2019-03-17, 14:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har sammanställt uppgifter från Ig och tråden samt utifrån dem ställt relevanta frågor.
Du får nog precisera i vad du menar förtalet ligger?

Menar du killen som skriver om att han tror Noa säljer knark?
Citat: "Har anmält denna bild då jag får en känsla av att du säkert säljer knark"...

Eller "Kepsen på för att du ”duckar” farbror blå?😱

"Duckar" farbror blå kan väl betyda att han döljer något för polisen tror du inte det?

För att EN person skriver något på Insta
så betyder det inte att det är sant.

För att en person får en känsla av något
Citera
2019-03-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vilka barn menar du att fästmannen är pappa till?

HWs barn har olika fäder, ingen av dem är den fd fästmannen.
Ajdå, då har jag farit med oriktiga uppgifter om vem som skulle vara far till barnen. Sorry!
Tack för rättelsen!

Uppgiften jag lämnade var baserad på i första hand hur jag tolkade HW:s 'Tack' i uppsatsen och i andra hand på mina typ fördomar. Jag utgår från att man gifter sig med den man har barn med även om det kanske tar ett tag.

En rak fråga: Är HW olycklig?
Citera
2019-03-17, 15:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
För att EN person skriver något på Insta

För att en person får en känsla av något

Har inte påstått att det är sant att han säljer knark eller tar knark, men det är en av fler indikationer att det kan vara så.
"Kepsen på för att du ”duckar” farbror blå?😱

"Duckar" farbror blå kan väl betyda att han och inte SD döljer något för polisen tror du inte det?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-03-17 kl. 15:17.
Citera
2019-03-17, 15:09
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Har sammanställt uppgifter från Ig och tråden samt utifrån dem ställt relevanta frågor.

Citat: "Har anmält denna bild då jag får en känsla av att du säkert säljer knark"...

"Duckar" farbror blå kan väl betyda att han och inte SD döljer något för polisen tror du inte det?

Ps snabba dig skärmdumpa ig inläggen för mörkläggarna raderar snart.

Du menar alltså att det kan vara så att den äldsta sonen knarkar och har slagit ihjäl sin mamma i drogpåverkat tillstånd?

Fattar du inte ungdomarnas jargong på Insta? Grabben som skulle "anmäla" är ju kompis med N**.
Citera
2019-03-17, 15:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vi har fått veta att hans DNA sannolikt är funnet på BO, men att det är ganska värdelöst eftersom MGM och BO sägs ha haft en relation - detta uttalades av en pensionerad polis/presstalesman i Hasses Aros podd.
Att man skulle ha funnit spår från SD på LW:s kropp var en tråduppgift. Jag tolkar expolisen Gunnarsson och tidningarna som att det handlade om spår från LW hemma hos SD:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-03-17 kl. 15:43.
Citera
2019-03-17, 15:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
306 dagar har utredarna haft på sig att kartlägga LW:s liv och den närmaste kretsen kring henne. Fortfarande står MGM som Skäligen Misstänkt. Varför har de inte avskrivit honom?

306 möjliga utredningsdagar minus lediga helgdagar, semestrar, storhelger, eventuella sjukdagar och fortbildningsdagar blir i praktiken ca 5 månaders effektiv utredningstid.

Utan insyn i förundersökningen kan vi inte veta hur mycket eller lite som indikerar eller bevisar att MGM skulle vara GM. Vi har fått veta att hans DNA sannolikt är funnet på BO, men att det är ganska värdelöst eftersom MGM och BO sägs ha haft en relation - detta uttalades av en pensionerad polis/presstalesman i Hasses Aros podd.

Åklagaren säger att de väntar på IT-analyserna. Blir de digitala spåren MGM:s fall i fallet?
Kommer MGM få fira sin 45-årsdag i häktet?

MGM har gett tydliga budskap till tråden på sitt GC-konto och gjort en del ändringar - även vännen JG och andra bundsförvanter. Varför gör de så? (Hoppas de förklarar på sina GC-konton, för det är ju helt uppenbart att tråden följs. )

Det är inte SD som är närkingen som vunnit 500 mille? Skulle väl vara ganska likt honom.

Han har kanske börjat tippa efter hur det här fallet har utvecklat sig...
Citera
2019-03-17, 15:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Du menar alltså att det kan vara så att den äldsta sonen knarkar och har slagit ihjäl sin mamma i drogpåverkat tillstånd?

Fattar du inte ungdomarnas jargong på Insta? Grabben som skulle "anmäla" är ju kompis med N**.

Kanske knark och våldsam historik med BO är en dålig kombination om man vill slippa bli misstänkt för mordet ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-03-17 kl. 15:52.
Citera
2019-03-17, 15:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Kanske knark och upprepat våldsamt beteende mot sin mor är en dålig kombination om man vill slippa bli misstänkt för mordet ?
Menar du att ÅH har fel MGM?
Citera
2019-03-17, 15:29
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är inte SD som är närkingen som vunnit 500 mille? Skulle väl vara ganska likt honom.

Han har kanske börjat tippa efter hur det här fallet har utvecklat sig...

Vi får väl ledtrådar nästa gång han lägger ut en svit av efterloggningar på sitt GC-konto.
Citera
2019-03-17, 18:29
Medlem
Citat:

Ps snabba dig skärmdumpa ig inläggen för mörkläggarna raderar snart.

Jag är mycket förvånad att du inte kan reflektera över att kompisarna och även NW läser tråden här och skriver pikar på insta. Tidigt började ni spekulera över vad Cola innebär.
Du Snor-johan, som ska vara juridikstuderande, borde skämmas och be om ursäkt och ta dig en funderare över hur du ska fortsätta att förhålla dig i tråden. Du inger absolut inget förtroende.
Det är skrämmande hur du kan gå brottsoffret barn. Skäms på dig!
Citera
2019-03-17, 19:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
/../kompisarna och även NW läser tråden här och skriver pikar på insta./../

Vad är din uppfattning om vad kompisarnas syfte med sådana pikar skulle kunna vara?
Citera
2019-03-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vad är din uppfattning om vad kompisarnas syfte med sådana pikar skulle kunna vara?

Det spekulerades här i tråden Hej vilt så det kan väl vara pikar till trådläsarna? Om det skulle stämma så här man väl inte kvar det inlägget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in