2019-03-17, 15:09
Medlem
22juni41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matau
Mr Anning släppte ett uttalande på fredagen och hävdade att den växande rädslan för den "ökande muslimska närvaro" var bakom Nya Zeelands terrorattack - som lämnade 49 döda dödar.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6816145/Dramatic-moment-Fraser-Anning-punches-young-man-egged-protest-rally.html

Nu tydligen andra politiker vill tysta senatorn Anning, genom rösta för att införa censur på honom.

Citat:
The government and opposition party agreed to pass a censure motion against Anning over his stance on the Christchurch shootings when Parliament resumes in April.
(LÄNK)

Vi lever i en sjuk värld, politiker VÄGRAR identifierar och löser problemet och hellre stoppar huvudet i sanden så våldsspiralen kommer fortsätta.
Citera
2019-03-17, 15:14
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Bara en tidsfråga tills dessa terroristdåds skjutningar ökar. Framförallt kommer de öka i England Tyskland Sverige eftersom i dessa länder har de blivit så att vi tagit in flest papperslösa samt flest invandrare där merpartern är av arabiskt ursprung tillhörande muslimer
Citera
2019-03-17, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Förstår mig inte på alla dessa efterblivna idioter som skapar ett falskt dilemma- en normal människa fördömer terrordådet oavsett melanin nivå hos GM.
Jag är så jävla trött på all islamist-terror så det här känns inte ett jävla skit ska du veta
Citera
2019-03-17, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Terrorhandlingar tar ingen hänsyn till ras ålder kön religion, målet är att skada fienden.

Man ska fördöma all terror men att så är det ju inte.

När palestinier attackerar civila Israeler, turister och sina egna då är den officiella svenska hållningen att det är av en frihetskamp.

Till en början Muhajedin, Al Qaida, ISIS dom var officiellt sedda som frihetskämpar till att dem gav sig på väst.

Sverige framförallt har varit passiv med att fördöma framtill 9/11 efter det så har tonen åter mjuknat och är fortsatt närmast ett känslofritt konstaterande och då tänker jag på ISIS resenärerna.

Kritiken, sanningen kommer ur fristående källor så som krigskorrespondenten Magda Gad och att det får inte en demokratisk stat hindra.

Allt är så uppenbart förljuget

Ja så är det tyvärr då och då i media och bland politiker. Så långt är jag enig. Men just eftersom jag tycker de har helt fel i nämnda exempel så ser då jag ingen anledning att själv börjar resonera lika dumt som dom... Istället tar jag avstånd till all terror, och förtsätter kritisera medier och andra som inte är lika konsekventa.

Nu säger jag inte att just du ”supportar” detta dåd utifrån detta. Men en del verkar numera tyvärr se hycklande medier och politiker som ett skäl att rättfärdiga terror som ”lösning”, när det ”passar”.

Oavsett vilken agenda man nu pratar om som begår terror så har anhängarna alltid sina skäl och ursäkter, ingen ser det som extremism när just deras fiender dödas i en attack.

Om det nu rent hypotetiskt hade handlat om att det bara var massa människor där som bevisligen har stridit för IS innan så hade det kanske varit mer försvarsbart, men jag tvivlar på att till exempel 3-åringen som också sköts ihjäl har sysslat med terrorism eller har kopplingar till IS.

Men jag hoppas verkligen medier och andra tar mer konsekvent och tydligt avstånd till all form av terror/extremism. För de har ju pga detta definitivt varit delaktiga i att skapa det här klimatet, där folk numera även sitter och strider om vilken terror som är ”minst dålig”. Inte ens att terrormord alltid är fel klarar folk längre av att enas om.
Citera
2019-03-17, 15:17
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Aa precis. Dom som inte fördömer detta hemska terrordåd är lika skyldiga som den högerextrema terroristen i NZ. Tystnad är farligt. Förbjud SD och Nmr liksom och lås in terroristen i isolerad cell för gott liksom. Det är nog nu med högerextrem terrorism.
Jag som vit man är beredd att ta ansvar för attacken i NZ den dag då muslimerna tar ansvar för islamisternas attentat.
Citera
2019-03-17, 15:18
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har "Muslim Rage Boy" uttalat sig än?

En medlem med aggressionsproblem?

Citat:
Ursprungligen postat av matau
Visst. Ridderligt mod är att inte lämna kvinnor och barn efter sig.
Men med muslimer är det motsatta. Rädda dig i första hand, i alla lägen utan att rädda andra.

Normalt så värdesätter muslimerna sina söner mer än sina fruar och döttrar, så att dom lämnar en pojke kvar bakom sig kan nog bero på att barnet var i den andra delen av moskén med sin mamma. (?) Dessutom så är dom äldre männen ev redan färdigutbildade jihadister. Så lillkillen skulle ta längre tid att hjärntvätta.

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu tror jag inte syftet var att döda barn. Moskér brukar ju mest vuxna besöka

Hans mål var nog att döda så många muslimer han bara kunde innan han själv skulle bli dödad så han struntade nog i om dom fick åka berg-och dalbana eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Dom använde nått liknande i filmen Aliens från 1986

Strobes fungerar tydligen mot allt med ögon. Kanske inte mot en synål då.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Och får vi i väst klä oss hur vi vill i deras länder? Nej.
OnT: Stämmer det som rapporterats att en man tog upp ett av vapnen och spjutkastade det i vindrutan på GMs bil, varvid rutan sprack?

Vindrutan hade GM redan skjutit hål i med hagelbössan så en spricka kan ha uppstått, men jag tvivlar på att det var så. Men Allah märker om han ljuger. Många vill säkert vara hjältar när alla som kan bevisa motsatsen är döda.
Citera
2019-03-17, 15:21
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej håller med ingen skillnad. Han skjuter urskiljeslöst och det kvittar vem han träffar. Det är som det ser ut kanske tonåringar men inga barn. Han skulle kanske skjutit rena barn också. Han verkar ju galen utöver det mesta och han skjuter som det kvittar vem han träffar.

Breivik gjorde ju en sak med att han inte sköt de som såg yngre ut än 13...

Det är ett terrordåd som vi har bevittnat dvs en urskillningslös slakt på människor.
Alternativet är att karln är sjuk och då är det ett vansinnesdåd.
Eftersom att Tarrant ej verkar att tillhöra någon organisation då lutar jag till sjuk i huvudet.

Jag har även en djupare foliehatts teori, att Tarrant i själva verket är en islamist ISIL.

ISIL har även många "vita" i sina led vilka sägs vara dem mest aktiva och själva kärnan.
Det är dem som är svåra att komma åt, falska identiteter och goda språkkunskaper.
Citera
2019-03-17, 15:22
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Förstår mig inte på alla dessa efterblivna idioter som skapar ett falskt dilemma- en normal människa fördömer terrordådet oavsett melanin nivå hos GM.

Hur tycker du att vi ska lösa problemet med muslimsk terrorism, med kärleksdemonstrationer eller verkans eld?

eller har du något eget förslag?
Citera
2019-03-17, 15:22
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, han avrättade dock långt fler vuxna. Vilket var poängen. Musselmaner brukar också avrätta barn. Först brukar de dock våldta dem. Bara se på yazidierna.

”Men dom då”

Så för att han avrättade fler vuxna är barnamorden alright? Oh the logic
Citera
2019-03-17, 15:24
Medlem
FedupFlorences avatar
Kan inte låta bli att tänka på ett scenario där pappan till Ebba hade tackat för hämnden. Att han på FB hade skrivit ett ödmjukt tack för vedergällningen och fått en massa snabba handhjärtan och styrkekramar som svar, postat av dom som postar av bara farten utan att veta var man borde stå. Och FB-vindarna hade tagit nord- och sydlig kurs och skapat en annan debatt över världen.

Många brottsoffer är ödmjuka och storsinta, empatin tycks vaddera deras värld och de är kloka intill obegriplighet. Det hade varit uppfriskande om Ebbas mamma eller pappa hade sagt något i linje med att de förstod GM:s syfte och tackade för tanken. Men vad hade hänt då?
Citera
2019-03-17, 15:25
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Muslimer har ingen moralisk rätt att hämnas någonting i våra länder. När de befinner sig i vita länder så är de ju inkräktare, ockupanter och en fientlig och konkurrerande folkgrupp som har kommit till de vita folkens länder.

Sen kommer de ju givetvis att "hämnas" men de utsätter ju oss redan för terrordåd hela tiden, gruppvåldtäkter på löpande band, mord, misshandel osv så det gör nog ingen större skillnad.

Skytten på Nya Zeeland vill ju dock uttryckligen att muslimer ska hämnas och begå ännu mer terror mot vita. Han vill ju kicka igång en våldsspiral och mer intensiv konflikt mellan olika parter. Han skriver om detta i sitt "manifest". Breivik var inne på samna tankegångar. Förutom att hetsa muslimer och andra rasfrämlingar till att begå ännu mer brott mot vita än vad de redan gör av automatik så vill både Tarrant och Breivik att det anti-vita systemet ska öka sitt förtryck av vita, vilket de hoppas ska leda till att fler vita gör revolt.

Detta resonemang kallas för "spänningens strategi" och har använs och förespråkats både av vänster- och högerradikala. Fascister och kommunister i Italien och RAF i Tyskland, ETA i Baskien/Spanien tillämpade denna strategi. Dock så har "spänningens strategi" aldrig riktigt lyckats och det blev inte som de olika grupperna hade trott och hoppats.

Det är alltså högst tveksamt om såna här politiska terrordåd i enlighet med teorierna om "spänningens strategi" leder till de resultat som terroristerna önskar.

IRA lyckades delvis.
Citera
2019-03-17, 15:26
Medlem
Sdhatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hur många av de döda var barn? Knappast hans primära mål i attacken. Skäggiga vuxna män var nog främsta målet.

Skitsnack, har du sett filmen?? I en sekvens så ser man en liten pojk titta upp och han skjuter kallblodigt.
Utanför ligger en tjej och skriker Help me help me han lögger några kulor i huvet så det stänker hjärnsubstans.
Han va totalt empAtilös i sin handling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in