2019-03-17, 17:37
Medlem
Dofternas avatar
Giganten Rashid Musa ger sin syn på saken i tidningsdraken Nyhetsbyrån Järva.

"I kölvattnet av attentatet i Christchurch har diskussionerna handlat om en ensamgalning som agerade på egen hand. Politiker och proffstyckare har också förklarat att gårdagens terrorattentat skulle vara ett resultat av muslimska extremister och deras politiskt motiverade våldshandlingar i Europa. Offren i Christchurch får därmed bära ansvaret för vad enskilda individer gör i islams namn. En del har till och med hävdat att man inte ska ge för mycket uppmärksamhet till förövaren. Med andra ord, slutar man prata om det så kanske problemet försvinner av sig självt. Det politiska etablissemanget har (o)medvetet misslyckats med att sätta attentatet i ett politiskt sammanhang. "

https://www.nyhetsbyranjarva.se/brenton-tarrant-ar-en-produkt-av-var-samtid/?fbclid=IwAR1HjSzOBYz1aiSvDOuQlfdbjYzPErykwldYWL_H QZsmiRD5_UzQm8vin0Q
Citera
2019-03-17, 17:40
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Han är av brittiskt ursprung, alltså samma etnicitet som Nya Zeeländare.

Enligt min karta så ligger inte nya Zeeland i Britannien. Han får väl flytta tillbaka och hjälpa Britannien eller som vi kallar det idag nya Pakistan till att "vita" återhämtar sig från nedgång. Snubben hycklar ju...Riktigt super loser som hans hjärntvättade supportar här.

Sådana fega kräk förstör bara för riktiga patrioter och nationalister i västvärlden. Vi som vill deportera större delen av utlänningar som inte har något med våra länder att göra!
Citera
2019-03-17, 17:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Det som slår mig mest efter att ha sett videon är hur en person kan vara så här känslokall. Det är extremt upprörande att se. Ingen ånger alls som det verkar. Är det så det ska bli är det lika bra att ge upp detta med mänskligheten direkt. Inser att detta är vanligt men vad gör exakt att en människa kan agera på detta sättet?
Citera
2019-03-17, 17:44
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Giganten Rashid Musa ger sin syn på saken i tidningsdraken Nyhetsbyrån Järva.

"I kölvattnet av attentatet i Christchurch har diskussionerna handlat om en ensamgalning som agerade på egen hand. Politiker och proffstyckare har också förklarat att gårdagens terrorattentat skulle vara ett resultat av muslimska extremister och deras politiskt motiverade våldshandlingar i Europa. Offren i Christchurch får därmed bära ansvaret för vad enskilda individer gör i islams namn. En del har till och med hävdat att man inte ska ge för mycket uppmärksamhet till förövaren. Med andra ord, slutar man prata om det så kanske problemet försvinner av sig självt. Det politiska etablissemanget har (o)medvetet misslyckats med att sätta attentatet i ett politiskt sammanhang. "

https://www.nyhetsbyranjarva.se/brenton-tarrant-ar-en-produkt-av-var-samtid/?fbclid=IwAR1HjSzOBYz1aiSvDOuQlfdbjYzPErykwldYWL_H QZsmiRD5_UzQm8vin0Q
Det är det väl ändå ytterst få politiker och proffstyckare som hävdat?

Vad jag har sett har fokus legat på fascism och islamofobiska/muslimfientliga tankefigurer.
Citera
2019-03-17, 17:45
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är flera saker som slår en.
1. Väldigt ologiskt beteende av GM. Varför gå ut till bilen hämta mer ammunition och in och skjuta alla igen?
2. Varför skjuter han sönder sin egen bil inifrån?
3. Varför är det ingen som kallas på polis? Han håller ju på i flera minuter och skjuter, går ut till bilen, går in och skjuter igen.
Tyckte också att det var ologiskt att han gick tillbaka och hämtade mer ammo med tanke på att han bara brände av 2-3 mag när han kommit tillbaka. Dessa kunde han lika gärna haft på sig från början.

De som är i lokalerna ringer inte efter polis, de flyr för sina liv. Det tar dessutom ofta tid för larmcentralen att prata med den som ringer om vad som hänt och var och det tar tid för polisen att komma på plats. Ändå är polisen snabba, han möter ju utryckande poliser på vägen.

Vad jag undrar över är:

1. Hade han musikspelare med sig, man hör ju musik? Musiken borde inte ha kommit från moskens hall eftersom musik är haram i islam (annat än hymner av manliga körer)? Men musiken försvinner när han är inne i stora lokalen vilket får mig att undra om han lagt en högtalare i entrén?

2. I stora lokalen, till höger verkar en stor grupp män kura i hörnet men det är en öppen dörr där som leder in till ett annat rum, det verkar som i princip nästan ingen tagit sig in i det rummet, det hade förvisso inte hjälpt dom för utgången till det rummet var i korridoren över vilken gärningsmannen hade fri uppsikt?
Citera
2019-03-17, 17:46
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det kokar i hela den muslimska världen nu. Vi har sett massdemonstrationer i Bangladesh, Marocko och Turkiet, men det är troligtvis i nästan varenda muslimskt land. Allt talar för en muslimsk hämndattack mot väst inom kort. Det kan mycket väl bli i Sverige. Hur kommer reaktionerna att bli då? Jag tror vi närmar oss en punkt då de flesta kommer att inse att fredlig samexistens är oerhört svår att uppnå.
Det troligaste är väl att hämnden kommer ske i NZ och inte i Sverige. Våra muslimer är snälla, mestadels.
Citera
2019-03-17, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Finns hur mycket fördömanden som helst om ni verkligen VILL se det. Men ni googlar hellre fram youtubeklipp på ”vita” demonstrationer och gör er avvägning där.

https://www.lansingislam.com/muslims-condemn-terrorist-attacks.html
Nej, det finns inte hur många fördömanden som helst. Dessa existerar bara i din hjärna, ditt önsketänkande är inte verkligheten. Du är bara en kommentator som ingen bjöd in.
Citera
2019-03-17, 17:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är det väl ändå ytterst få politiker och proffstyckare som hävdat?

Vad jag har sett har fokus legat på fascism och islamofobiska/muslimfientliga tankefigurer.

Va!? Rashid har ju skrivit tvärtom. Nu fattar jag ingenting?
Citera
2019-03-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det som slår mig mest efter att ha sett videon är hur en person kan vara så här känslokall. Det är extremt upprörande att se. Ingen ånger alls som det verkar. Är det så det ska bli är det lika bra att ge upp detta med mänskligheten direkt. Inser att detta är vanligt men vad gör exakt att en människa kan agera på detta sättet?

Nu har du tittat på en video. Du känner dig upprörd. Har du någon som helst empati för alla de flickor och kvinnor som har gruppvåldtagits/mördats i Sverige och Europa?
Citera
2019-03-17, 17:50
Avslutad
Citat:

Tycker inte alls det är känslokallt, förstår du vilket hat som har alstrats inom honom? Det som svenskarna har fått uppleva är känslokallt.
Citera
2019-03-17, 17:52
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:

Det flesta människa som agerar i krig eller i terror beter sig exakt sådär.

Minns du t.ex. videon från balkongen i Paris när terroristerna från Charlie Hebdo sköt polisen i huvudet för att säkra sig att han dog medans de gick förbi honom. Samma iskalla beteende.

När du bestämt dig för att döda någon, då har du ingen ånger utan bara metoden.
Citera
2019-03-17, 17:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Nu har du tittat på en video. Du känner dig upprörd. Har du någon som helst empati för alla de flickor och kvinnor som har gruppvåldtagits/mördats i Sverige och Europa?

Klart jag har. Men två fel gör inte ett rätt. Man kan tycka detta är hur sjukt som helst. Den här idioten försvarade sig just så men hade ihjäl helt oskyldiga, Hoppas han kommer brinna i helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in