Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-17, 12:34
Medlem
dunias avatar
Nu har jag inte läst hela tråden, utan enbart delar..Men jag reagerade på Safechucks mammas uttalande om hur hon dansade när rapporterna om att MJ hade dött hade nått henne. Och hon dansade för att han inte skulle kunna skada barn igen. Men hon visste ju vid det tillfället inte ens om att hennes son hade "blivit sexuellt antastad *host*" så varför dansade hon för en mans död? Sjukt.

Sen är det så så så uppenbart att dem två ljuger ihop. Kolla på Oprahs intervju med dem.
Citera
2019-03-17, 12:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Tror inte ett skit på att MJ skulle ha varit pedofil. Som förälder tycker jag om alla kompisar till sonen oavsett kön. Om jag kör killarna till fotbollsträning eller tjejerna till synkroniserad simning gör inte detta mig till pedofil. Lika lite som när jag och andra föräldrar brottas och leker med barnen. Hela den här hetsen kring MJ och påstådd pedofili handlar bara om pengar.

Jag instämmer helt. Dessutom tror jag låten They Don't Care About Us bidragit till att få "de" efter sig och "de" vill ha pengar.

Läste att MJ dödsbo tjänade +800 miljoner dollar 2016. Finns nog många som "kommit på" att de minsann också blivit våldtagna av MJ.
Citera
2019-03-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast om det kommer flera på varandra trovärdiga vittnesmål om att jorden är platt, då börjar man fundera på om det inte kan stämma. Det har det inte gjort.

Detta är vad som hänt i detta fall. Det finns graverande bevis på att Micke negerbög har kladdat och runkat med småbarn. Så är det bara.

Vem är trovärdig i detta fallet? Jag antar att du inte menar dem i HBO dokumentären eftersom de ljugit så extremt mycket att inte ens domarna vill ta i dem med tång.

Det finns inga bevis alls, läs FBI:s 10åriga utredning och kom tillbaka sen.
Citera
2019-03-17, 12:53
Medlem
Jag är kluven.
Min första tanke efter att ha sett dokumentären var att MJ är skyldig. Men sedan läste man lite om Brandi Jacksons uttalande. Att hon var ihop med Wade under 7 (?) år och att det var p.g.a. MJ. Och de (Wade och Brandi) spenderade en del tid tillsammans på neverland. Men detta var något som Wade inte nämnde överhuvudtaget.
Jag vet inte vad jag ska tro.

Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Nu har jag inte läst hela tråden, utan enbart delar..Men jag reagerade på Safechucks mammas uttalande om hur hon dansade när rapporterna om att MJ hade dött hade nått henne. Och hon dansade för att han inte skulle kunna skada barn igen. Men hon visste ju vid det tillfället inte ens om att hennes son hade "blivit sexuellt antastad *host*" så varför dansade hon för en mans död? Sjukt.

Sen är det så så så uppenbart att dem två ljuger ihop. Kolla på Oprahs intervju med dem.

Kan du länka till intervjun?
Citera
2019-03-17, 13:10
Medlem
Citat:

Jo, Safechucks mamma blev ombedd av sonen att inte vittna i M.J andra rättegång då M.J inte var en bra människa. Safechuck vägrade också vittna igen trots påstådda hot från M.J.

För mig är det för övrigt uppenbart att de talar sanning ihop. Fruar och familjer vittnar individuellt och berättelserna hänger ihop och är nyanserade och detaljerade. Filmklipp, fax och ljudupptagningar stöder deras vittnesmål.

De kan heller inte hålla inne sin sanning för att Michael Jackson är död. Båda har ju varit i dåligt psykiskt skick som vuxna efter övergreppen och att bryta lögnerna har varit nödvändigt för att börja läka.
Citera
2019-03-17, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Skillnaden är att dessa två herrar har miljoner skäl att ljuga.
Inte för att jag menar att jag tar Lisa på orden heller. Men pengarna som dessa två herrar möjligen kan få om de "ljuger tillräckligt väl" borde vara skäl nog att ifrågasätta deras sanningshalt.

Sant. Ska detta giva mening, då får Wade och Jimmy först och främst få dömt MJ, sett utifrån ett rättsvishetens perspektiv, och la dessa pengar som de skulle få ut av en sådan dom, övergå till barn som utsatts till samma som det' de har varit med om. Det är dyrt med psykolog bistånd, pengarna skulle falla på ett torrt ställe.
Citera
2019-03-17, 13:49
Avslutad
Citat:

Bra observation. Vi får nog vänta på, att andra ska komma på banen, Jimmy och Wades vittnesmål kan inte stå ensam.
Citera
2019-03-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Bra observation. Vi får nog vänta på, att andra ska komma på banen, Jimmy och Wades vittnesmål kan inte stå ensam.

Observationen var felaktig. Av dokumentären framgår det att Safechucks mamma fick veta att Michael Jackson inte var oskyldig när M.J ville att hennes son skulle vittna vid rättegång nr. 2.
Citera
2019-03-17, 14:06
Medlem
Citat:

Jo hon visste det då, det var den andras mamma som inte visste om det. Han hade berättat att han blivit utsatt men inte några detaljer.
Citera
2019-03-17, 14:06
Medlem
brutalares avatar
Jag har nu kollat och jag reagerade på av att en av dom (Wade?) hade fått MJ's tunga i sitt anus. Hade inte MJ en sjuk bacillskräck?
Citera
2019-03-17, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja, du har helt rätt i att det är långsökt. Den här tråden är full av spekulationer åt alla håll. Men visst är det långsökt att nån skulle tuta i sitt barn att ljuga i domstol och få en hel värld emot sig bara för pengar? Det är ännu mer långsökt att sälja sitt barn till prostitution, likväl vet vi det förekommer. Det är långsökt att mammor vänder ryggen till när deras barn utsätts för misshandel och övergrepp i familjen, likväl vet vi det förekommer. Osv.
Det är den enda faktan vi har, och då är ju den rimliga slutsatsen att han förmådde sin son att ljuga. Han får hela världen mot sig oavsett om han ljuger eller om han lyckas få Michael Jackson att antasta honom på riktigt, så det gör ju ingen skillnad.
Citera
2019-03-17, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snafu72
Jag har aldrig påstått att det inte var pengar från pappan med i bilden. Jordy vittnade om övergreppen under terapi så det är klart att det framstod som allvarligt, man betalar inte 200 miljoner för att tysta någon pga ett ”drama” mellan MJ och pappan. Du är uppenbart inte påläst och framstår som en komplett idiot så det verkar lönlöst att argumentera.
Självklart kan man betala rätt mycket pengar för att slippa en lång rättegång där man är oskyldigt anklagad för pedofili, som bokstavligen hela världen ser på och som rapporteras på nyheterna och alla tidningar som finns över hela världen. Hur fan kan det inte vara nåt annat än uppenbart rimligt att kunna tänka sig att betala för att ta sig ur ett sånt helvete? Som sagt, är du efterbliven? Förklara istället vilken slags pappa ber om pengar istället för fängelsestraff för ett sånt brott.

På vilket sätt är jag inte påläst, vilken del har jag haft fel om? Det är ju jag som varit tvungen att rätta dig på flera punkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in