2019-03-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Kristna är redan rika.

Vi stödjer inte terrorfinansering
Vad menar du?
Vilka är vi?
Citera
2019-03-17, 19:33
Medlem
okok1s avatar
Många har frågat om val av moské etc.

Citat:
Nu kommer jag få en shitstorm mot mig, men såhär är det:

Åtminstone den ena moské som utsattes för en terrormassaker, och som syns i en videosekvens som sprids i sociala medier, har av Nya Zeeländska medier pekats ut som en radikal moské där terrorrekrytering förekommer.
https://twitter.com/mattiasreporter/status/1106514755391496192
Citera
2019-03-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Kan inte bekräfta detta men läst på twitter iafall av någon användare där som bor i Italien och där hade deras motsvarighet till vårat SVT sagt att de hittat vapen osv hos en av offren i detta dåd... men personen på twitter sa också att Italiens motsvarighet till vårat SVT har ungefär samma trovärdighet dvs 0.

Någon som känner någon i Italien som kan höra sig för och bekräfta detta?

Ja varför skulle det vara otroligt, moskén är känd sedan tidigare för att radikalisera ungdomar samt vad jag förstått haft två stycken IS resenärer.

Att man hittar vapen hemma hos någon av offren låter inte direkt osannolikt.
Citera
2019-03-17, 19:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Ja varför skulle det vara otroligt, moskén är känd sedan tidigare för att radikalisera ungdomar samt vad jag förstått haft två stycken IS resenärer.

eftersom detta är inget som det har rapporterats om varken i tråden eller i svensk media.
Citera
2019-03-17, 19:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Många har frågat om val av moské etc.

En av dem hade tydligen bjudit in någon tveksam talare från nått skitland för något år sedan, vilket sedan rapporterades in av moskébesökarna själva.
Citera
2019-03-17, 19:37
Medlem
Citat:
eftersom detta är inget som det har rapporterats om varken i tråden eller i svensk media.

Det var mer en reflektion.
Citera
2019-03-17, 19:38
Bannlyst
Det har redan pratats om i tråden för 100-150 sidor sen att mosken hade terrorkopplingar.
Citera
2019-03-17, 19:39
Medlem
Citat:
Låter troligt.

Kan det vara en attack som moskebesökarna planerade !?
De kanske beväpnat sig ( och därför så många dörrar stängda. Något mystiskt pågick! )

Isåfall kanske denna NZ-resenär faktiskt stoppade ett förekommande angrepp!
Mystiskt?
Så alla dörrar ska vara öppna?
Citera
Medlem
Citat:
Alla med hjärna som orkat läsa manifestet?

Du däremot tror och gissar saker utan att orkat läst ens 5% av händelsen.
Du refererar till en dåres skrift. Har läst dåren skrift och det mesta är svammel!
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Testosteron ja, män har mer av det. Män har också en instinkt att försvara familjen och gruppen. Därefter ideologisk övertygelse skulle jag säga.

Instinkt att försvara sin familj/sitt territorium är väl nerärvt i de flesta människors (och djurs) gener men att agera på den instinkten på detta vis är ju extremt ovanligt. Ideologi bidrar såklart mycket till just terrordåd, men majoriteten med ideologiska övertygelser begår inte terrordåd och våld/mord/våldtäkter på egna barn/kvinnor/män har lite eller inget med territorium eller ideologi att göra.
Citera
2019-03-17, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd

Sannolikt.

De förvarar sprängmedel och vapen hemma.

Man behöver nu kartlägga offren och se hur många som är is-terrorister.

Granska anhöriga och filma deras begravningar, pengarna som dom samlat in hittills kanske är terrorfinanserad.

Konfiskera och spåra transaktionerna säger jag
Så tänker polisen oxå
Citera
2019-03-17, 19:41
Medlem
Citat:
Förutom säkert 10-15 inlägg i tråden med flera källhänvisningar ifrån de tre största tidningarna på Nya Zeeland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in