2019-03-17, 19:20
Medlem
iJackSparrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Vet någo vart man kan hitta detta?

Finns överallt om du söker "Brenton Tarrant kiwifarms"
Citera
2019-03-17, 19:22
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vart är alla barnen i videon? tittat två gånger nu och inte sett ett enda barn
Hur många ska vara skadade/dödade? Jag har sett uppgifter om två döda varav en treåring. Det är väl inte orimligt att tro att föräldrarna försökte skydda dem med sina kroppar och att det var därför du inte såg dem.
Citera
2019-03-17, 19:22
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Vet någo vart man kan hitta detta?

Sök på "The great replacement manifest".
Citera
2019-03-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
det är nog bara mikrofonen som anpassar sig och tar upp de högre ljuden från vapnet

Han har ju musiken på i bilen , högt. Bilen är igång när han går in i moskén.
Citera
2019-03-17, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag lägger bara fram fakta, varken mer eller mindre.
Det ÄR främst män som utövar dödligt våld, våldtar/mördar kvinnor och barn men främst: skadar/dödar andra män.
Jag undrar då VARFÖR? Varför hotar män så ofta (senast i denna tråd idag) med att fysiskt skada, våldta eller mörda andra? Var kommer behovet ifrån och varför är beteendet så ovanligt bland kvinnor?

Miljö kan ju inte spela någon avgörande roll om man tänker muslimsk terrorist kontra västerländsk terrorist (helt olika uppväxtmiljöer), utseende skiljs åt (men är irrelevant för dåden) så då finns bara en enda gemensam nämnare: kuken.

Så vad har du för tankar kring det? Testosteron är det enda jag kan komma på, men eftersom de flesta med testosteron inte mördar/skadar/våldtar så undrar man ju vad mer som bidrar. Varför är vissa så trigger-happy?
Och nej, jag är varken feminist eller någon gullegull-handhjärtarperson (kräks helt ärligt på sånt beteende).

Testosteron ja, män har mer av det. Män har också en instinkt att försvara familjen och gruppen. Därefter ideologisk övertygelse skulle jag säga.
Citera
2019-03-17, 19:26
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hur många ska vara skadade/dödade? Jag har sett uppgifter om två döda varav en treåring. Det är väl inte orimligt att tro att föräldrarna försökte skydda dem med sina kroppar och att det var därför du inte såg dem.

Absolut! Jag har ingen aning men jag såg inget som påminde om något barn där i moskén har bara sett 1 video iof när han på slutet åker och skjuter genom rutorna i bilen sin kan inte yttra mig om en eventuellt annan video.
Citera
2019-03-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Precis.
Finns inga

Islamisterna har troligen lagt dit och dödat sina egna barn EFTER attacken.
Ser man på video2 har dom ju haft interna strider och lagt tomhylsor på golven men alla uppvisar mest skärskador.

Skytten var ju inte inne i moske2

Mest troligt.
Enligt tidningen NZHerald har det donerats en hel: "Online donations reach $6.3 million for victims of Christchurch mosque shooting"
Det gick fort!
Hur var det med de kristna offren det senaste och hur mycket fick de?
Citera
2019-03-17, 19:28
Medlem
Sdhatarens avatar
Citat:
Vart är alla barnen i videon? tittat två gånger nu och inte sett ett enda barn

Missar du barnen? Sitter en pojke o tittar mot honom kramande någon framför...
Rätt tidigt i filmen..
Antingen ljuger du bara, eller så har du problem med synen
Citera
2019-03-17, 19:29
Medlem
22juni41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Han får planera hur mycket han vill. 30 år framåt i tiden. Han överförs sannolikt till någon form av förvaring.

Terroristen Nelson Mandela släpptes efter 27år och han blev president, när folkopinion har vänt åt annat håll så det är inte helt omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Innan folk kommer in och leker amatörpsykolog kan man åtminstone läsa manifestet? Mods kanske kan gå in och radera alla inlägg som nämner högerextremism så höjs nivån något.
Exakt!

Jag kan förstå att när det gäller t.ex masskjutningen i Las Vegas 2017 när man fortfarande vet inte gärningsmannens motiv så man kan bara spekulera men vi har ju alla svar i Brenton Tarrants maniest, svart på vitt.

T.ex vi sällan diskuterar om psykisk hälsa bland ISIS terrorister för vi alla vet att de gjorde det av religiös motiv eller hämnd.
Citera
2019-03-17, 19:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Kan inte bekräfta detta men läst på twitter iafall av någon användare där som bor i Italien och där hade deras motsvarighet till vårat SVT sagt att de hittat vapen osv hos en av offren i detta dåd... men personen på twitter sa också att Italiens motsvarighet till vårat SVT har ungefär samma trovärdighet dvs 0.

Någon som känner någon i Italien som kan höra sig för och bekräfta detta?
Citera
2019-03-17, 19:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Missar du barnen? Sitter en pojke o tittar mot honom kramande någon framför...
Rätt tidigt i filmen..
Antingen ljuger du bara, eller så har du problem med synen

Ge exakt tid istället för att säga rätt tidigt i filmen...

Ja där såg jag det som såg ut som ett barn i grön tröja vid 8.20 in i filmen? han/hon såg inte ut att ha varit äldre än 3-4år.
Senast redigerad av nousernameneeded 2019-03-17 kl. 19:35.
Citera
2019-03-17, 19:32
Bannlyst
Citat:
Kan inte bekräfta detta men läst på twitter iafall av någon användare där som bor i Italien och där hade deras motsvarighet till vårat SVT sagt att de hittat vapen osv hos en av offren i detta dåd... men personen på twitter sa också att Italiens motsvarighet till vårat SVT har ungefär samma trovärdighet dvs 0.

Någon som känner någon i Italien som kan höra sig för och bekräfta detta?

Låter troligt.

Kan det vara en attack som moskebesökarna planerade !?
De kanske beväpnat sig ( och därför så många dörrar stängda. Något mystiskt pågick! )

Isåfall kanske denna NZ-resenär faktiskt stoppade ett förekommande angrepp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in