Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Det här är inte off topic enligt mig. Man vet aldrig om det direkt eller indirekt kan ha haft med mordet att göra.
Jag undrar om Lena tyckte om HW:s fästman eller försökte förhindra deras giftermål? Det är lite anmärkningsvärt att de separerar nästan direkt efter Lenas mord kan jag tycka.
LW kanske ansåg att han hade drag av kontrollbehov, aggressivitet etc. Det är ingen typ man vill att ens dotter gifter sig med precis.
Den här tråden är lite som Pandoras ask eller som en rysk docka. För mig kommer det ideligen nyheter. Jag har missat det fetade.
Du menar alltså att HW och hennes fästman, tillika pappan till barnen hon nämner i uppsatsen, separerade strax efter mordet på LW?
Jag trodde att orsaken till att HW flyttade in hos UW var för att vara där som stödperson i dennes och barnens svåra tid. Är jag fel ute då?
OffT: Att jag tycks ha missat så mycket i den här tråden tolkar jag till min fördel. Kan tyda på att jag har ett liv utanför Flashback. Bra att veta.
Edit: I uppsatsen börjar HW med att tacka sina föräldrar. Därefter tackar hon sina blivande, amerikanska svärföräldrar (för hjälp med översättningar). Först därefter tack till barnen. Och först därefter och slutligen ett tack till "blivande make". Så skulle jag aldrig ha prioriterat mina 'Tack' i ett offentligt arbete.
En fråga: Hur är kontakten mellan HW och hennes föräldrar idag? Nån som vet?