Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,65%
829 röster
Nej
19,54%
281 röster
Är osäker
15,65%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-17, 20:22
Medlem
[quote=hydrol|67057925]
Citat:
Ursprungligen postat av Android2000

Jag instämmer i detta. Culkin har och har haft hela röven full med pengar och behöver därför inte salta och ljuga för att få det ännu bättre ställt. Jackson var knäpp men jag tror inte det gestaltade sig i övergrepp på det sättet. Han ville inte pajja kidsen så som hans knäppa familj förstörda honom, men han utnyttjande dom för att få utlopp för sitt eget trasiga inre.

flera i tråden menar att soundtracket till denna tråden skulle vara
https://www.youtube.com/watch?v=fjynOaKY4tU

men det är mer
https://www.youtube.com/watch?v=puQEcN_iI9o

Fast folk i tråden har även gett en annan synvinkel på det faktum att vissa pojkar nekar och försvarar honom, vilket jag måste säga har en poäng. Han kanske gick för långt med vissa barn, men inte med de här kända barnstjärnorna. Det ena behöver inte utesluta det andra.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-17 kl. 20:33.
Citera
2019-03-17, 20:25
Medlem
hydrols avatar
[quote=Cymbaltazzz|67058036]
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol

Fast någon eller någon har skrivit en annan synvinkel på det hela, vilket jag måste säga har en poäng. Han kanske gick för långt med vissa barn, men inte med de här kända barnstjärnorna. Det ena behöver inte utesluta det andra.

Det är svårt att sätta sig in i hans psyke eftersom ingen av oss normalfuntade människor hade satt sig i hans situation.
Citera
2019-03-17, 20:33
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Okej det var intressant att hushållerskan blev köpt. Men samtidigt betyder inte ett köpt vittne att saker inte hände. Pojkens familj (om det var de som köpte vittnet) ville förmodligen bara få ett starkare case och "bevis" på sin sida. Jag menar bara att just det faktumet inte frikänner MJ.

Absolut inte men hennes trovärdighet rasar i botten i och med att hon blev köpt och att hon valde att jobba kvar år efter incidenten. Jag ifrågasätter endast varför tar man inte upp det i dokumentären? Ganska solklart varför man inte nämner detta

Det fanns väl hundratals anställda på Neverland genom åren. Blanca Francia och två till som jag inte minns namnen på just nu är de enda som sagt att de såg något suspekt. De två andra fick sparken efter att de blev påkomna för stöld på Neverland. Efter detta gick de också ut i media för betalning och påstod att de också såg MJ med pojkar. Kom igen vafan. Det finns INGET trovärdigt vittne i denna sörja.

Visste ni även att Jordan Chandlers klasskamrater från NYU skulle vittna till MJs fördel år 2005 eftersom Jordan sagt till dem att MJ inte gjort något mot honom. Deras vittnesmål fick inte tas med eftersom Jordan valde att inte vittna mot MJ.

Denna dokumentär är så sjukt vinklad att det är vidrigt. Det finns så himla mycket rättegångsdokument genom åren, och om man tog sin tid att läsa på skulle man förstå snabbt att MJ är oskyldig, excentrisk som fan, men oskyldig. De som tror han är skyldig har alltid trott det och blivit stärkta nu av denna sörja till dokumentär, och inte ens brytt sig om att läsa på ordentligt.

Dessa anklagelser mot MJ har funnits i över 30 år - att folk/företag helt plötsligt vänder kappan efter vinden och ska börja sluta spela hans musik och massa annat eftersom det blivit trendigt i och med dokumentären är likväl vedervärdigt.
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-17 kl. 20:38.
Citera
2019-03-17, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Vill du att alla som blir misstänkta för Pedofili ska bedömas efter de där kriterierna? Dom behöver bara säga, "Men jag hade ingen barndom", Jaha säger då åklagare, domare, och övriga advokater, "Det förklarar ju varför du valde att sova i samma säng som en 7-årig grabb trots att du själv är 45". Låter det som ett tryggt rättssamhälle?

Står det någonstans, att det är olagligt och sova tillsammans med en 7 års barn, när man är 45 m/k? Kan förstå att det skulle få ögon brynen och hävas hos flest, och därför är det inte något man gör, undantaget i speciella tillfällen, till exempel då min morsa skulle på sjukhuset och föda min syster, då sov grannens fru över, i min säng, som var en dubbel säng. Jag sov ofta tillsammans med morsan, så hon inte skulle ligga ensam
Citera
2019-03-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Absolut inte men hennes trovärdighet rasar i botten i och med att hon blev köpt och att hon valde att jobba kvar år efter incidenten. Jag ifrågasätter endast varför tar man inte upp det i dokumentären? Ganska solklart varför man inte nämner detta

Jaha okej. Mm de tar inte upp vissa saker, som kan så tvivel i männens historier det håller jag med om.
Citera
2019-03-17, 20:38
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Vill du att alla som blir misstänkta för Pedofili ska bedömas efter de där kriterierna? Dom behöver bara säga, "Men jag hade ingen barndom", Jaha säger då åklagare, domare, och övriga advokater, "Det förklarar ju varför du valde att sova i samma säng som en 7-årig grabb trots att du själv är 45". Låter det som ett tryggt rättssamhälle?

"The thing is with that whole thing, oh, you slept in the same bedroom as him. It’s like, I don’t think you understand, Michael Jackson’s bedroom is two stories and it has like three bathrooms and this and that. So, when I slept in his bedroom, yes, but you understand the whole scenario. And the thing is with Michael he’s not good as explaining himself and he never really has been, because he’s not a very social person. You’re talking about someone who has been sheltered and sheltering himself also for the last like 30 years. And so, he’s not very good at communicating to people and not good at conveying what he’s actually trying to say to you. So, when he says something like that people — he doesn’t quite understand why people react the way that they do".

Mac Culkin i 2004.
Citera
2019-03-17, 20:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Efter dokumentären har fler hävdat att de blivit utsatta av Jackson.
Nu kräver de att hans lik grävs upp.

Vidare hävdas att Jackson ska ha utsatt barn för övergrepp i mer än 30 år, även sjuka och handikappade barn.

Kan tänka mig att det blir en del rättegångar bland annat där Jackson familjen kommer stämma folk för förtal.

https://www.expressen.se/noje/kravet-efter-nya-anklagelserna-grav-upp-michael-jacksons-kropp-/
Jag får inte ihop hur dom ska kunna bevisa nånting...vad ska Jacksons dna jämföras mot (och när i tiden?)
Citera
2019-03-17, 20:55
Medlem
Hoppas det görs en ny dokumentär som tar upp det som talar för att MJ är oskyldig. Har fortfarande svårt att tänka mig att allt Robson och Safechuck + familj berättar är en lögn men vore intressant med den andra sidan. Helst inte fanatiska MJ fans dock.
Citera
2019-03-17, 21:26
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Självklart kan man betala rätt mycket pengar för att slippa en lång rättegång där man är oskyldigt anklagad för pedofili, som bokstavligen hela världen ser på och som rapporteras på nyheterna och alla tidningar som finns över hela världen. Hur fan kan det inte vara nåt annat än uppenbart rimligt att kunna tänka sig att betala för att ta sig ur ett sånt helvete?

För att man i princip erkänner brott kanske? Det hade varit en sak att betala om ingen hade fått reda på det, det hade jag förstått. Han tog ju sig inte ur ifrån det!
Vilken artists som helsts artists karriär hade varit stendöd efter en sån sak. Men MJs fans bevisade vilka sektmedlemmar de var efter den händelsen.
Citera
2019-03-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
För att man i princip erkänner brott kanske? Det hade varit en sak att betala om ingen hade fått reda på det, det hade jag förstått. Han tog ju sig inte ur ifrån det!
Vilken artists som helsts artists karriär hade varit stendöd efter en sån sak. Men MJs fans bevisade vilka sektmedlemmar de var efter den händelsen.
mm, eller så kan det var så att han är helt OSKYLDIG och det var pga det som hans karriär klarade sig.

dåligt att smutskasta michael efter så många år,
tänker inte se dokumentären eftersom jag har förstått att den är extremt vinklad.
Citera
2019-03-17, 21:44
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
"The thing is with that whole thing, oh, you slept in the same bedroom as him. It’s like, I don’t think you understand, Michael Jackson’s bedroom is two stories and it has like three bathrooms and this and that. So, when I slept in his bedroom, yes, but you understand the whole scenario. And the thing is with Michael he’s not good as explaining himself and he never really has been, because he’s not a very social person. You’re talking about someone who has been sheltered and sheltering himself also for the last like 30 years. And so, he’s not very good at communicating to people and not good at conveying what he’s actually trying to say to you. So, when he says something like that people — he doesn’t quite understand why people react the way that they do".

Mac Culkin i 2004.

Där får man intrycket av att han försöker tona ned det lite, som om dom sov i olika rum nästan. I själva verket ska dom ha sovit i samma säng:

In his interview with Martin Bashir for 2003's Living With Michael Jackson, Jackson describes the sleepovers with the Culkin kids at Neverland.
"Kieran Culkin would sleep on this side, Macaulay Culkin was on this side, his sisters in there. We all would just jam in the bed, you know, we would wake up at dawn and go in the hot-air balloon," he said.

https://www.refinery29.com/en-us/2019/03/225504/michael-jackson-macaulay-culkin-testimony-friendship
Citera
2019-03-17, 21:50
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianaChechik
mm, eller så kan det var så att han är helt OSKYLDIG och det var pga det som hans karriär klarade sig.

dåligt att smutskasta michael efter så många år,
tänker inte se dokumentären eftersom jag har förstått att den är extremt vinklad.

Du frågade varför man inte skulle vilja köpa sig fri och jag gav ett svar på det.
Skulle du köpa dig fri om hela världen fick reda på det?
Skulle inte tro det va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in