Citat:
Ursprungligen postat av
Hursomhelsting
Terrorhandlingar tar ingen hänsyn till ras ålder kön religion, målet är att skada fienden.
Man ska fördöma all terror men att så är det ju inte.
När palestinier attackerar civila Israeler, turister och sina egna då är den officiella svenska hållningen att det är av en frihetskamp.
Till en början Muhajedin, Al Qaida, ISIS dom var officiellt sedda som frihetskämpar till att dem gav sig på väst.
Sverige framförallt har varit passiv med att fördöma framtill 9/11 efter det så har tonen åter mjuknat och är fortsatt närmast ett känslofritt konstaterande och då tänker jag på ISIS resenärerna.
Kritiken, sanningen kommer ur fristående källor så som krigskorrespondenten Magda Gad och att det får inte en demokratisk stat hindra.
Allt är så uppenbart förljuget
Ja så är det tyvärr då och då i media och bland politiker. Så långt är jag enig. Men just eftersom jag tycker de har helt fel i nämnda exempel så ser då jag ingen anledning att själv börjar resonera lika dumt som dom... Istället tar jag avstånd till all terror, och förtsätter kritisera medier och andra som inte är lika konsekventa.
Nu säger jag inte att just du ”supportar” detta dåd utifrån detta. Men en del verkar numera tyvärr se hycklande medier och politiker som ett skäl att rättfärdiga terror som ”lösning”, när det ”passar”.
Oavsett vilken agenda man nu pratar om som begår terror så har anhängarna alltid sina skäl och ursäkter, ingen ser det som extremism när just deras fiender dödas i en attack.
Om det nu rent hypotetiskt hade handlat om att det bara var massa människor där som bevisligen har stridit för IS innan så hade det kanske varit mer försvarsbart, men jag tvivlar på att till exempel 3-åringen som också sköts ihjäl har sysslat med terrorism eller har kopplingar till IS.
Men jag hoppas verkligen medier och andra tar mer konsekvent och tydligt avstånd till all form av terror/extremism. För de har ju pga detta definitivt varit delaktiga i att skapa det här klimatet, där folk numera även sitter och strider om vilken terror som är ”minst dålig”. Inte ens att terrormord alltid är fel klarar folk längre av att enas om.