2019-03-17, 18:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Det flesta människa som agerar i krig eller i terror beter sig exakt sådär.

Minns du t.ex. videon från balkongen i Paris när terroristerna från Charlie Hebdo sköt polisen i huvudet för att säkra sig att han dog medans de gick förbi honom. Samma iskalla beteende.

När du bestämt dig för att döda någon, då har du ingen ånger utan bara metoden.

Ja det är nog tyvärr så. Jag skulle kunna döda men det skulle vara om personen mot mig hade ett vapen. Då hade det varit ok. Men detta dödade kan man ju aldrig som normal person fatta. Deras hat är så stort att de utan att blicka kan döda en tonåring tom.
Citera
2019-03-17, 18:06
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alltså va? Hahaha! Du är rolig! Ska hälsa min man att han är en afgansk småpojke! Hahaha!!😂😂😂

Jag konstaterar bara fakta, de som begår terrordåd är för det mesta färdigväxta hanar "med kropp och snopp". Men du verkade helt missa att jag påpekar att orsaken till handlandet sitter i dessa mäns huvuden -inte i pungkulorna. Varför är det främst män som utövar våld? Testosteron? Hur tänker du kring detta?

Här har vi - återigen - en svensk kvinna som inte förstår orsak och samband. Inte kan det väl vara kulturella konflikter och rivaliserande folkgrupper (mångkultur och massinvandring alltså) som orsakar dessa attacker fram och tillbaka. Nej, det har ingenting alls med saken att göra. Problemet är givetvis det manliga könet. Handhjärta. Innan muslimer kom till Sverige så var det svenska män som turades om att brutalt gruppvåldta småbarn och highfiva varandra. Det har ingenting alls med kultur att göra. Om det inte fanns invandrargäng här som sköt på varandra två gånger om dagen så skulle det vara svenska män som gjorde det istället. För att inte tala om alla tusentals svenska män som reser iväg på terrorläger och slänger ut sina döttrar från balkongen.

Om bara män slutade vara män så skulle 1400 år gammal muslimsk jihad upphöra direkt.

Briljant. Helt fantastisk feministisk analys. Du borde bli politiker.

Slänger in denna i diskussionen också...

Citat:
Are female suicide bombers deadlier than male suicide bombers? Utilizing newly coded data on the tactical attributes of suicide terrorism worldwide from 1998 to 2015, this study shows that the use of female suicide bombers is not only positively correlated with the lethality of the suicide attacks, but also accentuates the existing tactical advantages of suicide terrorism. Especially in the cases of soft targets like civilians, and easily accessible locations, the deadliest outcomes result from those attacks carried out by female suicide bombers.

Är det östrogenet som är problemet?
Senast redigerad av deadset 2019-03-17 kl. 18:22.
Citera
2019-03-17, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Enligt min karta så ligger inte nya Zeeland i Britannien.

!

Länka till den som påstod det ?

Bra dum om man inte ens tittat på deras flagga.
Den har storbritanniens unionsflagga.

Du vet den blå med rött kors över sig....

1840 blev det en koloni i brittiska imperiet.

Av 4.4 miljoner invånare är 70% av europeisk börd.

6% asiater
14 % Maorier

Sen 1907 har det varit en självständig konstitutionell monarki inom det brittiska samväldet. Allt enligt Wikipedia.

Alternative hate facts kanske din klan säger....

Slänger du ur dig samma löjliga saker om Kanarieöarna?

"Höhö det ligger ju inte i Spanien så därför är det nog afrika"

Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley
Det troligaste är väl att hämnden kommer ske i NZ och inte i Sverige. Våra muslimer är snälla, mestadels.

Jag tror alla ni som relativiserar islam.
Som skriver "nu kommer nog hämndaktioner"

Innerst inne är rädda och mycket väl vet om hotet från dom. Därför stryker ni dom mothårs och kanske hoppas på så vis ni ska bli skonade.

Ungefär som inställsamma offer fjäskar för skolans nya bråkstake för att hoppas man inte blir mobbbad om man är snäll mot antagonisten. Barn gör detta i 5 års åldern och det är precis samma undermedvetna mekanismer som sätts igång hos vuxna människor.

Krönikörer, vänstern ,journalister tror deras mildrande ordval och fokus på högern ska lugna hatet i islamisternas framfart, men de ska inse att denna fega attityd inte kommer hindra deras egna halsar från svärdet.
Citera
2019-03-17, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Vart ser du kopplingen mellan nassedårens dåd och ett antal mord/våldtäkter

Alla med hjärna som orkat läsa manifestet?

Du däremot tror och gissar saker utan att orkat läst ens 5% av händelsen.
Citera
2019-03-17, 18:14
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askkungen
Det här attentatet måste vara den absolut värsta och grymmaste händelsen i mänsklighetens historia. En mer iskall och ond människa har nog aldrig funnits.

Är du dum i huvudet? Har du missat alla islamistiska terrordåd? Missade du Bataclan?
Citera
2019-03-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Länka till den som påstod det ?

Bra dum om man inte ens tittat på deras flagga.
Den har storbritanniens unionsflagga.

Du vet den blå med rött kors över sig....

1840 blev det en koloni i brittiska imperiet.

Av 4.4 miljoner invånare är 70% av europeisk börd.

6% asiater
14 % Maorier

Sen 1907 har det varit en självständig konstitutionell monarki inom det brittiska samväldet. Allt enligt Wikipedia.

Alternative hate facts kanske din klan säger....

Slänger du ur dig samma löjliga saker om Kanarieöarna?

"Höhö det ligger ju inte i Spanien så därför är det nog afrika"

Jag tror alla ni som relativiserar islam.
Som skriver "nu kommer nog hämndaktioner"

Innerst inne är rädda och mycket väl vet om hotet från dom. Därför stryker ni dom mothårs och kanske hoppas på så vis ni ska bli skonade.

Ungefär som inställsamma offer fjäskar för skolans nya bråkstake för att hoppas man inte blir mobbbad om man är snäll mot antagonisten. Barn gör detta i 5 års åldern och det är precis samma undermedvetna mekanismer som sätts igång hos vuxna människor.

Krönikörer, vänstern ,journalister tror deras mildrande ordval och fokus på högern ska lugna hatet i islamisternas framfart, men de ska inse att denna fega attityd inte kommer hindra deras egna halsar från svärdet.
Förstår du inte att ett sådant nassedåd legaliserar ett muslimskt terrordåd i vissas värld.
Citera
2019-03-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det som slår mig mest efter att ha sett videon är hur en person kan vara så här känslokall. Det är extremt upprörande att se. Ingen ånger alls som det verkar. Är det så det ska bli är det lika bra att ge upp detta med mänskligheten direkt. Inser att detta är vanligt men vad gör exakt att en människa kan agera på detta sättet?
Kan vara att han intagit någon form for ångestdämpande medication. Också Breivik intog olika mediciner för att höja sin prestationsförmåga innan han gick till verks. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3jAL5/sa-drogade-han-sig-fore-dadet
Citera
2019-03-17, 18:18
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
En manlig terrorist -no shit mate!!
Vad ÄR det med vissa män och deras förkärlek till våld?! Varför måste de fysiskt misshandla eller utplåna andra människor överhuvudtaget?? Krig, terrorism, kvinnohat, drogrelaterat våld etc...
Sluta vara så jävla känslostyrda, om ni inte kan hantera känslor (som bara sitter i era egna huvuden btw) utan att agera ut och förstöra för andra.
Det kommer seriöst ingenting gott ur detta, ingen vinst för någon på något sätt.

Dock första gången jag hör om ett västerländskt rasistiskt terrordåd som faktiskt har muslimska offer och inte likt Anders Breivik mördar vita västerländska barn för att han hatar muslimska mellanösternmän (logiken). Detta dåd är såklart exakt lika hemskt men åtminstone logiskt offermässigt.

Miljön blir bättre om folk dör.
Citera
2019-03-17, 18:18
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askkungen
Det här attentatet måste vara den absolut värsta och grymmaste händelsen i mänsklighetens historia. En mer iskall och ond människa har nog aldrig funnits.
Har du redan glömt Breivik? Breiviks terror toppar det här. 77 döda totalt. 69 på Utöya, varav hälften var under 17år. Offren i moskén var mest män, några ungdomar och ett fåtal barn.
Citera
2019-03-17, 18:22
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley

1. Hade han musikspelare med sig, man hör ju musik? Musiken borde inte ha kommit från moskens hall eftersom musik är haram i islam (annat än hymner av manliga körer)? Men musiken försvinner när han är inne i stora lokalen vilket får mig att undra om han lagt en högtalare i entrén?

det är nog bara mikrofonen som anpassar sig och tar upp de högre ljuden från vapnet
Citera
2019-03-17, 18:26
Medlem
En del undrar hur man kan vara så känslokall.

Jag kommer ihåg när jag titta på danskan och norskan, att jag mådde riktigt jävla dåligt efteråt. Hade jättesvårt att sova den kvällen.

När jag titta på den här videon och såg tjejen i slutet som ropar "Help me, help me" så är det för mig ungefär som att se någon skjuta en älg.

Det är inte så att jag njuter av att se älgen dö men det är bara ett djur. Man blir inte direkt ledsen.

Nu kan jag lugna er med att jag inte har något hat emot älgar eller går runt i min vardag och tänkerk fyfan vad jag ogillar älgar.

Men jag blir inte ledsen om någon skjuter en älg.
Citera
2019-03-17, 18:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Vad var det för slags moskéer som blev utsatta? Shia eller sunni? Åt det mer moderata hållet eller extremistiska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in