2019-03-17, 16:16
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Jag undrar just om de som följer kuriositeterna har annat för sig?

Men för bidra till att lyfta tråden framåt och bringa lite klarhet. Varför tror du att Hanna och Oskar mördade sina barn?

På A; Gissar jag på tvångstankar hos O.

På B; Gissar jag på tvångstankar hos båda föräldrarna - men O genomförde dom, (i tråden borde det skrivas "tvangs genomföra dom")

Varför och vari tankarna bestått - vet jag inte. Det är av den anledningen jag hänger här. Du har inte gett mig svaren - ingen annan heller. Jag är dock förtröstansfull och tror att det förr eller senare går att bringa någon sorts klarhet i varför två oskyldiga barn blivit brutalt mördade. Deras mamma har också fått sitt liv avslutat, en rimlig fråga blir då - varför (?).
Citera
2019-03-17, 16:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej, men det förs mycket noggrann statistik över alla de fall där en kvinna mördas av sin partner eller expartner. Det publiceras ofta nya svartkantade siffror på bl a Aftonbladet räknas ihop år efter år. Två journalister har fått dela på Stora Journalistpriset för dessa reportage.

Vi är numera nere i siffror kring 16-18 kvinnor varje år som dödats av sin man/ex-man.
Tycker du att Os strypdödande av H ska räknas in i dessa siffror?
Om inte varför inte?

Om vi får nya bevis som skulle fria H från delaktighet - O mördade H först och gjorde resten på eget bevåg? ?
Om vi får nya bevis som skulle fria O från delaktighet - han kom hem till mördade barn och psykotisk hustru?

Eftersom de var överens om att döda flickorna och sej själva så tycker jag inte att strypdödandet av H ska räknas in i dödligt våld mot kvinnor i nära relationer.
Om det skulle visa sej att H inte har något med denna händelse att göra så skulle hon naturligtvis ingå i statistiken över kvinnor som mördas av sina män.(mer än 3 rader...)
Citera
2019-03-17, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var båda!

Planeringen långt innan (av förklaringsbrevet att döma), ja. Men morden?
Citera
2019-03-17, 16:27
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är just det som inte går, A-C A, bekräftar inget av vad du skriver via mail eller telefonsamtal, h*n hänvisar endast till den pressträff som hölls i december och vägrar att kommentera något utöver den.

Jag har försökt båda varianterna och får inga svar.

Jag skulle kunna försöka ta kontakt igen och be att få det på mail, jag hade telefonkontakt med henne senast i torsdags 14/3 då hon ringde mig igen. Jag har ju som sagt en personlig koppling till detta.

Men - och det är väl den springande punkten - jag tycker inte att jag ska serva de som betett sig på det här sättet mot bl a mig. Den stämning, de vidriga inlägg och nedvärderande skällsord som vissa postare i den här tråden uppvisat - inkl de pm och mail som skickats - ger inte riktigt motivation för någon mer egen arbetsinsats.

Jag har fått denna info från A-C A, jag har ingen anledning att ifrågasätta henne, hon var väldigt tydligen med att forensiska fynd visat att enbart en förälder dödade båda barnen.
Tro på det eller låt bli, jag bryr mig inte, jag vet vad hon sa.
Kanske får du det bekräftat genom de journalister som just nu gräver i Bjärredshändelsen, jag har lämnat ut även infon vad AC A uppgav till dem jag har kontakt med.
Citera
2019-03-17, 16:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag skulle kunna försöka ta kontakt igen och be att få det på mail, jag hade telefonkontakt med henne senast i torsdags 14/3 då hon ringde mig igen. Jag har ju som sagt en personlig koppling till detta.

Men - och det är väl den springande punkten - jag tycker inte att jag ska serva de som betett sig på det här sättet mot bl a mig. Den stämning, de vidriga inlägg och nedvärderande skällsord som vissa postare i den här tråden uppvisat - inkl de pm och mail som skickats - ger inte riktigt motivation för någon mer egen arbetsinsats.

Jag har fått denna info från A-C A, jag har ingen anledning att ifrågasätta henne, hon var väldigt tydligen med att forensiska fynd visat att enbart en förälder dödade båda barnen.
Kanske får du det bekräftat genom de journalister som just nu gräver i Bjärredshändelsen, jag har lämnat ut även infon vad AC A uppgav till dem jag har kontakt med.

Om hon nu var väldigt tydlig med de uppgifter som du fått och påstår att de är officiella så skulle de ha varit med i den FUP vi har läst.

Som sagt, jag har försökt att få A-C A att verifiera din utsaga och det går inte, inte en rad eller ord om något annat än vad som sas på pressträffen.

Det gäller ju för den FUP som är officiell också, inte en rad om de uppgifter du säger dig ha fått.

Blir väl till att vända sig till kammarrätten för att få någon ordning på gruppchef A-C A.
Citera
2019-03-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Planeringen långt innan (av förklaringsbrevet att döma), ja. Men morden?
Båda är misstänkta för mord, ingen är enbart misstänkt för planering. (Sagt med vänlig röst).
Citera
2019-03-17, 16:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Om hon nu var väldigt tydlig med de uppgifter som du fått och påstår att de är officiella så skulle de ha varit med i den FUP vi har läst.

Som sagt, jag har försökt att få A-C A att verifiera din utsaga och det går inte, inte en rad eller ord om något annat än vad som sas på pressträffen.

Det gäller ju för den FUP som är officiell också, inte en rad om de uppgifter du säger dig ha fått.

Blir väl till att vända sig till kammarrätten för att få någon ordning på gruppchef A-C A.

Lycka till med överklagande!
Du tror inte att personer med personlig koppling till det hela kan få mer info än allmänheten?
Citera
2019-03-17, 16:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Lycka till med överklagande!
Du tror inte att personer med personlig koppling till det hela kan få mer info än allmänheten?

Du menar såna som min brors kusin?

Om du nu skulle ha en sådan koppling så kan du inte säga att det är officiella uppgifter du förmedlar, officiella uppgifter är sökbara eller tillgängliga för alla, det är ju det som är vitsen med just "officiella".

Snyggt försök men inte så där värst trovärdigt med tanke på att missan27 ska också ha fått dessa uppgifter och vad h*n har sagt så är kopplingen de pianolektioner som M fick vilket innebär att i princip alla som hävdat någon form av samröre med familjen skulle kunna få ett personligt samtal med A-C A för mer information, det faller ju på sin egen orimlighet, sophämtarna kanske var du och bror med familjen, ska de också få "speciell information"?
Citera
2019-03-17, 16:47
Medlem
Citat:
Jag tror att du blandar ihop mig med någon annan, jag minns inte ens när jag har kommenterat eller läst något av dina inlägg förutom nyss då jag svarade på en direkt kommentar från dig.

Ja, det var det jag menade = det korta inlägget du gjorde ovan. Som jag svarade på.
Citera
2019-03-17, 16:49
Medlem
Citat:

Citat:

Som sagt tidigare, enligt offentlighetsprincipen är allt som en gång delgetts till någon ovillkorligen offentligt för alla. Lagen är tydlig med att den som lägger sekretessen under inga omständigheter får diskriminera någon. Av den anledningen måste dom 19 sidorna som hittills lämnats ut utan dröjsmål som det står i lagen kompletteras med hela eller delar av den forensiska rapport som hon har hävt sekretessen på vid sitt samtal med Solglittret. Det som styrker hennes utsaga måste framgå i dokumentet.

Anmälan görs här:
http://www.jo.se/sv/JO-anmalan/

Med de angivna tidpunkterna bör det vara enkelt att styrka samtalet.
Citera
2019-03-17, 16:50
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du menar såna som min brors kusin?

Om du nu skulle ha en sådan koppling så kan du inte säga att det är officiella uppgifter du förmedlar, officiella uppgifter är sökbara eller tillgängliga för alla, det är ju det som är vitsen med just "officiella".

Snyggt försök men inte så där värst trovärdigt med tanke på att missan27 ska också ha fått dessa uppgifter och vad h*n har sagt så är kopplingen de pianolektioner som M fick vilket innebär att i princip alla som hävdat någon form av samröre med familjen skulle kunna få ett personligt samtal med A-C A för mer information, det faller ju på sin egen orimlighet, sophämtarna kanske var du och bror med familjen, ska de också få "speciell information"?

Det är din tolkning. Missan27 hade också pratat med AC A och fått uppgifter bekräftade.
Du behöver inte just nu tro på det jag berättat, det är inget tvång.
Sannolikt kommer det bekräftas framöver om inte allt för lång tid.
Citera
2019-03-17, 16:51
Medlem
Citat:
Båda är misstänkta för mord, ingen är enbart misstänkt för planering. (Sagt med vänlig röst).

Jo, det vet jag såklart, liksom alla andra här vet det. Men det lilla vi hittills har fått veta om morden ger ett alltför stort utrymme för olika tolkningar. Den utskickade FUPen är ett hån mot oss alla, eftersom den inte förklarar ett dugg mer än PT gjorde.
(Sagt med vänlig röst).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in