diskuterar inom topic. Du däremot verkar diskutera mig. Nu är i och för sig vår lilla diskussion här ett tydligt svar på TS fråga, men ändå. Det är inte jag som är topic utan huruvida kvinnor, generellt, är bättre på något än män är, generellt.

Du slingrar dig som fan.
Citera
2019-03-19, 07:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag förstår att du tycker det, men eftersom jag är man och därmed vet hur viktigt planering är, håller jag inte med alls.

Frågan är då, vilket/hur stort underlag baserar du din åsikt på?
Citera
2019-03-19, 07:48
Medlem
Kanske att kapitalisera på sin kropp och ytlighet
Citera
2019-03-19, 09:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munknullaren
Kanske att kapitalisera på sin kropp och ytlighet

Män är lika ytliga kanske.
Citera
2019-03-19, 09:38
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:

Heh.
Din primärdata baseras på ett stickprov med en markör. Det går inte att generalisera baserat på det underlaget.

Dessutom gör du ett inferensfel ovan: män är bättre än kvinnor på P. Jerry är man. Därför är Jerry bättre än kvinnor på P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in