Citat:
Ursprungligen postat av
Gullgulligullan
HAHAHA!
Sötnos, nu blir du sådär trilskig och krumbuktig igen, som du alltid blir när du vet att du är ute på djupt vatten och vet att du blivit fångad med handen i kakburken.
Att Hanna är dödad eller bragd om livet betyder inte att hon är mördad, vilket du tidigare försökt att så tvärsäkert plantera in som en trådsanning oräkneliga gånger, senaste i dag flera gånger. Det är det som jag vänder mig emot, Hanna blev visserligen bragd om livet, men inte mördad. Då hade Oskar varit misstänkt för mord på henne. Istället är makarna
endast misstänkta för mord på sina barn efter att ha gemensamt och i samförstånd beslutat sig för att döda sina barn för att sedan frivilligt avsluta sina egna liv.
Det här är inte rocket science, så du borde kunna förstå det, dina språkförbistringar till trots.
Apropå kakor... Det är få förunnat på jorden att kunna både ha kakan och äta den, men guldfisken våran har hittat ett fiskevatten som tydligen aldrig sinar. Hade det rört sig om ett annat fall och en annan aspekt hade man kunnat negligera det lättare.
Att strypa eller kväva hustrun, om det nu är vad som skett (vilket vi inte exakt vet), borde ju kunna kännas lite udda för de flesta av oss, men talar väl då för nån form av upplevd ödesgemenskap eller långvarig kännedom om besvär som ev. plågat henne, eller båda. Därtill var det oundvikligt när väl barnen var döda, och ”logiskt” i och genom deras långa planering.
Solglittret borde kanske rekommenderas besök i ”älgmördartråden” och i trådar med nödvärn och psykiatriska fall, och kanske beläggas med besöksförbud i trådar med ”barmhärtighetsmord”, där förvirringen tycks given från början. Men hen (jag tror det var en hen), har väl inga riktigt goda skäl att simma utanför skålen hens.
Domarn dömer, just för att det av princip är handlingen som döms, inte personen.