2019-03-17, 22:32
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Nej, dödsstraffet är avskaffat i både NZ och Australien.

Aset har mördat 50 och skadat eller lemlästat lika många till. Är inte det ett massmördarrekord?
Citera
2019-03-17, 22:32
Medlem
Aston-Martins avatar
Nu börjar religionskriget.
Citera
2019-03-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Aset har mördat 50 och skadat eller lemlästat lika många till. Är inte det ett massmördarrekord?

Nej.
Citera
2019-03-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin

Aha, jag som trodde de redan hade börjat..
Citera
2019-03-17, 22:36
Medlem
Citat:

Det har pågått länge. Eller har du missat Paris, Bataclan, Bryssel, Tyskland, Drottninggatan?
Citera
2019-03-17, 22:37
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Nej.

Ok. Låt höra vad som slår det rekordet.
Citera
2019-03-17, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfejset
Konstigt, när jag googlar samma sak dyker din vers upp bland vanligt förvrängda budskap ur koranen. De första träffarna matchar högerextrema sajterna publicering av koranen. Snurrigt?
Jag vet inte. Det kanske är de olika översättningarna från arabiska som spökar? Den här kommer från Wikipedia:

Citat:
When the Lord inspired the angels (saying) I am with you. So make those who believe stand firm. I will throw fear into the hearts of those who disbelieve. Then smite the necks and smite of them each finger. (8:12)
Citera
2019-03-17, 22:39
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Förstår du inte att ett sådant nassedåd legaliserar ett muslimskt terrordåd i vissas värld.

Då förstår du att muslimska terrordåd legaliserade detta dåd för vissa?
Citera
2019-03-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ok. Låt höra vad som slår det rekordet.

Beror ju på hur du räknar. Bokassa var ju en massmördare som dödade många tusen. I Rwanda fanns det ju flera som dödade många fler än 50. En av dem blev sedermera korvgubbe i Sverige.
Citera
2019-03-17, 22:42
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:

Börjat?

Crusades vs Jihad
Citera
2019-03-17, 22:44
Medlem
iJackSparrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
Vad jag har fått höra så ska man undvika att söka på just "Brenton Tarrant" tillsammans med "kiwi"-länkarna och definitivt inte besöka den sajten som sitter med data om honom, den med hans längd (1,76) som folk pratar om. Internet jagar filmerna med hopp om att döda spridningen.

Men det finns inne på Nordfront, eller i min signatur.. än så länge.

Sammanfattning av händelsen

Du är för paranoid, har varit där inne ett flertal gånger. Internet är fritt i dagens läge och du behöver inte vara orolig om du laddar ner en video som setts av 1 miljon personer på LiveLeak.
Citera
2019-03-17, 22:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
T.o.m. Nazistens kusin tycker också att han ska avrättas:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-6819175/Brenton-Tarrants-cousin-says-deserves-death-sentence-wake-Christchurch-terror-attacks.html

Själv tycker jag att han ska få livstid och det ska avtjänas på ett vanligt fängelse där cellkamraterna kan lära nazisten lite hyfs och vad man kan förmå sig att göra om man får tillräcklig motivation.

Varför skulle andra mördare och våldtäktsmän bry sig om den här killen i fängelset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in