2019-03-18, 07:15
Medlem
Skärpta straff för två av förövarna...
Citera
2019-03-18, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Skärpta straff för två av förövarna...

Skärpta straff för 3 av förövarna. F, I och P.
10 år till 14 år, 12 år till 13 år samt 6 år till 7 år.
Citera
2019-03-18, 08:26
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Magnus Natschkis mamma Fia Spännare har tidigare sagt i Veckans brott i SVT att hon inte tror på Felix Rosell Nyberg.

– Jag tror inte att 22-åringen blev tvingad. Det finns inget om tyder på att någon har använt sig av något vapen och hotat honom med det på något sätt och vis. Visst, han kanske upplevde det på ett sådant sätt att han vart hotad som han själv säger då, även hans familj vart ju hotad men han har påvisat på flera ställen att han har en viss handlingskraft, sa hon i programmet som sändes efter att tingsrättsdomarna fallit.

https://www.expressen.se/gt/domde-mo...bara-ansvaret/
Citera
2019-03-18, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Mördaren är en jävla sagoberättare. Hur kan rätten gå på hans dåliga skådespel? Mördaren hade förstås kokat ihop detta försvar redan innan han mördade för att få ett lägre straff. Han ville känna på hur det skulle kännas att mörda och därför var han i kontakt med kriminella. Vilken annan skådespelarstudent skulle liera sig med kriminella liksom? Tror inte ett jävla dugg på att han blev tvingad att mörda. Jävla psykopat! Hade han haft minsta empati i sig och blivit tvingad att mörda hade han varit ett vrak och hade inte kunnat sitta i rätten samlat och berätta sin sagoberättelse utan känsloyttringar.
Visst är det så. Lustigt att hans farsa tycks leva i förnekelse. Ungen måste ha varit jävlig hela uppväxten.
Citera
2019-03-18, 10:01
Medlem
superfreak94s avatar
Såg på Magnus facebooksida att hans profilbild så står det #CHECHNYA100 var han ursprungligen från Chechnya eller av rysk härkomst? Och vilken nationalitet har den där Immanuel? Vad var tanken med att filma mordet? skulle dem sprida det på nätet ? eller är detta rånet bara en täckmantel för att få en ursäkt att få perverst mörda?
Citera
2019-03-18, 13:20
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Såg på Magnus facebooksida att hans profilbild så står det #CHECHNYA100 var han ursprungligen från Chechnya eller av rysk härkomst? Och vilken nationalitet har den där Immanuel? Vad var tanken med att filma mordet? skulle dem sprida det på nätet ? eller är detta rånet bara en täckmantel för att få en ursäkt att få perverst mörda?
Nej han var svensk från Örebro.
Cechnya100 är en hashtag som uppmärksammar hur homosexuella blir behandlade i Tjetjenien där man fängslat och torterat bögar.
Magnus var engagerad i sådana grejer.
Citera
2019-03-18, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Visst är det så. Lustigt att hans farsa tycks leva i förnekelse. Ungen måste ha varit jävlig hela uppväxten.
Särskilt med tanke på att han tidigare använt droger och umgåtts med kriminella. Pappan uttalar sig i expressen idag och bedyrar att sonen blivit tvingad.
Citera
2019-03-18, 13:55
Medlem
Känner någon till om Felix hade några syskon?
Citera
2019-03-18, 14:33
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Nåt som inte kunnat bevisas är att mordet har hatbrottmotiv.
Araben I och låtsatsblatten TvB har antagligen uppviglats av P när han påstått att M som var bög begått övergrepp mot barn. (Alla vet hur sådana som dem ser på bögar)
Dessa lågintelligenta pårökta flockdjur går på det och sen är Ps plan igång.
Felix blir indragen men lovas fri lejd och pengar om han hjälper till.

Vilket han gör som den svagbegåvade tönten han är.
Han underlättar hela vägen.
Han förstår inte först att man ska mörda M men är med på det efter att han behandlas som en medbrottsling av övriga och gör det till slut själv för att komma undan sin medverkan i brottet i och med att Magnus är vittne till hans brott och sedan lovas av I och P att han är en av dem efter det.

Ett scenario jag tänker mig
Citera
2019-03-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Araben I och låtsatsblatten TvB har antagligen uppviglats av P när han påstått att M som var bög begått övergrepp mot barn. (Alla vet hur sådana som dem ser på bögar)

Han förstår inte först att man ska mörda M men är med på det efter att han behandlas som en medbrottsling av övriga och gör det till slut själv för att komma undan sin medverkan i brottet i och med att Magnus är vittne till hans brott och sedan lovas av I och P att han är en av dem efter det.

Tror du har rätt i den tanken även om jag tror att pengar va den drivande faktorn hos P. Kanske han tänkt få ut ännu mer lån på M än va dom fick och bostadsrätten var nog också lockande. Att M var bög var så klart ett minus i hans ögon men han va nog tvungen att dra till med pedogilhistorien för att T o I skulle nappa fullt ut. En annan tanke som slog mig. Var T o I verkligen införstådda från början med att dom skulle ta livet av M eller va det något P inplanterade med tiden? T sjappade ju faktiskt när det stod klart för honom att M skulle mördas o att det var han som från början fick uppdraget. F däremot ville nog bara undanröja de bevis som fanns att han varit delaktig.
Citera
2019-03-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Känner någon till om Felix hade några syskon?
Han har syskon men vet inte hur många. En syster åtminstone.
Citera
2019-03-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch

Visst skulle det kunna vara så. Men det som talar emot är:
1. Att bl a Rån ingått i händelsen.
2. Att så många personer varit närvarande i detta. Men att endast två av dessa personer (varav att en handlade under tvång) var inblandade i själva mordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in