2019-03-17, 13:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men är du fullkomligt snurrig?
Hur skulle O kunnat dö vid något annat tillfälle än sist när de andra tre är mördade??
Ingen av de andra tre har suiciderat - de har mördats av någon som fortfarande var vid liv efter deras död.

Jag skulle gärna se en hopknyplad teori av dig för hur O kunde dö före någon av de andra... det skulle vara intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av develi

Vad tror du om att Hanna mördat barnen då? Vad jag skrev om är att vid det datum du påstod dig leverera offentliga uppgifter så var det inte så.
Det var inte offentliggjort förutom via dig.

Samtliga uppgifter jag lämnat innehåller uppgiven källa och datum. Lätt att kontrollera.
Jag har aldrig tvingat dig att tro på dessa uppgifter, du har flera gånger skrivit att du inte vill tro på dem. Det är naturligtvis upp till dig om du vill leva i förnekelse och okunnighet.
Bara trist att ägna trådutrymme åt spekulationer som vi redan känner till fakta om.
Successivt har alla uppgifter utom den sista redan nu offentligt bekräftats. Det kommer ske även med uppgiften att endast en förövare mördade bägge barnen.

Som du mycket väl vet sköts utlämnandet av FUP hela tiden fram. A-C A uppgift till mig 8/2 var under följande vecka, sedan Kom ytterligare två meddelande från A-C A att FUP ytterliggare skjutits fram.
Som du mycket väl själv begriper har jag aldrig uppgett när FUP skulle komma, endast refererat A-C As info. Du får nog fråga henne varför FUP dröjde, jag har ingen aning.

Nej nu får du ta och beskriva hur O kunde suicidera före de andra.
Jag är förväntansfull.
Citera
2019-03-17, 13:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att det är såna här meningsutbyten som ligger bakom anklagelserna mot Remark om att skapa trådsanningar. Det måste kännas kränkande när någon har större insyn i fallet. Men man får gilla läget helt enkelt.

Problemet med Remarks uttalande var ju som du ser att jag bad om källa. Något som Remark inte levererade. Hade hen nämnt namn och datum på en offentligt anställd person som lämnat ut just den uppgiften, kanske direkt till Remark, hade det naturligtvis varit en helt annan sak. Då hade det gått att kontrollera.
Citera
2019-03-17, 14:03
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Det står inte i FUBen att Hanna blev mördad. Det står att hon blev bragd om livet vilket betyder att hon är dödad, eller i detta fall fick hjälp att dö eftersom det finns bevis på att föräldrarna var överens om allt som skulle hända. Dessutom begränsar sig brottsreduceringen till att båda makarna var misstänkta för mord på sina två barn och inget annat. Resten är fria fantasier från din sida och en fortsättning på ditt fruktlösa fälttåg att rentvå en kvinna som mördat sina två barn. Äckligt är det, ditt gullande med en barnamörderska.

Är du verkligen så okunnig om rättsutlåtanden att du tror att ”bragd om livet” i ett rättsutlåtande innebär något annat än att någon annan person dödat denne?
Läs på eller utbilda dig.
Citera
2019-03-17, 14:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Det står inte i FUBen att Hanna blev mördad. Det står att hon blev bragd om livet vilket betyder att hon är dödad, eller i detta fall fick hjälp att dö eftersom det finns bevis på att föräldrarna var överens om allt som skulle hända. Dessutom begränsar sig brottsreduceringen till att båda makarna var misstänkta för mord på sina två barn och inget annat. Resten är fria fantasier från din sida och en fortsättning på ditt fruktlösa fälttåg att rentvå en kvinna som mördat sina två barn. Äckligt är det, ditt gullande med en barnamörderska.
Mord är en bedömning via ÅK (stämningsansökan, åtal) och sen rätten.
Hade han inte dödat barnen (om bevisat via teknisk bevisning och obduktion) vore det nog en bedömningsfråga - signerat brev som visar att hon ville dö, möjligen försökt suicidera på egen hand med överdos men misslyckats. Hon var knappast svårt sjuk men det vore intressant hur det skulle bedömas. Speciellt om det finns mer bevisning från hennes håll via te.x usb, mail, sms - kanske på tjatnivå att vilja bli dödad.
Det tangerar kanske dråp kopplat till sk aktiv dödshjälp eftersom assisterat självmord är förbjudet?
Senast redigerad av develi 2019-03-17 kl. 14:11.
Citera
2019-03-17, 14:08
Bannlyst
Citat:

Citat:
Är du verkligen så okunnig om rättsutlåtanden att du tror att ”bragd om livet” i ett rättsutlåtande innebär något annat än att någon annan person dödat denne?
Läs på eller utbilda dig.

Ibland blir jag lite osäker på din läskunnighet. Läs det fetade i inlägget du svarade på och fundera på om det är något som du vill ändra på i ditt svar till det.
Citera
2019-03-17, 14:11
Bannlyst
Citat:
Mord är en bedömning via ÅK (stämningsansökan, åtal) och sen rätten.
Hade han inte dödat barnen (om bevisat via teknisk bevisning och obduktion) vore det nog en bedömningsfråga - signerat brev som visar att hon ville dö, möjligen försökt suicidera på egen hand med överdos men misslyckats. Hon var knappast svårt sjuk men det vore intressant hur det skulle bedömas. Speciellt om det finns mer bevisning från hennes håll via te.x usb, mail, sms - kanske på tjatnivå att vilja bli dödad.
Det tangerar kanske dråp kopplat till sk aktiv dödshjälp eftersom assisterat självmord är förbjudet?

Så kan det säkert vara, men vi kan i alla fall konstatera att Oskar inte är misstänkt för mord på sin hustru.
Senast redigerad av Gullgulligullan 2019-03-17 kl. 14:15.
Citera
2019-03-17, 14:13
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
- det är inte bekräftat att Oskar dog sist

Genom pm vet jag att vi nu är fler som väntar och undrar.
Utveckla gärna uppgiften att O inte skulle ha dött sist - eller lämna källhänvisning till att det inte skulle vara så.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-17 kl. 14:25.
Citera
2019-03-17, 14:14
Bannlyst
Citat:
Samtliga uppgifter jag lämnat innehåller uppgiven källa och datum. Lätt att kontrollera.
Jag har aldrig tvingat dig att tro på dessa uppgifter, du har flera gånger skrivit att du inte vill tro på dem. Det är naturligtvis upp till dig om du vill leva i förnekelse och okunnighet.
Bara trist att ägna trådutrymme åt spekulationer som vi redan känner till fakta om.
Successivt har alla uppgifter utom den sista redan nu offentligt bekräftats. Det kommer ske även med uppgiften att endast en förövare mördade bägge barnen.

Som du mycket väl vet sköts utlämnandet av FUP hela tiden fram. A-C A uppgift till mig 8/2 var under följande vecka, sedan Kom ytterligare två meddelande från A-C A att FUP ytterliggare skjutits fram.
Som du mycket väl själv begriper har jag aldrig uppgett när FUP skulle komma, endast refererat A-C As info. Du får nog fråga henne varför FUP dröjde, jag har ingen aning.

Nej nu får du ta och beskriva hur O kunde suicidera före de andra.
Jag är förväntansfull.

Uppgiften om att barnen har samma mördare har kontrollerats flera gånger utan resultat från flera icke-agendadrivna skribenter, varför den är att betrakta som trådsanning och inget annat. Det inser du nog själv, handen på hjärtat.
Citera
2019-03-17, 14:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Så kan det säker vara, men vi kan i alla fall konstatera att Oskar inte är misstänkt för mord på sin hustru.
Ja, ordvalet om barnen är likaväl att föräldrarna dödat dem av given anledning.
Citera
2019-03-17, 14:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ibland blir jag lite osäker på din läskunnighet. Läs det fetade i inlägget du svarade på och fundera på om det är något som du vill ändra på i ditt svar till det.

Att dödas är inte samma sak som att bli bragd om livet. Man kan dödas av elektricitet eller djupt vatten, men man är då inte bragd om livet.
Att bli bragd om livet innebär att man dödats genom någon annans handhavande. Det är då ett brott som kan klassas som mord, dråp eller vållande till annans död,

H är bragd om livet - hon har utsatts för ett brott.
Citera
2019-03-17, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ja, ordvalet om barnen är likaväl att föräldrarna dödat dem av given anledning.
Exakt! Den information vi har om ärendet är att polisen bedömer att makarna tillsammans och i samförstånd dödat sina barn för att sedan frivilligt avsluta sina egna liv. Detta pga den sjukdom som barnen hade.

Sen att vi kan förstå att det måste ligga andra saker bakom i framförallt i föräldrarnas skeva fungerande, är en helt annan sak och har inget med brottsrubricering eller föräldrarnas motiv att göra eftersom de inte bedömdes vara otillräkneliga.
Citera
2019-03-17, 14:21
Medlem
afKnollentotts avatar
Ha ha ha... tråden har blivit likt en bakfylla. Allt kommer upp igen.
Det är synd om föräldrarna.

Det är mest synd om O för att han blev tvungen att mörda H.

Det är mest synd om H för att hon inte fixade sitt egna självmord.

Det är synd om föräldrarna för att de gemensamt blev tvungna att strypa och kväva barnen - när dom tvärvägrade sin livsuppehållande "medicin".

Huvudsaken är i vart fall övriga inblandade inte får kritiseras. Allt från kvarterspolisen, skolan, kommunen och utredaren Svensson och hans anhang. Vården lämnar jag därhän eftersom den knappast är inblandad, annat än genom trådinlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in