2019-03-17, 12:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill absolut inte föra tråden OffT, men som den nyfiket människointresserade person jag råkar vara, så undrar jag vad som fick HW att välja 'SB', alltså självskadebeteende, som ämne för sin C-uppsats.
Jag vet att ämnena för de arbeten/uppsatser där jag varit ensam -eller delaktig i, de aldrig uppstått ur ett vacuum. Det behöver naturligtvis inte betyda att HW har en anamnes med sexuellt 'SB', men frågan blir kvar i mig.
Särskilt efter det där hårda pratet om att hämnas. Latent, illa dold aggressivitet. Så läser jag det.

Det här är inte off topic enligt mig. Man vet aldrig om det direkt eller indirekt kan ha haft med mordet att göra.
Jag undrar om Lena tyckte om HW:s fästman eller försökte förhindra deras giftermål? Det är lite anmärkningsvärt att de separerar nästan direkt efter Lenas mord kan jag tycka.
LW kanske ansåg att han hade drag av kontrollbehov, aggressivitet etc. Det är ingen typ man vill att ens dotter gifter sig med precis.
Senast redigerad av Rosamund 2019-03-17 kl. 12:11.
Citera
2019-03-17, 12:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Från Noas ig. En (fd?) ig-vän skriver till Noa.

Har anmält denna bild då jag får en känsla av att du säkert säljer knark...
Https://www.instagram.com/p/BowiuuoBDUs/

Från samma kompis "Kepsen på för att du ”duckar” farbror blå?😱
https://www.instagram.com/p/BppanE3FLHH/

NW skrev ett nu raderat inlägg med texten "Har man tagit f*n i båten, får man ro honom i land".

Tänkvärt är kanske att Noa skrev på bucketlist vecka efter att hans mors kropp hittats, "våra sorger är få"

Flera av Noas egna "olämpliga" instagraminlägg försvinner dock oftast ganska snabbt.

https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=64188487#editor
.
Vem är vi med insikt hur det förhöll sig hemavid att klandra honom ?

1. Kan dörren ha lämnats öppen för att känts sig trygg för att det var hennes egen son som villa prata utan att väcka småsyskonen?
2. Kan vittnesutsagan om en kvinnlig och manlig röst som hörts samtala gående mot planket varit NW och LW?
3. Kan med det utvecklade våldskapital som funnits mellan mamman och sonen vid flera tillfällen med anmälningar som följd handlat om att LW upptäckt att NW knarkade ?
4. Är det så att en uppgörelse att LW vägrade NW pengar för hon visste det skulle gå till knark sent den 14 maj till droger varit orsaken till avdagatagandet av LW ?
5. Att omöjligheten för Åkl att binda SD vid mordet är att GM är LWs son?
6. Att SD oberörbarhet som fått det enögda drevet dignostisera honom förklaras med detta?

Vi anmälan och första förhör på plats i LWs bostad lät sig väl patrullen av NW och UW oövertänkt snabbt övertygas om att det var en norgeresa-svartsjuk, våldsamt knoggnuggade SD som människorövat LW?

Ytterligare en uppmärksam postare:

Noa fyller väl 18 år i höst?

Den första länken angående knarket fungerar inte. Är det redan borttaget?

Edit: Det gick att öppna när man tog bort det ena "Https://" i länken.
Senast redigerad av Rosamund 2019-03-17 kl. 12:23.
Citera
2019-03-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det här är inte off topic enligt mig. Man vet aldrig om det direkt eller indirekt kan ha haft med mordet att göra.
Jag undrar om Lena tyckte om HW:s fästman eller försökte förhindra deras giftermål? Det är lite anmärkningsvärt att de separerar nästan direkt efter Lenas mord kan jag tycka.
LW kanske ansåg att han hade drag av kontrollbehov, aggressivitet etc. Det är ingen typ man vill att ens dotter gifter sig med precis.

Nja, nästan direkt efter LW:s död var det väl kanske inte,
drygt två månader efter mordet verkar förhållandet tagit slut.
Har för mig att bröllopet var planerat till den 1/9 om förhållandet
hade fortsatt.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Den 23 juli skrev hon på sociala medier att förhållandet med dåvarande fästmannen var slut.
Citera
2019-03-17, 12:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nja, nästan direkt efter LW:s död var det väl kanske inte,
drygt två månader efter mordet verkar förhållandet tagit slut.
Har för mig att bröllopet var planerat till den 1/9 om förhållandet
hade fortsatt.

Man ändrar ju inte alltid status direkt när ett förhållande ingås eller det knagar i fogarna och det börjar ta slut. Ibland separerar man på prov innan ett slutligt beslut om att gå isär och man låter omvärlden få reda på det.

Jag skulle därför tro att förhållandet mer eller mindre var över redan i nära anslutning efter mordet, om inte före.
Citera
2019-03-17, 12:34
Medlem
Citat:
Den här tråden är lite som Pandoras ask eller som en rysk docka. För mig kommer det ideligen nyheter. Jag har missat det fetade.

Du menar alltså att HW och hennes fästman, tillika pappan till barnen hon nämner i uppsatsen, separerade strax efter mordet på LW?
Jag trodde att orsaken till att HW flyttade in hos UW var för att vara där som stödperson i dennes och barnens svåra tid. Är jag fel ute då?

OffT: Att jag tycks ha missat så mycket i den här tråden tolkar jag till min fördel. Kan tyda på att jag har ett liv utanför Flashback. Bra att veta.

Edit: I uppsatsen börjar HW med att tacka sina föräldrar. Därefter tackar hon sina blivande, amerikanska svärföräldrar (för hjälp med översättningar). Först därefter tack till barnen. Och först därefter och slutligen ett tack till "blivande make". Så skulle jag aldrig ha prioriterat mina 'Tack' i ett offentligt arbete.

En fråga: Hur är kontakten mellan HW och hennes föräldrar idag? Nån som vet?
Senast redigerad av Carinah78 2019-03-17 kl. 12:46.
Citera
2019-03-17, 13:23
Medlem
Citat:
Man ändrar ju inte alltid status direkt när ett förhållande ingås eller det knagar i fogarna och det börjar ta slut. Ibland separerar man på prov innan ett slutligt beslut om att gå isär och man låter omvärlden få reda på det.

Jag skulle därför tro att förhållandet mer eller mindre var över redan i nära anslutning efter mordet, om inte före.

Säger inte emot dig, dina uppgifter kan mycket väl stämma.
Citera
2019-03-17, 14:22
Medlem
Honan6s avatar
306 dagar har utredarna haft på sig att kartlägga LW:s liv och den närmaste kretsen kring henne. Fortfarande står MGM som Skäligen Misstänkt. Varför har de inte avskrivit honom?

306 möjliga utredningsdagar minus lediga helgdagar, semestrar, storhelger, eventuella sjukdagar och fortbildningsdagar blir i praktiken ca 5 månaders effektiv utredningstid.

Utan insyn i förundersökningen kan vi inte veta hur mycket eller lite som indikerar eller bevisar att MGM skulle vara GM. Vi har fått veta att hans DNA sannolikt är funnet på BO, men att det är ganska värdelöst eftersom MGM och BO sägs ha haft en relation - detta uttalades av en pensionerad polis/presstalesman i Hasses Aros podd.

Åklagaren säger att de väntar på IT-analyserna. Blir de digitala spåren MGM:s fall i fallet?
Kommer MGM få fira sin 45-årsdag i häktet?

MGM har gett tydliga budskap till tråden på sitt GC-konto och gjort en del ändringar - även vännen JG och andra bundsförvanter. Varför gör de så? (Hoppas de förklarar på sina GC-konton, för det är ju helt uppenbart att tråden följs. )
Citera
2019-03-17, 14:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Den här tråden är lite som Pandoras ask eller som en rysk docka. För mig kommer det ideligen nyheter. Jag har missat det fetade.

Du menar alltså att HW och hennes fästman, tillika pappan till barnen hon nämner i uppsatsen, separerade strax efter mordet på LW?
Jag trodde att orsaken till att HW flyttade in hos UW var för att vara där som stödperson i dennes och barnens svåra tid. Är jag fel ute då?

OffT: Att jag tycks ha missat så mycket i den här tråden tolkar jag till min fördel. Kan tyda på att jag har ett liv utanför Flashback. Bra att veta.

Edit: I uppsatsen börjar HW med att tacka sina föräldrar. Därefter tackar hon sina blivande, amerikanska svärföräldrar (för hjälp med översättningar). Först därefter tack till barnen. Och först därefter och slutligen ett tack till "blivande make". Så skulle jag aldrig ha prioriterat mina 'Tack' i ett offentligt arbete.

En fråga: Hur är kontakten mellan HW och hennes föräldrar idag? Nån som vet?

Vilka barn menar du att fästmannen är pappa till?

HWs barn har olika fäder, ingen av dem är den fd fästmannen.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-03-17 kl. 14:41.
Citera
2019-03-17, 14:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Handlar det om baptister? De sägs ha en liberalare inställning i den frågan.

HW tycks vara katolik.
Citera
2019-03-17, 14:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
306 dagar har utredarna haft på sig att kartlägga LW:s liv och den närmaste kretsen kring henne. Fortfarande står MGM som Skäligen Misstänkt. Varför har de inte avskrivit honom?

306 möjliga utredningsdagar minus lediga helgdagar, semestrar, storhelger, eventuella sjukdagar och fortbildningsdagar blir i praktiken ca 5 månaders effektiv utredningstid.

Utan insyn i förundersökningen kan vi inte veta hur mycket eller lite som indikerar eller bevisar att MGM skulle vara GM. Vi har fått veta att hans DNA sannolikt är funnet på BO, men att det är ganska värdelöst eftersom MGM och BO sägs ha haft en relation - detta uttalades av en pensionerad polis/presstalesman i Hasses Aros podd.

Åklagaren säger att de väntar på IT-analyserna. Blir de digitala spåren MGM:s fall i fallet?
Kommer MGM få fira sin 45-årsdag i häktet?

MGM har gett tydliga budskap till tråden på sitt GC-konto och gjort en del ändringar - även vännen JG och andra bundsförvanter. Varför gör de så? (Hoppas de förklarar på sina GC-konton, för det är ju helt uppenbart att tråden följs. )
Är det den våldsamma knoggnuggningen du bygger din fix idé på eller har SD kanske drogad varit i slagsmål flera ggr med LW?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-03-17 kl. 14:40.
Citera
2019-03-17, 14:47
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Är det den våldsamma knoggnuggningen du bygger din fix idé på eller har SD kanske drogad varit i slagsmål flera ggr med LW?

Vad menar du? Hur får du mitt inlägg till en fix idé?
Citera
2019-03-17, 14:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så det är helt OK att förtala BOs barn
men MGM och hans familj ska skyddas
till varje pris?
Har sammanställt uppgifter från Ig och tråden samt utifrån dem ställt relevanta frågor.
Du får nog precisera i vad du menar förtalet ligger?

Menar du killen som skriver om att han tror Noa säljer knark?
Citat: "Har anmält denna bild då jag får en känsla av att du säkert säljer knark"...

Eller "Kepsen på för att du ”duckar” farbror blå?😱

"Duckar" farbror blå kan väl betyda att han och inte SD döljer något för polisen tror du inte det?

Ps snabba dig skärmdumpa ig inläggen för mörkläggarna raderar snart.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-03-17 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in