2019-03-17, 22:45
Medlem
Igni-ferroques avatar
Ogillade att man införde att en person utses att gå nattävlingen. Att det var en tävling mellan de som låg sist ansåg iaf jag vara rättvist och bra. Nu blir det ett "intrigmoment" som känns allmänt oskönt.

Kändes rättvist att Salo hamnade i återkvalet.
Citera
2019-03-17, 22:49
Medlem
Lite fakta om Tommy Salo:
Tre gånger utsedd till VM:s bästa målvakt.
7 VM-medaljer.
När Sverige vann VM-guld 1996 släppte Salo in totalt 7 mål på 9 matcher. I de två finalmatcherna mot Finland höll han nollan i båda matcherna (0-0, 1-0)
I OS 1994, när Sverige vann guld, utsågs han till turneringens bästa målvakt (såvitt jag förstår redan innan straffavgörandet i finalen).
Räknades under ca 10 år som Sveriges bästa målvakt.
Utsågs 4 år i rad till Edmonton Oilers mest värdefulla spelare. (Endast Wayne Gretzky har överträffat det.)
Var förstamålvakt när Västerås(!) lyckades vinna elitseriens grundserie.

Nog tycker jag det är lite taskigt att vissa enögt bara förknippar honom med Vitryssland-matchen.
Citera
2019-03-17, 22:53
Medlem
Madgetts avatar
Oj, vad Klufts och Salos pratstund om Tommys vitryska trauma kändes framkrystad av de programansvariga. De ville helt klart bli av med den elefanten i rummet tills Salos film.
Citera
2019-03-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Ogillade att man införde att en person utses att gå nattävlingen. Att det var en tävling mellan de som låg sist ansåg iaf jag vara rättvist och bra. Nu blir det ett "intrigmoment" som känns allmänt oskönt.

Kändes rättvist att Salo hamnade i återkvalet.

Har väl alltid varit så att den som blev sist fick välja motståndare i nattduellen? Det som ändrats är att vinnaren får välja istället.
Citera
2019-03-17, 22:56
Medlem
otur hela tiden salo
Citera
2019-03-17, 23:27
Medlem
Tommy Salo, ja vad ska man säga.
Otur och oflyt i det mesta.
Citera
2019-03-17, 23:44
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horizon91
Oväntat att salo skulle åka ut när man inte fått sett laurens film.

Detta. Hur tänker SVT här? Varför visades inte Laurens film ikväll istället? Kanske hade avslöjat att få är kvar då? Vet inte, men det förstörde ju nattduellen.
Citera
2019-03-17, 23:48
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Lite fakta om Tommy Salo:
Tre gånger utsedd till VM:s bästa målvakt.
7 VM-medaljer.
När Sverige vann VM-guld 1996 släppte Salo in totalt 7 mål på 9 matcher. I de två finalmatcherna mot Finland höll han nollan i båda matcherna (0-0, 1-0)
I OS 1994, när Sverige vann guld, utsågs han till turneringens bästa målvakt (såvitt jag förstår redan innan straffavgörandet i finalen).
Räknades under ca 10 år som Sveriges bästa målvakt.
Utsågs 4 år i rad till Edmonton Oilers mest värdefulla spelare. (Endast Wayne Gretzky har överträffat det.)
Var förstamålvakt när Västerås(!) lyckades vinna elitseriens grundserie.

Nog tycker jag det är lite taskigt att vissa enögt bara förknippar honom med Vitryssland-matchen.

Fjanteri. Salo är kass, slö och allmänt svagbegåvad. Tre kronor har haft massor av bättre målvakter genom åren.
Nix. Det är inte märkligt i att förknippa Sållet Salo med en match. Sådan är idrotten, klena nervösa utövare får syssla med fia med knuff om de inte klarar motgångare och negativa kommentarer. Tjänar man ett antal miljoner (för det gissar jag minst att TS gjorde på nhl karriären inte minst) så får man skylla sig själv om det sinar i kassan pga att han har svårt hantera sin ekonomi.

Sverige vann inget vm guld 1996, vi åkte ut mot jänkarna i kvarten. Kontrollera dina fakta bättre
Citera
2019-03-17, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Fjanteri. Salo är kass, slö och allmänt svagbegåvad. Tre kronor har haft massor av bättre målvakter genom åren.
Nix. Det är inte märkligt i att förknippa Sållet Salo med en match. Sådan är idrotten, klena nervösa utövare får syssla med fia med knuff om de inte klarar motgångare och negativa kommentarer. Tjänar man ett antal miljoner (för det gissar jag minst att TS gjorde på nhl karriären inte minst) så får man skylla sig själv om det sinar i kassan pga att han har svårt hantera sin ekonomi.

Sverige vann inget vm guld 1996, vi åkte ut mot jänkarna i kvarten. Kontrollera dina fakta bättre

Ska vara 1998.
Citera
2019-03-18, 00:05
Medlem
NattNatts avatar
Ni i tråden som hackar på Salo verkar vara synnerligen bittra människor. Ni lider av mindervärdeskomplex va?

Det är ett bra exempel på hur svaga, fega och falska många människor är när de först kan hylla någon till skyarna när det går bra, för att sedan försöka att förgöra den när det går dåligt. Men det är väl sådana de flesta människorna har blivit tyvärr, ingen heder, ingen moral och ingen stolthet. I brist på eget liv och mening måste de hata på andra.

För övrigt mycket intressanta tävlingar i mästarnas mästare måste jag säga. De har verkligen lyckats skapa spänning och underhållning i världsklass! Ser fram emot vad för spännande tävlingar produktionen hittat på till nästa veckas avsnitt, kanske kan vi få se dem springa omkring och räkna sandkorn på stranden?
Citera
2019-03-18, 01:22
Medlem
Vanstertrollets avatar
Vad är det för mening med att fettot ska försöka kvala sig kvar? Han har ju inget där att göra och vill väl inte ens vara där själv heller. Låt honom bara få åka hem istället...
Citera
2019-03-18, 01:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Så pensionärens boll väger 20 kg mer än den hans 40 år yngre kvinnliga konkurrenter behöver släpa på. Varför?
Du är duktig på att räkna du
Tydligen har du även missat att kvinnor har MINDRE muskelmassa än män.

Det är ingen som är 40 år yngre än Kjell.
Marita Skogum är 58 år, 12 år yngre. Inga synpunkter på att en snart 60 årig kvinna ska rulla en så tung boll uppför en sluttning?
Mikaela Laurén 43 år, 27 år yngre.
Carolina Klüft 36 år, 34 år yngre.

Lika förbannat kommer den 58 åriga kvinnan tvåa i tävlingen rulla klot.

Ska du gnälla så håll dig till rätta siffrorna.
Senast redigerad av Timeout 2019-03-18 kl. 02:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in