Att en kvinna en gång slår män, som sedan vinner i 99% av de övriga andra fallen, är naturligtvis ett extremt starkt bevis att TS är rätt. Inte 100% men 99%. Även "60% av hundslädstävlingar vinns av män" visar att män är bättre. 50/50 ska det vara. Och det är det aldrig någonsin i sportsammanhang.
Michelle Mouton vann rally-VM några gånger, i samma bil som männen. Hon körde som en riktig karl. En av de få kvinnor i världs-sport-historien jag räknar som "bättre än en man".
I hundslädsporten vill jag påstå att det är proportionerligt med vinnare på kvinnosidan. Iaf i Finnmarkslöpet som jag har följt. Det längsta loppet i Europa. På senare år kanske tom en övervikt av kvinnliga vinnare med avseende på antal startande. https://no.wikipedia.org/wiki/Finnmarksl%C3%B8pet#Vinnere
Ideologiska skygglappar. Lika sant som att skriva "europeer behövs inte, afrikaner kan göra allt lika bra". Duh. I själva verket dominerade afrikaner den tidiga dataåldern.
Det var därför jag vände på ditt barnsliga citat ”Krasst behövs kvinnor inte till något annat än att föda barn, allt annat görs lika bra eller bättre av män: Så den omvända tanken vore dödsstöten för mänskligheten liksom för FB. Ett FB med bara kvinnor = inget FB.”
För att visa hur mycket ditt resonemang saknar verklighetsförankring. Skulle alla världens invånare av kvinnligt kön på något mystiskt sätt försvinna över en natt, då skulle männen inte räcka till för att överta kvinnornas arbetsuppgifter både inom samtliga yrkeskategorier och i hemmen. Det kommer att bli dödsstöten för mänskligheten.
Det finns svarta européer (t ex afrosvenskar), vita asiater (t ex i Iran) och vita afrikaner (t ex i Sydafrika) så ditt citat om vita och afrikaner är så urbota korkat.
Tack för ett intressant och välskrivet inlägg, de är hyfsat ovanliga här på feministforumet. Det där med bilolyckor tänkte jag på, för är det inte så att kvinnor är överrepresenterade procentuellt sett i cykelolyckor? Alla som har cyklat i en trafikerad storstad (som exempelvis Stockholm) vet att det kan vara lite "vilda västern" ibland när cyklister ska hem från jobbet och kör som galningar. Det är väl möjligt att kvinnliga cyklister kanske hamnar lite utanför sitt egna element/sin säkerhetssituation i såna lägen, eller?
Varsegod! Jag vet inte om kvinnor är överrepresenterade i cykelolyckor, men det skulle inte förvåna mig, eftersom cykling är ett friare och mer spontant transportsätt än bilkörning med alla dess föreskrifter.Det är nog fler äldre som vågar köra bil än cykla. När kvinnor cyklar, cyklar de betydligt långsammare än män, viftar ofta med armarna när de ska svänga osv. Det är vanligare att de har hjälm och reflexvästar på sig. Faktum är att kvinnor är så försiktiga och måna om säkerheten att de t.o.m. kan ha reflexvästar när de är ute och joggar eller rastar hunden. De måste eftersom de inte har lika god rumsuppfattning som män. Män kan cykla snabbt som fan och skita i rödljus etc, medan det är sällsynt att kvinnor gör så. Att inkludera kvinnor i det offentliga livet på samma villkor som män innebär alltså per automatik en begränsning av mäns frihet.
Enligt expertisen skall det inte ha så stor betydelse annat än uppför och då måste förare oavsett hjälpa till. Man ser heller inte någon trend med väldigt små förare, det finns många småväxta att ta av i de arktiska regionerna. Den absolut viktigaste egenskapen är förstå dina hundar och ta hand om dem. De bränns annars direkt ut. Det är enormt arbete som kommer ut av hundarna, varje hund med kroppsvikt ca 25 kg förbrukar 10 000 kCal per dygn.
Kvinnor är också rätt sega/uthålliga. Detta, tillsammans med deras underhudsfett, gjorde dem framgångsrika på långsim/kanalsim över öppet vatten.
Det är alltid roligt när du som riktigt gammal man talar vad kvinnor gör eller tycker. Själv hade jag mest kvinnor runt mig när jag körde en Porsche.
Jag vet inte om det är så att USA-kvinnor kör mer japanska bilar än USA-bilar, du länkar inte till några fakta och är FBs mest fördomsfulla gubbe. Men kvinnor är fysiskt mindre än män, tjänar mindre än män, och köper därför mindre bilar.
Gåta som jag ställt tidigare på FB, som lurar nästan alla. Varför är damparaplyer mindre än herrpaparplyer?
Kvinnor har mindre händer.
Där kom ännu en Münchhausensk anekdot! Jag visste på förhand att du skulle komma med påståendet att du har en Porsche. Min magkänsla har aldrig fel. Inte heller i fråga om din påstådda ålder 50 år som du varit sen du registrerade dig. Plötsligt är du 56 år. Ett jädrans hopp på 6 år efter att ha varit 50 år i flera år.
Att kvinnor i snitt tjänar mindre än män beror helt enkelt på att de är mer föräldralediga, arbetar mer deltid, vabbar oftare och så vidare. Inte för att de har mindre hjärnor.
Här lite länkar om amerikanska kvinnors val av bilar:
Kompakta bilar och små suv:ar tilltalar många kvinnor. En liten bil behöver inte vara billigare än en stor bil. Det beror bland annat på prestanda och tillbehör.
Här kommer en gåta till. Varför är damhandskar mindre än herrhandskar?
Kvinnor har mindre händer.
Och så en till. Varför är damskor mindre än herrskor?
Kvinnor har mindre fötter.
Och den sista gåtan. varför kör kvinnor mindre bilar än män?
För att inte tala om att stöna under tennismatcher....
De stönar väl inte medvetet, men däremot tenderar allt de gör att innehålla sexuella implikationer/tolkas sexuellt av män. De är sexuella varelser på samma sätt som män är predatorer.
I hundslädsporten vill jag påstå att det är proportionerligt med vinnare på kvinnosidan. Iaf i Finnmarkslöpet som jag har följt. Det längsta loppet i Europa. På senare år kanske tom en övervikt av kvinnliga vinnare med avseende på antal startande. https://no.wikipedia.org/wiki/Finnmarksl%C3%B8pet#Vinnere
Kan så vara. Men det måste vara världens minsta sport, så statistiken blir skev och svår att jämföra. Och det är egentligen inte mannen eller kvinnan som gör den största insatsen, det är hundarna. Bland proffs-jockeys finns flera prisvinnande kvinnor t.ex, en betydligt större sport. Men de är inte i närheten av 50%, trots att 90% av alla som jobbar med hästar är kvinnor.
Efter en enda googling så hittar jag https://www.sleddogsport.net/. Tydligen har man oftast separata grenar för kvinnor och män. Om det är som du säger borde det inte behövas, någonting stämmer inte i dina siffror. Men jag bryr mig inte jag googla mer efter detta halmstrå.
Senast redigerad av Paris24 2019-03-17 kl. 16:16.
De länderna styrs av män. Förvisso även Allah, vilket är en bidragande orsak naturligtvis. Vilka egenskaper som är typiska för könen är ovidkommande i sammanhanget då det är hur verkligheten ser ut som spelar roll. Och i Afghanistan, Iran etc är det enbart män som bestämmer.
Så hur du kan få dessa stollars egenskaper till kvinnliga egenskaper, när kvinnor inte får säga ett pip där, är lite underligt.
De visar dock ständigt sina känslor, vilket är feminismens recept på mycket som de finner fel med svenska stoiska män, och "ensam är stark"-tänket som de hatar så mycket.
Arabiska män, som ständigt måste vandra i grupp och har total brist på förmåga att hålla tillbaka känslor, det ska visst vara nya mansidealet.